schelpje3 schreef:Selektieve bijbellezer dus.![]()
En wat is dan "gewoon gelovig", is er ook een ongewone variant?
Nee, waarom selectief? Ik lees ook zo nu en dan Genesis 1 en 2 hoor..
'Gewoon gelovig' als in reactie op 'ongelovig'.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:Selektieve bijbellezer dus.![]()
En wat is dan "gewoon gelovig", is er ook een ongewone variant?
Spreeuw schreef:@Bambi: beter was de formulering: creationisten vormen een blok tegenover andersdenkenden.
Tante Pollewop schreef:Nee, waarom selectief?
'Gewoon gelovig' als in reactie op 'ongelovig'.
schelpje3 schreef:Hoe kun jij dit verantwoorden tegenover God?
Als je dus zegt: dit geloof ik wel en dat geloof ik niet wat er in Uw Woord staat.
Stel nu eens TP, dat God zo tegen ons zou doen.
schelpje3 schreef:Hoe kun jij dit verantwoorden tegenover God?
schelpje3 schreef:Als je dus zegt: dit geloof ik wel en dat geloof ik niet wat er in Uw Woord staat.
Stel nu eens TP, dat God zo tegen ons zou doen.
Tante Pollewop schreef:Nee, mensen willen gewoon eerlijkheid en geen halve waarheden, dichtgestopt met regelrechte leugens.
Bambi schreef:De meeste mensen die in de evolutie-theorie geloven komen altijd met de dooddoener, dat we zonder de wetenschap geen computers e.d. hebben.
Terwijl de meeste grote uitvinders de ontbrekende schakels in een droom of door een ingeving kregen en dus niet omdat ze geloofden dat we van de apen afstammen.
Lock&Stock schreef:Dus Jonas heeft ook écht in de Walvis gezeten?
De Toren van Babel is écht gebouwd? En God moest helemaal naar beneden komen om te kijken wat er aan de hand was? Ook al is ie schijnbaar almachtig en alziend?
Om over de Zondvloed en het volledig gebrek aan geologisch bewijs nog maar te zwijgen...
Als deze God zou bestaan wil ik niet geloven dat het Zijn bedoeling is geweest dat de mensheid alles in de Bijbel direct 100% letterlijk zou opvatten... Wat was het ook alweer? Onderzoek alles en behoudt het Goede...
Spreeuw schreef:Je bent geen christen als je niet in de geschiedenis van de schepping gelooft zoals in Genesis beschreven.
Tante Pollewop schreef:Wat een waanzin. Nogmaals, als christen geloof ik niet in het schepingsverhaal als historisch feit.
En sinds wanneer bepaal jij wie wel of geen christen is?
Tante Pollewop schreef:En dit laatste vind jij geen dooddoener?
schelpje3 schreef:Maar iemand die zichzelf christen noemt en dan een gedeelte van Gods Woord eruit scheurt als het ware, is dat dan geloof te noemen??
Bambi schreef:De meeste mensen die in de evolutie-theorie geloven komen altijd met de dooddoener, dat we zonder de wetenschap geen computers e.d. hebben.
Terwijl de meeste grote uitvinders de ontbrekende schakels in een droom of door een ingeving kregen en dus niet omdat ze geloofden dat we van de apen afstammen.
Tante Pollewop schreef:Dat ik eerlijk ben bedoel je? Dat ik onder ogen durf te zien dat de Bijbel geen geschiedenisboek is?
Of is dit opeens niet waar, navolgenswaardig e.d.?
schelpje3 schreef:@L&S, van jou kan ik begrijpen dat je hier grote vraagtekens bij zet. Maar iemand die zichzelf christen noemt en dan een gedeelte van Gods Woord eruit scheurt als het ware, is dat dan geloof te noemen?
Stel dat jij tegen je vrouw zegt: zolang ik je zie, geloof ik je, maar niet als je weg bent? En ook geloof ik niet alles wat jij zegt. Hoe zou ze reageren?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten