vraag over make up

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Misael
Verkenner
Verkenner

Re: vraag over make up

Berichtdoor Misael » 09 jun 2012 17:22

Ik kan alleen maar zeggen: lees de berichten van Gravo nog eens..
Alles wat in mij op kwam tijdens het lezen van dit hele topic verwoordt hij op een hele mooie wijze + nog zoveel meer wat me aan het denken zet...

Zelf heb ik een tijdje make-up gebruikt (dan wat meer, dan wat minder), ben nu weer helemaal make-uploos. Persoonlijk vind ik het belangrijk schoon te zijn. Heel af en toe dat ik een drupje mascara gebruik met uitgaan/feestje o.i.d. (qua concurrentie win ik het toch niet van de andere meiden dus die strijdt ga ik al niet eens aan :p). Maargoed, allemaal persoonlijk, zie gewoon de berichten van Gravo :)
Afbeelding

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 09 jun 2012 18:17

Ik heb niemands berichten nodig om een mening te vormen.
Gravo is ook maar een mens. En zijn post gaat helemaal niet over makeup, maar over genade en dat soort zaken.
En daar gaat het hier niet over.

Misael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Misael » 10 jun 2012 14:14

Wilsophie schreef:Ik heb niemands berichten nodig om een mening te vormen.
Gravo is ook maar een mens. En zijn post gaat helemaal niet over makeup, maar over genade en dat soort zaken.
En daar gaat het hier niet over.

Het spijt me Wilsophie, zo bedoelde ik het niet...
Ik wilde alleen aangeven dat ik het met Gravo eens ben en dat ik vind dat hij verschillende dingen mooi verwoord. Natuurlijk kan jij daar heel anders over denken en natuurlijk, Gravo is ook gewoon een mens, daar heb je ook gelijk in...

Mijn reactie was mijn persoonlijke mening, 't was zeker niet de bedoeling iemand aan te vallen, iemand een bepaalde mening op te leggen of nog iets anders..
Afbeelding

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 10 jun 2012 14:23

Ja van Gravo heb ik zeker mooie stukken gelezen, hij kan de dingen goed verwoorden, en zeer poëtisch vertellen. Toch zijn het maar mooie woorden, de de Waarheid niet bevatten, want bij veel wat in de Bijbel staat stelt hij vraagtekens.
Als je niet in de maagdelijke geboorte van de Here Jezus gelooft en in Zijn opstanding ui de dood, hebben al die mooie woorden weinig inhoud, ... dat is mijn mening.
Laatst gewijzigd door schaapje op 11 jun 2012 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Misael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Misael » 10 jun 2012 15:58

schaapje schreef:Ja van Gravo heb ik zeker mooie stukken gelezen, hij kan de dingen goed verwoorden, en zeer poëtisch vertellen. Toch zijn het maar mooie woorden, de de Waarheid niet bevatten, want bij alles wat in de Bijbel staat stelt hij vraagtekens.
Als je niet in de maagdelijke geboorte van de Here Jezus gelooft en in Zijn opstanding ui de dood, hebben al die mooie woorden weinig inhoud, ... dat is mijn mening.

Bedankt voor je reactie Schaapje,
Ik ben niet erg actief op Refoweb (omdat ik daarover een mening heb, maar dat gaat wel heel off-topic denk ik dus die hou ik even voor me) dus ik weet van veel mensen niet welke stukjes ik eraan moet koppelen.
Kvind het wel 'eng' om te oordelen over iemand anders of over de mening van iemand anders en ook ben ik er huiverig voor om het kind met het badwater weg te gooien... Niet dat ik impliceer dat jij dat nu doet maar het zou mogelijk zo kunnen zijn (hup, hand maar weer in eigen boezem want mss doe ik nu wel precies hetzelfde).
Wat ik denk is dat de woorden van iemand die dan misschien niet het 'ware geloof' heeft, toch voor een ander een verrijking kunnen zijn. Zelfs iemand die loochend dat God bestaat kan gebruikt worden om iemand tot Hem te leiden. Maar dat is dan weer mijn mening ;)

En dan zijn we perongeluk toch weer off-topic gegaan.. Laten we verdergaan met het onderwerp van dit topic! :)
Afbeelding

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 10 jun 2012 20:10

Kunnen we terug naar de make-up. Ik ben dol op vrouwen met rode nagels, maar ik zie ze weinig tegenwoordig en zeker in de kerk. Is het een beetje uit soms?

*deel verwijderd i.v.m. off topic*

Als ik naar de fleurige natuur kijk zie ik het tegendeel. Waarom niet in de kerk?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jun 2012 10:42

hubert schreef:Kunnen we terug naar de make-up. Ik ben dol op vrouwen met rode nagels, maar ik zie ze weinig tegenwoordig en zeker in de kerk. Is het een beetje uit soms? Als ik naar de fleurige natuur kijk zie ik het tegendeel. Waarom niet in de kerk?

Gewone rode nagels is idd uit. Het moet nu met bloemetjes, streepjes, en allerlei ander flauwekul, soms zie ik zelfs een soort minipiercings door lange nepnagels. Welke beroep heb jij, zou ik dan willen vragen, want daar kun je echt helemaal niks mee.

En in veel refokerken is het gewoon fleurig hoor.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 14 jun 2012 20:29

Gelukkig maar!

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 18 jun 2012 14:14

ik maak me zelden op, maar verzorg me wel gewoon

zolang het niet goed voor me huid is, gebruik ik het niet is mijn motto/grens

heel soms naar een feestje ofzo gebruik ik weleens mascara al doe is dat een tijd geleden, omdat ik daar nogal onhandig mee ben, en ik er een berg op moet smeren wil iemand het kunnen zien.

zonder make-up kun je er best ook leuk uitzien.
maar als je af en toe make-up gebruikt zal ik dat niet direct veroordelen.

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 21 jun 2012 09:50

Volgens mij is de Bijbel duidelijk in hoe wij als christenen moeten leven: met mate. Dat geld dan wat mij betreft ook voor make up. Wij geven daar ook heel duidelijk een boodschap mee af naar niet-christelijke mensen.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 jun 2012 17:41

Maar mateloos in de liefde.

Ik denk dat veel mannen het wel leuk vinden als vrouwen zich opmaken.
Asperges met een sausje zijn ook veel lekkerder.
Gelukkig laat de Bijbel ons helemaal de vrije keus.
Nergens worden hoeveelheden genoemd.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 21 jun 2012 18:27

"Evenzo wil ik dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding, ingetogen en bezonnen, niet met het vlechten van het haar of met goud of parels of kostbare kleren, maar met goede werken, wat bij vrouwen past die belijden godvrezend te zijn." (1 Tim 2:9-10)

Wat betreft een vrouw en haar uiterlijk is de Bijbel inderdaad duidelijk: ingetogen en bezonnen.

Verder is kleding natuurlijk wel iets wat bij uitstek cultureel bepaald is, maar binnen de kaders van die cultuur lijkt mij 'ingetogen en bezonnen' een goede en Bijbelse richtlijn, dus ook wat betreft make-up.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 21 jun 2012 22:40

Evenzo wil ik dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding,
....tja, willen die vrouwen dat ook? Ik wil ook wel eens wat...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 22 jun 2012 07:16

Het gaat het niet om wat wij willen, maar om wat God wil.

Ik ben het met Maaarten eens dat de Bijbel duidelijk is over het uiterlijk van een vrouw. En nee, nergens staan kleuren of hoeveelheden genoemd. Maar het lijkt me duidelijk dat knalrood gelakte nagels en paarsgeverfde ogen (bij wijze van spreken) niet stroken met 'ingetogen'. Juist daarin kunnen wij ons ook onderscheiden.

Is het teveel gevraagd om die paar jaar dat je hier op aarde leeft in vergelijking met de eeuwigheid te leven zoals God dat van ons vraagt? Eerbaar en ingetogen... Waarom willen wat de wereld wil? Ook als het gaat om make up?

Zomaar wat gedachtenspinsels.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 jun 2012 10:23

Heeft eerbaarheid en ingetogenheid niet veel meer met daden en houding te maken, dan met allerlei uiterlijkheden? Ik weet het, uiterlijkheden zijn de bom omdat je dan makkelijk iemand kunt terecht wijzen, maar gaat het niet veel meer om het innerlijk?

Plenty vrouwen die niet aan make-up doen en in stemmig zwart naar de kerk gaan, inclusief hoedje van 700 euro....Uiterlijk helemaal "salonfähig", maar innerlijk? Ik zie liever iemand met knalrode nagels die leeft voor de Heer, dan iemand in stemmig zwart zonder make-up die ach en weer roept over rode nagels en geen vruchten van geloof laat zien. Maar goed, dat is dan mijn mening.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”