learsi schreef:Faramir,als jij en ik de tijd nemen om samen de teksten in de bijbel over geloven te bestuderen(ik bedoel dat heel serieus) dan kan het niet anders dan dat we,onderwezen door de Schrift tot eenzelfde definitie zullen komen van wat daar onder geloven verstaan wordt.
Wellicht. Maar met enkel een definitie van geloven komen we er niet. Dan hebben we het nog niet gehad over inhoudelijke aspecten op mystiek, ethisch en dogmatisch vlak.
Voor een definitie van het woord geloven kunnen we ook wel de Van Dale erbij pakken, maar dat zegt nog bijzonder weinig over de inhoud.
De geschiedenis van de bloedvloeinde vrouw laat zien wat geloven inhoudt....! Wat vijf of zes kerkverbanden daar nu over zeggen of niet!
Uitroeptekens maken op mij vrij weinig indruk. Maar er zijn zoveel verschillende vormen van geloven en vele van die vormen worden uit de Bijbel gehaald. De Bijbel is nou eenmaal niet zo duidelijk als een kookboek en zeker ook niet zo te gebruiken.
Ik geloof niet wat een kerkverband onderwijst......ik geloof wat de Schrift er over zegt!
Die pretentie hebben wel meer mensen en allen kunnen zij vrolijk elkaar de hersens inslaan omdat enkel zij de enige juiste uitleg schijnen te hebben van de Schrift.
Als christen ben ik leerling van het geschreven Woord.......en niet van een kerkverband!
Ligt dat voor jou ook zo? Dan komen wij er samen wel uit.........
Ik ben een leerling van Jezus Christus, de Zoon van God, en zeker niet van een boek hoe heilig dan ook. Ik vind je uitspraak eigenlijk vrij schokkend uit de mond van een christen.