Funlover schreef:Het enige nadeel aan jou beslissing vind ik dat je nog maar in je 1e jaar zit. Dat vind ik toch wel wat heftig.
Je moet nog best lang studeren. Geniet gewoon van het studentenleven. En getrouwd zijn en een studie volgen vraagt echt veeel energie. En je huis schoonmaken en studeren, stage lopen, college's volgen. Je studie zal ook best veel 's avonds van je vragen en dan zou je man het ook leuk vinden om wat met hem te doen....en aandacht te krijgen.
Ik trouwde in het eerste jaar van mijn studie en ik ben nu gewoon afgestudeerd aan de universiteit. Ik heb wel wat langer over mijn studie gedaan, maar dat komt omdat ik perse wilde werken, huis kopen, etc. En ook dat heeft heel wat opgebracht... want nu hebben we geld zat om onze droom waar te maken: kindjes adopteren
En hoe dat ging in onze relatie? Mijn man WIST dondersgoed, dat ik mijn studie af zou maken en heeft er NOOIT een probleem van gemaakt. Hij heeft zoveel lieve dingen voor me gedaan. Hij maakte alles schoon, kookte eten voor me, zodat we dan aan het einde van de avond nog even samen-tijd hadden. Hij heeft me ook altijd gestimuleerd om mijn studie af te maken en hij was echt zo ontzettend trots toen ik mijn bul kreeg. En alle keren, dat hij mijn boeken in Leiden ging halen, zodat ik door kon werken... man, man, man, wat een lieverd!
Het hoeft echt geen probleem te zijn. Je moet alleen voorbereid zijn op een situatie die niet lijkt op die van je oudere, afgestudeerde zus, ofzo. Maar moet dat dan perse? Nu werk ik bijna fulltime en nou, ik vond het leuker om te studeren...
Heb ik niet genoten van mijn studententijd? Nou, ik dacht het wel! Wie bepaalt wat 'genieten van je studententijd' inhoudt? Studentenverenigingen? Geen idee. Nooit behoefte aan gehad. Ik heb altijd veel vrienden gehad, dus mijn sociale leven was prima zo. Ik vond studeren heerlijk en heb er fantastische vrienden en vriendinnen aan overgehouden.
Funlover schreef:Waarom zou je niet nog even wachten tot je niet meer zolang hoeft te studeren....of al werkt (dat dat heel lang is, geef ik toe)?
Ik snap je verlangen wel, maar als je nog geen 6 jaar verkering hebt zou ik proberen nog even te wachten. Heb in m'n omgeving studerende getrouwde gezien, bij sommige gaat het goed, maar sommige valt het zo vies tegen.
6 jaar?!?!?! Waarom die 'grens' van 6 jaar? Ik ben na 1 jaar en 5 maanden getrouwd en hier op refoweb zijn nog veel meer stellen die zo snel in het huwelijksbootje gestapt zijn! Het was een heerlijke sprong in het diepe, maar dat was prima, want over je liefde hoef je toch niet na te denken? Ik vind zelf dat relaties zo vaak gerationaliseerd worden. Deed ik ook voordat ik een relatie kreeg (mijn man is mijn eerste vriendje). Had er zoveel gedachten over. Tot ik zijn ogen zag... en ik alles maar gewoon op mijn gevoel deed!