Moderator: Moderafo's
GJB schreef:Het is op zoveel punten zo technisch, dat het niets meer met voorlichting op grond van de Bijbel te maken heeft.
GJB schreef:Dus de argumenten van ds. Schreuder kan ik op die grond wel begrijpen.
GJB schreef:Het is meer een boek voor mensen die 'gefrustreerd' zijn omdat 'hét' niet lukt...
GJB schreef:Ik persoonlijk heb dan liever het boek van ds. Van Aalst (ook van de Ger.Gem.). Het heet 'waar liefde woont'. Het behandelt het huwelijksformulier. Maar dan heel helder en duidelijk voor jongeren.
GJB schreef:Technisch lijkt me meer iets voor binnen zo'n goede openheid, zoals ik hierboven noemde, of als stel onderling.
Othello schreef:Dankjewel kurtyo, voor deze krachtige ondersteuning van mijn betoog.
Othello schreef:Ds. Schreuder verliest uit het oog dat het boek geschreven is door hulpverleners, seksuologen. Mensen die dagelijks geconfronteerd worden met de wrange vruchten van de taboe op seks die er in onze gezindte heerst.
Als mensen een boek zouden lezen omdat ze niet zo goed hun financiële zaakjes op orde kunnen houden hoor je geen dominee klagen, maar zodra het om seks gaat, zitten ze er meteen bovenop.
The Engineer schreef:Ik krijg vaak sterk het vermoeden dat degene die dat soort regeltjes stelt alleen maar Ds. is geworden om de macht te hebben over hun volgelingen. Lekker dictatortje spelen.
Dat hij in mijn optiek het boekje verkeerd beoordeelt en het met onjuiste argumenten afraadt, maakt hem echter nog geen 'dictator'.
Wat is nu weer de relevantie van zo'n opmerking? Ik krijg vaak sterk het vermoeden dat degene die dergelijke opmerkingen maakt helemaal niet uit is op een inhoudelijke discussie, maar slechts de gelegenheid aangrijpt om zijn gal te spuwen. Hou 's op, man.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten