Geslachtsverandering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 15 jan 2007 13:40

L'être extraterrestre schreef:Zo kun je het ook zien ja.

Maar als je letterlijk leest wat er staat, staat er dat een man geen vrouwenkleding aan mag. Hoe je je ook verbouwd, je genen blijven die van een man. En dus draag je wetenschappelijk gezien als man zijnde vrouwenkleding.

M.i. is dat dan een betere oplossing dan dat die mensen zich een leven lang hopeloos opgesloten voelen in hun eigen lichaam. Het is een moeilijke materie, waar we voorzichtig mee om moeten gaan.
- Home is in my head -

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 jan 2007 14:11

froske schreef:

Maar als je letterlijk leest wat er staat, staat er dat een man geen vrouwenkleding aan mag. Hoe je je ook verbouwd, je genen blijven die van een man. En dus draag je wetenschappelijk gezien als man zijnde vrouwenkleding.

M.i. is dat dan een betere oplossing dan dat die mensen zich een leven lang hopeloos opgesloten voelen in hun eigen lichaam. Het is een moeilijke materie, waar we voorzichtig mee om moeten gaan.
Het is inderdaad moeilijk. Ik vind dit vanuit extreem christelijk oogpunt gezien, maar wat vind God er van?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 jan 2007 14:12

L'être extraterrestre

Dan mag een Schot, geen kilt dragen. Een Aziaat geen wikkelrok.
Beter is de lijn van Froske te volgen: 'Het is een moeilijke materie, waar we voorzichtig mee om moeten gaan'.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 jan 2007 14:17

Harm-J schreef:L'être extraterrestre

Dan mag een Schot, geen kilt dragen. Een Aziaat geen wikkelrok.
Beter is de lijn van Froske te volgen: 'Het is een moeilijke materie, waar we voorzichtig mee om moeten gaan'.
Een kilt en een wikkelrok zijn in die cultuur geen vrouwenkleding.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 jan 2007 14:20

L'être extraterrestre schreef:Een kilt en een wikkelrok zijn in die cultuur geen vrouwenkleding.

Van uit een Eurpopees standpunt gezien wel, als het 'letterlijk' bekijkt.!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 15 jan 2007 14:23

L'être extraterrestre schreef:
froske schreef:

Het is inderdaad moeilijk. Ik vind dit vanuit extreem christelijk oogpunt gezien, maar wat vind God er van?

Is niet echt duidelijk uit de bijbel te weerleggen.
Ik denk dat het ook een zaak is tussen die persoon en God, waarbij wij hen kunnen steunen als het nodig is.
- Home is in my head -

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 jan 2007 17:08

L'être extraterrestre schreef:En nee, ik houd niet ieder regeltje uit het OT. Waarom deze wel? Allereerst misschin gewoon traditie. Daarnaast staat niet bij ieder regeltje: Want de HEER verafschuwt ieder die zulke dingen doet. En het is geen cultuurgebondenregele, wat bij heel veel andere regels wel zo is.

Tja, ik vind dit wel de kern van de zaak, dat je bepaalde regeltjes volgt (en vindt dat anderen die ook zouden moeten volgen) maar andere regeltjes leg je naast je neer. Je beroepen op traditie vind ik persoonlijk niet al te sterk, want traditie kan veranderen.

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 15 jan 2007 18:00

Ik denk dat je hier twee verschillende dingen door elkaar haalt, namelijk sekse en gender. ;)

En dat je 'wetenschappelijk gezien als man zijnde vrouwenkleding' draagt is een uitspraak die nergens op slaat. Kleding is niet mannelijk of vrouwelijk, dat wordt het pas in een bepaalde cultuur door sociale normen.

Maar als jij echt vindt dat je geen kleding aan mag van het andere geslacht, dan draag je ook geen broeken, geen blouses. Oh ja, en natuurlijk geen kleding van twee verschillende soorten weefsels. Dat laatste gaat erg ingewikkeld worden, omdat ongeveer alles wat je in de winkel koopt van verschillende weefsels gemaakt is.

Ik vind het prima als je je aan die regel wilt houden, maar dan moet je - zoals ook eerder gezegd is- wel consequent blijven: dan houd je je ook aan alle andere regels. Als je dat niet doet, ben je hypocriet bezig.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2007 20:41

L'être extraterrestre schreef:
froske schreef:

Oeps, nou plak je jezelf m.i. een etiket op, wat nogal afkeurend negatief klinkt, en waarvan ik denk: dat hoeft toch niet, meisie? :wink:
Er is toch niks mis met gewoon christelijk zijn?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 15 jan 2007 23:49

Boekenlezer schreef:Er is toch niks mis met gewoon christelijk zijn?

Daar is inderdaad niets mis mee. Alleen wanneer is iets nog 'gewoon' christelijk en wanneer slaan mensen door naar fundamentalisme, wetticisme? :idea:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 jan 2007 06:39

Roodkapje schreef:Daar is inderdaad niets mis mee. Alleen wanneer is iets nog 'gewoon' christelijk en wanneer slaan mensen door naar fundamentalisme, wetticisme? :idea:

Als mensen hun geloof belangrijker vinden dan hun naasten?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jan 2007 19:07

Roodkapje schreef:
Boekenlezer schreef:Er is toch niks mis met gewoon christelijk zijn?

Daar is inderdaad niets mis mee. Alleen wanneer is iets nog 'gewoon' christelijk en wanneer slaan mensen door naar fundamentalisme, wetticisme? :idea:

Lijkt me geen vraag die ons m.b.t. L'être extraterrestre behoeft te beangstigen/bezig te houden. :|
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jan 2007 19:08

Overigens went een transseksueel op het werk wel redelijk, moet ik zeggen. Ik denk er eigenlijk niet meer over na hoe ik die persoon moet zien. De gedachte aan een langharige rocker vind ik eigenlijk nog steeds wel een aardige: gewoon een man met lang haar dus. Alleen klopt het lichaam er niet helemaal mee.
Het komt ook niet als bedreigend op mij over, want het gaat niet over de seksuele gerichtheid van zo iemand. Dat bedreigende wat ik een homofiele gerichtheid wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle homomannen voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Maar dat speelt bij een transseksueel gelukkig niet. Zijn/haar specialiteit heeft geen betrekking op mij.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 jan 2007 01:09

Volgens mij doe je toch iets fout als je in elke homo een bedreiging ziet, BL :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 jan 2007 02:00

Boekenlezer schreef:je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.

Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd? :mrgreen:

Boekenlegger, echt waar, jouw ideeën en invullingen van wat mensen mogelijk zouden kunnen
denken volgens jou, dient hoognodig wat te worden bijgeschaafd.

Terug naar “Archief”