Moderator: Moderafo's
martin29 schreef:ik weet niet of Raido deze tekst bedoeld staat in Johannes 10 vers 16:IK heb nog schapen die van deze stal niet zijn deze moet Ik ook toebrengen en zij zullen mijn stem ook horen en het zal zijn een kudde en een Herder.
Je hebt christenen en heidenen. Er zijn genoeg heidense kerkgangers.frekje schreef:martin29 schreef:ik weet niet of Raido deze tekst bedoeld staat in Johannes 10 vers 16:IK heb nog schapen die van deze stal niet zijn deze moet Ik ook toebrengen en zij zullen mijn stem ook horen en het zal zijn een kudde en een Herder.
Worden hier de heidenen niet mee bedoeld?
frekje schreef:martin29 schreef:ik weet niet of Raido deze tekst bedoeld staat in Johannes 10 vers 16:IK heb nog schapen die van deze stal niet zijn deze moet Ik ook toebrengen en zij zullen mijn stem ook horen en het zal zijn een kudde en een Herder.
frekje schreef:martin29 schreef:ik weet niet of Raido deze tekst bedoeld staat in Johannes 10 vers 16:IK heb nog schapen die van deze stal niet zijn deze moet Ik ook toebrengen en zij zullen mijn stem ook horen en het zal zijn een kudde en een Herder.
Lalage schreef:Maar hoe kan God Jacob nou liefhebben en Ezau niet, als Jacob Ezau wel liefheeft? Jacob hield uiteindelijk van z'n broer. Gods liefde voor Jacob zou dan niet perfect zijn, als hij niet van Ezau hield. Stel je voor dat God niet van jouw broer houdt, maar wel van jou. Dan is die liefde toch niet perfect. Jij wil immers dat God ook van je broer houdt en dat is ook het beste voor je broer, dus als God dat doet, is het ook een uiting van liefde naar jou toe.
God draagt ons zelfs op om onze vijanden lief te hebben. Dan zal Hij dat toch zelf ook doen. Het klinkt gek, maar zo is het evangelie. Jezus heeft zondaars lief. De zonde haat Hij echt, die wordt verteerd door het vuur dat God is en ook dat is een uiting van Zijn liefde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten