Hoezo? Ik zie geen enkele reden om me nu in mijn eigen "hokje" terug te trekken, integendeel.
Ik denk dat als de naam Jezus Christus klinkt, iedereen gelijk uit zijn hokje zou moeten komen.
Moderator: Moderafo's
Maja de Bij schreef:Marnix schreef:esra schreef:kijk ik lees jullie posts en denk nu, is dat typisch gereformeerd, want ik denk (ongeveer) hetzelfde, maar ben niet gereformeerd. wat ik me afvraag is:
wat is belangrijker gereformeerd, of christen zijn.
ik ben mijn hele leven al in hokjes gedouwd en ik doe er niet meer aan mee. ik ben christen, klaar.
Jij begrijpt het
Misschien, maar ik denk dat zodra ik de naam Harry Kuitert noem iedereen hier gelijk weer in z'n hokje terugschiet.
Wullimpie schreef:Voor diegene die net als ik geen flauw idee hebben wie Harry kuitert is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Kuitert
esra schreef:kijk ik lees jullie posts en denk nu, is dat typisch gereformeerd, want ik denk (ongeveer) hetzelfde, maar ben niet gereformeerd. wat ik me afvraag is:
ik ben mijn hele leven al in hokjes gedouwd en ik doe er niet meer aan mee. ik ben christen, klaar.
Lalage schreef:esra schreef:kijk ik lees jullie posts en denk nu, is dat typisch gereformeerd, want ik denk (ongeveer) hetzelfde, maar ben niet gereformeerd. wat ik me afvraag is:
Herkenbaar. Heb jij er ook altijd zo'n hekel aan als mensen vragen uit welke kerk je komt?
esra schreef:Lalage schreef:esra schreef:kijk ik lees jullie posts en denk nu, is dat typisch gereformeerd, want ik denk (ongeveer) hetzelfde, maar ben niet gereformeerd. wat ik me afvraag is:
Herkenbaar. Heb jij er ook altijd zo'n hekel aan als mensen vragen uit welke kerk je komt?
ja meestal ben (antwoord) ik christen, maar soms dan voel ik hele foute antwoorden in me opkomen als de moskee of iets dergelijks en erger
Lalage schreef:esra schreef:Lalage schreef:esra schreef:kijk ik lees jullie posts en denk nu, is dat typisch gereformeerd, want ik denk (ongeveer) hetzelfde, maar ben niet gereformeerd. wat ik me afvraag is:
ja meestal ben (antwoord) ik christen, maar soms dan voel ik hele foute antwoorden in me opkomen als de moskee of iets dergelijks en erger
hahaha, neh ik ben nog wel zo braaf dat ik netjes uitleg wat voor soorten kerk ik allemaal heb meegekregen in m'n jeugd.
Raido schreef:Dan reageer je niet.esra schreef:Napoleon schreef:blijf wel even bij het topic: waarom ben je gereformeerd?
ben ik niet, ben christen
esra schreef:Raido schreef:Dan reageer je niet.esra schreef:Napoleon schreef:blijf wel even bij het topic: waarom ben je gereformeerd?
ben ik niet, ben christen
juist wel
ik vind het interessant om te kijken waarom iemand zichzelf in een hokje stopt. (hoeft niet negatief te zijn)
esra schreef:ik vond dat stukje over die sola scriptura bvb erg leuk om te lezen. en dat paste ook in mijn beeld.
maar wat ik nog wel afvraag is:
gereformeerd zijn, betekent dat dat "de rest" maar gewoon geen echte christenen zijn en "naar de hel" gaan???
maar wat is "het gereformeerde geloof"?
Dat is het geloof, dat de bijbel in al zijn rijkdom, diepte en breedte naspreekt. Dat is altijd wat ik bedoel, als ik het over de gereformeerde leer heb.
Ontsporingen die je ook aantreft in kringen die zich gereformeerd noemen - en waarvan je de symptomen noemt door al die kerkverbanden op te noemen - die laat ik daar nadrukkelijk buiten. Die bedoel ik niet.
Ik ben daarin brongericht: wat is de oorspronkelijke bedoeling van de gereformeerde leer? En dan is dat toch, dat die zich in leer en beleven - dat laatste hoort daar zéér nadrukkelijk bij! - helemaal op Gods Woord, de bijbel, wil richten.
Het gereformeerde geloof is dus niet slechts een leer, maar wordt ook beleefd in al zijn diepte en breedte. (Zelfs als ik het heb over de gereformeerde leer, dan sluit ik dit in, in mijn gedachten!)
Boekenlezer schreef:esra schreef:ik vond dat stukje over die sola scriptura bvb erg leuk om te lezen. en dat paste ook in mijn beeld.
maar wat ik nog wel afvraag is:
gereformeerd zijn, betekent dat dat "de rest" maar gewoon geen echte christenen zijn en "naar de hel" gaan???
Tsjonge, dat klinkt wel kil en doods zeg! Is dàt wat jij je voorstelt bij gereformeerd?
Zoiets als: 'de ware leer is a+b=c, en wie dat niet zo ziet... (vul maar in)' en that's it!
Nee, daar kan ik niet warm voor lopen. (En wie wel eigenlijk...??)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten