Moderator: Moderafo's
Dreamster schreef:
Je moet de bijbel niet uit zn verband rukken: er staat niet, als God zegt het is een dag: is het duizend jaar, maar het is een voorbeeld van de grootheid van God!
En voor de schepping zitten geen miljarden jaren maar een eeuwigheid en volgens mij kunnen mensen het niet uitstaan dat ze dat niet kunnen verklaren...thats it!
De grap is dus, dat mensen het wél kunnen verklaren maar dat christenen DIRECT erbovenop springen met commentaar dat het bullshit is. Wat dan weer een belachelijke reactie is omdat men vaak... (let op, hier gebeurt het geloof ik een stuk minder) 'vaak', niet eens de moeite neemt om een theorie GOED door te nemen zolang er niet het woord "GOD" in voorkomt. En áls dat erin voorkomt en het komt niet overeen met hun eigen ideeën wordt het hele idee alsnog afgeschoten.
Dreamster schreef:
Volgens mij willen wij mensen net zo zijn als God...alles kunnen verklaren. Er zijn toch veel meer vragen zoals, waar kwam het licht vandaan op de 1e dag...niet van de zon, want ie was er nog niet! Als God zegt dat er dagen waren....hoe verklaar je dan dat er staat, het was avond geweest, en het was morgen geweest...volgens mij horen die bij een dag...niet dan?
Dag en nacht zijn subjectief, aangezien 'iemand' ze moet definiëren. Dag en nacht zijn dezelfde woorden voor 'goedheid' en 'slechtheid'. Desondanks, je stelt dat God zegt "het was avond geweest en het was morgen geweest, de 1e dag". Dat is niet waar, maar de interpretatie van 'Mozes' (of iig de schrijver van de Torah). Denk je dat God de Bijbel als een soort redacteur of spellingschecker bekijkt? Hmmm... waarom staat er dan in de NBG (pin me er niet op vast, ik moet 'm nog ff opzoeken) bij Deuteronomium (voor zover ik nú dus nog kan herinneren) een schrijffout?
Als God de redacteur van de Bijbel is... maar goed. Wat denk je van het moment waarop de 'Bijbel' gecleand werd van alle referenties aan andere, latere profeten dan Jezus? Het advisoraat van Keizer Constantijn bij het samenstellen van de canon, heeft een bezem laten halen door het oude testament met als doel het eensluidend naar Jezus te verwijzen. "Kleine discrepanties" zoals gezien in de dode-zee rollen.
En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond15) geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.16)
Mariamagdalena schreef:Maaikje schreef:Maar er staat toch duidelijk in de Bijbel: En het was morgen geweest, en het was avond geweest, de 1e dag.
En een stukje verderop de 2e dag, enz.
En dag duurt bij mij nog steeds 24 uur.
Bij jou, ja, en bij mij ook, bij alle mensen.
Wist je dat wetenschappelijk een dag 26 en een half uur duurt?
Daarom hebben we om de 4 jaar een schrikkeljaar.
Maar bij God duurt een dag niet 24 uur.
Daarom staat er ook in 2Petrus3 vers 8:
Een ding echter vrienden, mag u niet ontgaan: voor de Heer is een dag als duizend jaren en duizend jaren als een dag.
Dreamster schreef:Mariamagdalena schreef:Maaikje schreef:Maar er staat toch duidelijk in de Bijbel: En het was morgen geweest, en het was avond geweest, de 1e dag.
En een stukje verderop de 2e dag, enz.
En dag duurt bij mij nog steeds 24 uur.
Bij jou, ja, en bij mij ook, bij alle mensen.
Wist je dat wetenschappelijk een dag 26 en een half uur duurt?
Daarom hebben we om de 4 jaar een schrikkeljaar.
Maar bij God duurt een dag niet 24 uur.
Daarom staat er ook in 2Petrus3 vers 8:
Een ding echter vrienden, mag u niet ontgaan: voor de Heer is een dag als duizend jaren en duizend jaren als een dag.
Lees maar ff hierboven,
Genesis 1
20 God zei: ‘Het water moet wemelen van levende wezens, en boven de aarde, langs het hemelgewelf, moeten vogels vliegen.’ 21 En hij schiep de grote zeemonsters en alle soorten levende wezens waarvan het water wemelt en krioelt, en ook alles wat vleugels heeft. En God zag dat het goed was. 22 God zegende ze met de woorden: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en vul het water van de zee. En ook de vogels moeten talrijk worden, overal op aarde.’ 23 Het werd avond en het werd morgen. De vijfde dag.
24 God zei: ‘De aarde moet allerlei levende wezens voortbrengen: vee, kruipende dieren en wilde dieren.’ En zo gebeurde het. 25 God maakte alle soorten in het wild levende dieren, al het vee en alles wat op de aardbodem rondkruipt. En God zag dat het goed was.
26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
[/quote]Genesis 2
In de tijd dat God, de HEER, aarde en hemel maakte, 5 groeide er op de aarde nog geen enkele struik en was er geen enkele plant opgeschoten, want God, de HEER, had het nog niet laten regenen op de aarde, en er waren geen mensen om het land te bewerken; 6 wel was er water dat uit de aarde opwelde en de aardbodem overal bevloeide. 7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
8 God, de HEER, legde in het oosten, in Eden, een tuin aan en daarin plaatste hij de mens die hij had gemaakt. 9 Hij liet uit de aarde allerlei bomen opschieten die er aanlokkelijk uitzagen, met heerlijke vruchten. In het midden van de tuin stonden de levensboom en de boom van de kennis van goed en kwaad.
18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. 19 Toen vormde hij uit aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten. 20 De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen helper die bij hem paste. 21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens.
miss t schreef:Dreamster schreef:Of het was adam:p
Hahahaha
Je weet toch wel dat Adam mens betekent he?
Dreamster schreef:[
Ruk nou die tekst niet uit zn verband! Het staat er, om te bewijzen dat God groot is! HEt gaat erover, dat voor God de tijd van de schepping tot de wederkomst heel kort is!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten