Evangeliseren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 19 mei 2005 18:46

Gerdien B. schreef:Waarom is dat een probleem?

Denk juist dat we door de verschillen het geloof levendig houden. Je bent nu continu in gesprek met anderen over het geloof om er achter te komen waarom de andere er anders over denkt. Dat zet ons aan het nadenken en brengt ons steeds weer aan Zijn voeten en terug bij Zijn Woord.

a.s. zaterdag hoop ik voor het eerst zelf te gaan evangeliseren. Ik ga dan met een groep jongeren. Ik ben het echt niet met iedereen van hun eens. Daarom kan ik nog wel met hun gaan evangeliseren!
Over de hoofdzaken van het geloof zijn we een eenheid.
In de bijzaken geven we elkaar vrijheid!
en dit alles binnen de liefde van onze Vader!

Hier kan ik jou geen ongelijk in geven,
maar jammer genoeg is in het verleden al veel te vaak gebleken dat samengaan in evangeliseren (maar ook andere dingen) fout gaat.
Hiermee wil ik niet zeggem dat jullie evangelisatie actie gedoomd is.

Ik wens je toe dat je alles zult loslaten en alles over zult laten aan God
God is The one and only

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mei 2005 22:10

Het kan echt, als je maar open en eerlijk naar elkaar betn. Dan weet je wat je aan de ander hebt. Je moet elkaar natuurlijk ook niet gaan staan afkraken/ bekritiseren waar anderen dan bij zijn. Of met elkaar in discussie gaan i.p.v. met anderen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2005 19:54

Inderdaad.

En het gaat vooral goed om, als er meningsverschil is, weer terug te gaan naar wat je bindt, Jezus Christus de Verlosser. En het bij hem neer te leggen.

Dat er in het verleden interkerkelijke evangelisatieacties verkerd zijn gegaan komt denk ik eerder door hoe men er mee omging. (De nederlandse discussie-mentaliteit die er onde rveel christenen is)

Ik ken ook meer dan genoeg interkerlijke evangelisatieacties die heel goed liepen.

Super Gerdien! Je geeft een goed voorbeeld :) Veel succes!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”