ruzie met ouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 apr 2005 23:29

Aragorn schreef:Wat tijd betreft is het ook een beetje dubbel.

Nadeel: je moet achterlijk vroeg uit bed.
Voordeel: je hoeft niet meer in het weekend te werken.

Ik geloof dat het voordeel niet opweegt tegen alle verschrikkelijke implicaties van het eerste.. :shock:

Ik heb 2,5 jaar gewerkt bij Planet Media Group. Ik begon om 10 uur.... en het was om de hoek, dus elke dag om kwart over 9 uit bed. En soms middag/avonddienst. Kan dus best meevallen ;)

Hehe Parsifal, die is leuk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 apr 2005 08:35

Melody schreef:
De puberteit is nu eenmaal de grootste k*ttijd van een mensenleven waarin wel meer dingen niet helemaal sporen.

Nou, dat ben ik dus ook iet met je eens. Want daarna heb ik het veel moeilijker gehad.
Nu zit ik in de overgang en dat is ook een soort pubertijd, omdat je hormonen ook onstabiel zijn, je gaat weer terug naar af, zeg maar :mrgreen:

Maar volgens mij was ik nog een puber (17) toen ik al uit huis moest, op mezelf, dus das wel wat te jong.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2005 09:36

Mariamagdalena schreef:
Melody schreef:
De puberteit is nu eenmaal de grootste k*ttijd van een mensenleven waarin wel meer dingen niet helemaal sporen.

Nou, dat ben ik dus ook iet met je eens. Want daarna heb ik het veel moeilijker gehad.
Nu zit ik in de overgang en dat is ook een soort pubertijd, omdat je hormonen ook onstabiel zijn, je gaat weer terug naar af, zeg maar :mrgreen:

Maar volgens mij was ik nog een puber (17) toen ik al uit huis moest, op mezelf, dus das wel wat te jong.

Ben ik het ook niet mee eens...het was de allermooiste tijd in mijn leven!
Heerlijk elke dag naar school, waar ik een klas vol supergoeie vrienden en vriendinnen had. Voor het eerst met een groep mensen naar koffiebars enzo, en de zaterdagen en zondagen opvullen samen.
Vriendjes heeeeeeel belangrijk vinden en er alles aan doen om er een te hebben. Amper je zorgen maken, of geen echte zorgen.
De echte problemen van de wereld amper zien.
Ja, ik zou zo terug willen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2005 10:34

MissF schreef:Vriendjes heeeeeeel belangrijk vinden en er alles aan doen om er een te hebben. Amper je zorgen maken, of geen echte zorgen.

Ach, 'echte problemen' zijn ook maar relatief.. op die leeftijd ervaar je dingen die je nu als futiliteiten ziet wel als een 'echt probleem' en heb je er dezelfde moeite mee. Laten we het verleden nu ook weer niet al te veel gaan romantiseren. :) (En de toekomst ook niet. :P )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2005 10:47

Aragorn schreef:
MissF schreef:Vriendjes heeeeeeel belangrijk vinden en er alles aan doen om er een te hebben. Amper je zorgen maken, of geen echte zorgen.

Ach, 'echte problemen' zijn ook maar relatief.. op die leeftijd ervaar je dingen die je nu als futiliteiten ziet wel als een 'echt probleem' en heb je er dezelfde moeite mee. Laten we het verleden nu ook weer niet al te veel gaan romantiseren. :) (En de toekomst ook niet. :P )

Haha, mijn verleden was gewoon supermooi! :D (net alsof ik al bijna 100 ben :? ) En dat ervaarde ik toen ook zo. Ruzies en problemen waren ook binnen een uur weer opgelost, nu niet altijd :( Maargoed, niet iedereen heeft die tijd zo ervaren idd :D Maar voor mij was het gewoon gaaf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 apr 2005 12:27

De pubertijd is natuurlijk voor iedereen anders. Ik vond het ook wel een toffe tijd, zo tussen de 12 en 18, maar het ligt er ook aan wat je meemaakt, als bv je pa doodgaat als je 16 bent, heb je wel degelijk grote zorgen, of je pa is lacoholist en superagressief, zoals bij een vriendin van mij thuis, dat ze amper naar huis durfde omdat ze bang was. Dus het ligt ook aan de situaties.
Ik had op die leeftijd eigenlijk nooit ruzie met pa, maar wel soms met ma. Pa was heel makkelijk en vrolijk, en ma was zelf in een soort midlifecrisis toen :mrgreen:

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 21 apr 2005 19:57

wees blij al heb je een goede jeugd gehad!! dat is de basis van je verdere leven.. en heel belangrijk!
Will you take care of me
and love me the way i am.
Stay whit me.
I really care about you whit al my heart
I love you

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 17 dec 2005 17:05

Als je veertien bent, moeten je ouders ook maar beseffen dat je in de puberteit bent, maar je moet zelf tuurlijk ook je houden aan het 5e gebod!

Door ootmoedigheid achte de één de ander uitnemender dan zichzelf!

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 17 dec 2005 17:10

Ruzie met ouders..

herkenning :lol:

ghehe ben nu bijna 18.. maar toch nog vaak ruzie,,
vooral als je 13/14/15 bent heb je hier mee te maken..
je wil wat van de wereld zien enzow..
maar je ouders houden je tegen!!
jij denkt: Ze verpesten alles voor me!
Pas later ga je inzien dat dit voor je eigen bestwil pas...
en nog nog later, als je eigen pubers hebt..
zul je veel respect voor je ouders hebben denk :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 dec 2005 17:12

Ach, ik geloof nu ook wel dat ze bepaalde dingen voor m'n eigen bestwil doen hoor. Alleen heb ik iets andere opvattingen over m'n bestwil. :P

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 18 dec 2005 01:59

Aragorn schreef:Ach, ik geloof nu ook wel dat ze bepaalde dingen voor m'n eigen bestwil doen hoor. Alleen heb ik iets andere opvattingen over m'n bestwil. :P

IDD

Vaak liggen de normen van m'n ouders en mijzelf anders. Opvattingen over politiek, muziek, seksualiteit, kerkenwerk, hobby's.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”