En je weet nooit hoe het was geweest als je het anders had gedaan

Moderator: Moderafo's
Lenny schreef:http://gezondheid.blog.nl/kinderen/2008/01/28/flesvoeding-net-zo-gezond-als-borstvoeding
Het is nog helemaal niet zo bewezen dat bv daadwérkelijk beter is dan fv voor de gezondheid.. Zoek maar es in Google op 'wetenschappelijk borstvoeding flesvoeding', dan krijg je hier genoeg artikelen over. Er is echt geen hard causaal verband getoond. Overigens kun je dit ook moeilijk bewijzen want wie zegt dat een kind met noemmaarwatvoorallergie die fv gekregen heeft, dit ook niet gehad als het bv had gekregen, en vice versa.
Dussuh.. fv moeders, laat je iig geen schuldgevoel aanpraten dat je een 'mindere' moeder bent als je fv (moet) geven.
Manlief en ik zijn hier trouwens het levende bewijs vanIk heb een jaar bv gehad en ben om de haverklap ziek, echt alle griepjes pak ik mee en heb een allergie en mijn man heeft alleen maar flesvoeding gehad en is eigenlijk nooit ziek! Het is natuurlijk per individu verschillend, maar het gaat mij er om dat het niet juist is dat borstvoedingsorganisaties zeggen dat bv per definitie beter is voor de gezondheid van een kind...
Lenny schreef:Maar een hoogleraar kindergeneeskunde zal toch niet zomaar onzin verkopen?
Overigens wel frappant dat hij nevenfunctie heeft bij Numico... Raar zaakje dus wel? Maar er staan wel meer artikelen, niet alleen hij zegt het. Weet je het is gewoon niet te bewijzen. En kenniscentrum borstvoeding is wel zo propropro bv..
Bij dat ondervoeden kan ik me wel iets voorstellen, ik heb zelf ervaren hoe enorm GROOT de druk is om borstvoeding te blijven geven, blijven proberen etc. Als je dan geen verstandige gyn, vk of kinderarts of wat ook hebt die ingrijpt.. tja dan gebeuren dat soort dingen toch echt!! Maar die ouders valt dan niets te verwijten vind ik!
gempa schreef:ik kneep even neusje dicht,
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten