Ansje schreef:Volgens mij is jouw dieet vergelijkbaar met het TLC dieet, tante-tortel, of niet?
Daar val je ook zo enorm snel van af, alleen moet je daar eerst bloedprikken en krijg je naar aanleiding van die prik een dieet voorgeschoteld...
Maar dat is echt heel drastisch

Ik heb nog even verder gezocht op internet. En het schijnt dat die DR Cohen eerst bij TLC werkte en voor zichzelf is begonnen met hetzelfde dieet. Er zit dus duidelijk een luchtje aan.
Maar het TLC dieet is blijkbaar duurder.
Waarom dat is weet ik ook niet.
Alleen volg ik niet het dieet via een consulente van Dr Cohen maar gewoon via een site waar iemand op zit die de dieten van Cohen heeft vergeleken. En er achter kwam dat ze bijna niets van elkaar verschilden.
Nu schijnt het dus ook zo te zijn dat als je wel je bloed laat nakijken en daarop gebaseerd een dieet krijgt, die je nauwlettend volgt, dus met alles wegen enzo, dat je dan zelfs meer af zou vallen dan ik nu doe.
Maar het is voor mij prima zo als het nu gaat.
Ik voel me fit en heb nieuwe energie.
En dat is vooral voor mij als schildklierpatient erg belangrijk.
En met de andere drie dieten die ik geprobeerd heb viel ik dus niets af, maar kwam zelfs gewoon aan. Waarvan eentje met begeleiding van een dietiste. Die eigenlijk vanaf het begin al zei: je eet gewoon goed dus ik weet niet waar ik het nu nog zou kunnen veranderen om je af te laten vallen. En dat gebeurde dan dus ook niet.
Maar goed ik volg het met plezier en heb totaal geen honger en dat is me veel waard.