They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jul 2005 21:05

Als je mond over vloeid van zijn eer, zouden bekeerde mensen dus niets anders dan over God praten? :shock: Ook een christen kan gewoon een neutraal nummer schrijven, en omdat het niet anti-God is, is het pro-God; alleen al omdat de zanger zijn talenten niet verkeerd gebruikt.

En trouwens, in de kerk merk ik trouwens ook niet echt 'overvloeien van uw Eer'..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 15 jul 2005 21:25

dat is een regel uit een psalm waar ik aan moest denken. je moet het niet opvatten als niks anders meer doen dan over God praten. ik denk dat het wel betekend dat als je God lief krijgt en je hart is er vol van dat je wel de gelegenheid aangrijpt om erover te praten en van je geloof te getuigen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jul 2005 21:43

Klopt :) vond het ook al zo dubieus ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jul 2005 00:38

jacobH schreef:U2's concert stond bol van de politieke uitspraken. Hij roemde Theo van Gogh met een liedje. Iemand die overigens christenen als honden omschreef. Maar ik lees nergens van de genade waar hij zo blij mee is........

Je moet ook niet lezen, je moet luisteren. :wink:

Ik vond en vind (op de bootleg) Jahweh toch erg mooi, indrukwekkender dan de albumversie. "Take this mouth, so quick to criticize (..) Take this city's heart, and keep it safe"

debutler

Berichtdoor debutler » 17 jul 2005 18:36

Raido schreef:Dat geld voor beide kanten :)

Ik wil het goede, welgevallige, de waarheid horen. Geen tegen en geen voor.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 jul 2005 03:42

* Aragorn-bash *

Aragorn schreef:Wat de heren van Guns n' Roses allemaal uitgespookt hebben moeten zij weten, het weerhoudt mij er niet van om November Rain een erg fijn nummer te vinden en het derhalve ook met enige regelmaat te draaien.

Maar de muziek beïnvloedt mensen misschien wel tot een losbandig leven 8) de link is snel gelegd :P
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jul 2005 10:07

Oke oke, ik moet toegeven dat het een fijne bash is. :P

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 jul 2005 12:12

Overigens kwam ik nog wel wat losse dingetjes in de discussie tegen waar ik nog op in wil gaan. Zoals dit:

rotss schreef:
Ik loop ook niet onnodig over de Wallen, maar ik kom graag in Amsterdam, snap je het beeld?

ik snap jou beeld wel, maar ik ben het niet met de redenatie eens dat iemand die niet naar popmuziek luistert de wereld niet begrijpt. je gaat toch ook niet met een hoer praten om de hoeren lopers beter te begrijpen? daar hou je je toch ook vandaan? en mocht je ooit iemand tegen komt die naar de hoeren gaat kun je hem toch net zo goed vertellen dat jij dat niet vindt kunnen, ook al ben je er zelf nooit geweest?

Deze vergelijking pleit juist voor het luisteren van seculiere muziek. Niemand zal ooit hoeren en hoerenlopers kunnen begrijpen als hij of zij er niet eerst mee gaat praten, en dat is gelijk de grootste fout van christenen. Wij zijn niet bereid te luisteren, maar willen alleen zelf praten, onze boodschap aan andere mensen opdringen. Zal je zo anderen gaan begrijpen? NOOIT! De gedachten van 'de wereld' gaan inderdaad vaak in tegen wat God zegt; so what? zonder er kennis van te nemen zal je sowieso nooit mensen tot geloof kunnen brengen omdat je niet in staat zult zijn met ze te communiceren omdat je ze niet kent.

Goodbye.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 jul 2005 12:17

Wat betreft het punt 'de genade in je liedjes verwerken': hoeveel christelijke schrijvers laten 'bekering' in hun boeken naar voren komen? Weinig, en degenen die dat doen zijn vaak niet de beste of hadden beter dominee kunnen worden ofzo 8)

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jul 2005 13:02

Raido schreef:
binnen kunst en dus ook muziek wordt onderscheid gemaakt tussen commerciële kunst (kunst met een kleine k) en niet-commerciële kunst (kunst met een grote K).
Ik vind het altijd een groot grinnik-gehalte hebben, ik was ook altijd wars van alle commerciële muziek, voorbeeld A Balladeer is abosluut niet commercieel net als Outsmarted maar hun style komt dicht bij Coldpay wat ik minder vond omdat ze commercieler waren. Dit geld ook voor bands als HiM, After Forever, Within Temptation, goede muziek maar te commercieel. Gelukkig heb ik dit van mij af te weten schudden en luister ik gewoon goede muziek, commercieel of niet, HiM en The 69 Eyes luisteren gewoon relaxed.

Het spijt me zeer maar met zo'n opmerking krijg ik het idee dat je nog niet bijster veel begrepen hebt van de muziekwereld en van muziek in z'n algemeenheid. Hoe kun je een band als Outsmarted nu met Coldplay vergelijken? Outsmarted zou ook commercieel zijn als ze de kans kregen, want reken maar dat zij door willen breken. Ik vind dit een beetje vage reactie als ik eerlijk ben...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jul 2005 13:15

Gershwin schreef:Wij [christenen] zijn niet bereid te luisteren, maar willen alleen zelf praten, onze boodschap aan andere mensen opdringen. Zal je zo anderen gaan begrijpen? NOOIT!

Een mooie uitspraak van een christen! (En nee, dat is niet cynisch bedoeld.)

Marilyn Manson in Bowling for Columbine.

Hem werd gevraagd wat hij nog tegen de daders van de Columbine-slaughter-act wilde zeggen. Zijn antwoord: "Ik zou niets zeggen, ik zou luisteren want dat heeft waarschijnlijk nog niemand gedaan".

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 jul 2005 13:33

kurtyo schreef:
Raido schreef:
binnen kunst en dus ook muziek wordt onderscheid gemaakt tussen commerciële kunst (kunst met een kleine k) en niet-commerciële kunst (kunst met een grote K).
Ik vind het altijd een groot grinnik-gehalte hebben, ik was ook altijd wars van alle commerciële muziek, voorbeeld A Balladeer is abosluut niet commercieel net als Outsmarted maar hun style komt dicht bij Coldpay wat ik minder vond omdat ze commercieler waren. Dit geld ook voor bands als HiM, After Forever, Within Temptation, goede muziek maar te commercieel. Gelukkig heb ik dit van mij af te weten schudden en luister ik gewoon goede muziek, commercieel of niet, HiM en The 69 Eyes luisteren gewoon relaxed.

Het spijt me zeer maar met zo'n opmerking krijg ik het idee dat je nog niet bijster veel begrepen hebt van de muziekwereld en van muziek in z'n algemeenheid. Hoe kun je een band als Outsmarted nu met Coldplay vergelijken? Outsmarted zou ook commercieel zijn als ze de kans kregen, want reken maar dat zij door willen breken. Ik vind dit een beetje vage reactie als ik eerlijk ben...
Sorry voor dien groven zonde. Niemand kan tippen aan den kennis van dien almachtigen kurtheid.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jul 2005 14:18

Dat zeg ik niet (al is het natuurlijk wel zo), maar als je zo iets roept zonder duidelijke onderbouwing, dan ga ik me dingen afvragen.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 18 jul 2005 15:41

Is die film in de videotheek te huur? Lijkt me namelijk echt hilarisch. Laat me raden, gemaakt in de VS door een soort christelijke tegenhanger van de Taliban. Er worden waarschijnlijk veel boodschappen aangehaald in voor die alleen achteruit gedraaid te horen zijn (lekker makkelijk tegenwoordig met cd's). Dat er nog mensen zijn die zulke onzin geloven.

Mensen, als je niet in God gelooft bestaat de duivel ook niet. Het een kan namelijk niet zonder het andere bestaan. En als de duivel niet bestaat kan je ook je ziel er niet aan vekopen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 jul 2005 00:07

Nee, maar er zijn genoeg artiesten die wél in God geloven maar er schijt aan hebben, grapjas :)

Goodbye.

Terug naar “Archief”