Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 10:54

Beste Weerman

wat doe jij met dit bijbel gedeelte.

graag een eerlijk antwoord

23 ¶ En er zeide een tot Hem: Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? En Hij zeide tot hen:
24 Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;
25 Namelijk nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt.
26 Alsdan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben in Uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken, en Gij hebt in onze straten geleerd.
27 En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
28 Aldaar zal zijn wening en knersing der tanden, wanneer gij zult zien Abraham, en Izak, en Jakob, en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar ulieden buiten uitgeworpen.
29 En daar zullen er komen van Oosten en Westen, en van Noorden en Zuiden, en zullen aanzitten in het Koninkrijk Gods.
30 En ziet, er zijn laatsten, die de eersten zullen zijn; en er zijn eersten, die de laatsten zullen zijn.

ik ben heel benieuwd!!
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 10:55

De uitnodigingen komen alleen aan de aan zichzelf ontdekte zondaar. Een mens waarin God nog niet heeft gewerkt, zal heus niet op de uitnodiging ingaan.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 10:58

Het Weermannetje schreef:De uitnodigingen komen alleen aan de aan zichzelf ontdekte zondaar. Een mens waarin God nog niet heeft gewerkt, zal heus niet op de uitnodiging ingaan.

dat is puur wetenschappelijk bekeken

en Godsdienst is niet in de eerste plaats wetenschappelijk. En zeker is de bijbel zo niet bedoelt.

Ga jij dat ook tegen de Heere zeggen als je zonder God bent gestorven. JA sorry hoor Heere maar U had me niet uitverkoren. Kan ik het helpen.

Maar goed je hebt helemaal geen antwoord gegeven om mijn vraag dus die wacht ik nog maar even af dan.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 11:00

Het Weermannetje schreef:De uitnodigingen komen alleen aan de aan zichzelf ontdekte zondaar. Een mens waarin God nog niet heeft gewerkt, zal heus niet op de uitnodiging ingaan.

Er staat toch niet "wie dorst heeft en een aanzichzelf ontdekte zondaar is kome en drinke het water des levens om niet"..? :roll:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 mei 2004 11:04

zou ook betekenen dat je niet hoeft te strijden om in te gaan, als God toch al werkt in een zichzelf ontdekte zondaar, want God maakt immers af wat Zijn hand begon.
dus dat zou een leugen zijn, dat strijden, volgens jou
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 12:05

jacobH schreef:Beste Weerman

23 ¶ En er zeide een tot Hem: Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? En Hij zeide tot hen:
24 Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;
25 Namelijk nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt.
26 Alsdan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben in Uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken, en Gij hebt in onze straten geleerd.
27 En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
28 Aldaar zal zijn wening en knersing der tanden, wanneer gij zult zien Abraham, en Izak, en Jakob, en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar ulieden buiten uitgeworpen.
29 En daar zullen er komen van Oosten en Westen, en van Noorden en Zuiden, en zullen aanzitten in het Koninkrijk Gods.
30 En ziet, er zijn laatsten, die de eersten zullen zijn; en er zijn eersten, die de laatsten zullen zijn.

ik ben heel benieuwd!!

Ik weet niet helemaal wat je ermee bedoeld, maar ik zie erin dat als er zijn die beginnen te zoeken, dat zij buiten geworpen worden? Zij zoeken, maar zij zoeken niet goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mei 2004 12:14

Dat vind ik knap! (Dat je dat erin ziet...)

Ik zie erin dat mensen die pas beginnen te zoeken als het te laat is (na de dood/oordeelsdag) en het niet meer kan, buitengeworpen worden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 12:19

Klopt, sorry, dat bedoel ik ook.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 12:22

Het Weermannetje schreef:
jacobH schreef:Beste Weerman

ik ben heel benieuwd!!

Ik weet niet helemaal wat je ermee bedoeld, maar ik zie erin dat als er zijn die beginnen te zoeken, dat zij buiten geworpen worden? Zij zoeken, maar zij zoeken niet goed!

komop je kan toch wel lezen.

Het gaat er om dat er mensen zijn die zullen gaan zoeken als het heden der genade is opgehouden. Dan kunnen ze ineens wel zoeken, maar dan zal de Heere zeggen. Ga weg van Mij.

Zie ook de 5 wijze en de 5 dwaze maagden

nog steeds geen antwoord dus ik wacht nog steeds!!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 12:37

Ze zoeken dan omdat ze niet verloren willen gaan!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 mei 2004 13:06

wil je nu wel verloren gaan dan?
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:27

Verloren gaan niet, maar ik wil niet alleen God dienen, ook de wereld.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 10 mei 2004 13:33

pertinente leugen

Mt 6:24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.

als je zo graag bijbels wil zijn moet je dat wel proberen vol te houden.

je hebt nog steeds geen antwoord gegeven om mijn vraag.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 10 mei 2004 13:36

En omdat ik God niet geheel wil dienen, dien ik Hem dus niet! Ik wil met mijn eigen werken God behagen, maar om tevens mijn eigen eer hoog te houden! En jacobh, mijn antwoord heb ik al wel gegeven, alleen niet zo rechtstreeks als jij misschien bedoelde.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 10 mei 2004 13:38

Laten we weer terug gaan naar het eigenlijke onderwerp!

Terug naar “Archief”