Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor christien » 20 jun 2009 16:51

esthervanbuuren schreef:is er een tropic waar je je voorkunt stellen.

groet esther.

Ja zie slow chat? Meldingsplicht :wink:

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esthervanbuuren » 21 jun 2009 06:24

jaaaaaaaaaaa gedaan je hoeft niet te veel te lezen hoor.

groet esther.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 26 jun 2009 10:23

Ik heb al twee dagen last van mn darmen. Zou het door het weer kunnen komen? Ik heb meerdere mensen gehoord met zwakke darmen die deze week last hebben :-k
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2009 11:14

Er gaat een vorm van buikgriep rond...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jun 2009 11:20

Sommige mensen reageren ook heel heftig op 't warme weer, en hun darmen zijn dan 'van slag' dus dat zou 't ook kunnen zijn

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jun 2009 11:48

Ik las toevallig gisteren in een tijschrift dat veel mensen denken buikgriep te hebben met dit weer, maar dat het vaak voedselvergiftiging is. Met dit weer is eten zoals vlees en groenten sneller niet meer goed, en wordt het niet heel hygienisch bereidt (of bbqen), en krijg je een voedselvergiftiging. Ik ga er eens op letten als ik met kerst weer buikgriep heb, dat het ook niet aan zoiets ligt ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2009 11:52

Het is de reden waarom mijn dochter (die colitis ulcerosa heeft) alles nakijkt. Ziet het er nog goed uit, datum van houdbaarheid niet overschreden? En momenteel eet zij geheel geen rood vlees meer. Kortom: goed opletten wat je eet.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2009 17:41

Hmmm...Ik heb een fikse ontsteking in m'n voet, had er diclofenac voor gekregen, maar omdat ik er niet tegen kon (buikpijn & enorm suf worden), heb ik een ander soort medicijn gekregen, diclofenac met nog iets samen in 1 tablet, maar daar krijg ik nu ook al behoorlijk last van m'n maag van, pijn en misselijk :? Dit ken ik absoluut niet...Maar nou vraag ik me af: er horen toch maagbeschermers bij gegeven te worden? We hebben ze nog wel in huis, maar ik durf ze niet zomaar er bij te slikken, maar als dat zou helpen....Want om nou telkens 1 tabl diclofenacmix in te nemen én 2 paracetamol tegen de buikpijn enzo.... 8-[

Riska

Berichtdoor Riska » 24 aug 2009 18:05

Ik kan je alleen maar zeggen dat je met diclofenac moet stoppen. Als de MDL dat hoort wordt ie gegarandeerd boos. Paracetamol, 4 maal per dag twee, al dan niet met codeïne is het enige dat mag en tramal, maar dat moet de MDL voorschrijven, tenminste dat schrijft de MDL van mijn dochter wel voor.
Maar met dyclofenac, naproxine, ibufrufen en dat soort middeln verknal je je darmen!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 aug 2009 18:12

meissie88 schreef:Hmmm...Ik heb een fikse ontsteking in m'n voet, had er diclofenac voor gekregen, maar omdat ik er niet tegen kon (buikpijn & enorm suf worden), heb ik een ander soort medicijn gekregen, diclofenac met nog iets samen in 1 tablet, maar daar krijg ik nu ook al behoorlijk last van m'n maag van, pijn en misselijk :? Dit ken ik absoluut niet...Maar nou vraag ik me af: er horen toch maagbeschermers bij gegeven te worden? We hebben ze nog wel in huis, maar ik durf ze niet zomaar er bij te slikken, maar als dat zou helpen....Want om nou telkens 1 tabl diclofenacmix in te nemen én 2 paracetamol tegen de buikpijn enzo.... 8-[

Als je de tablet met wat eten inneemt en niet op de nuchtere maag heb je al veel minder last.

Losec (Omeprazol) wordt vaak voorgeschreven als maagbeschermer.
Die heb je vast nog wel thuis? Voor alle zekerheid zou ik morgen even met de apotheek/ha bellen, maar denk dat je die er gewoon bij kan slikken.

http://www.astrazeneca.nl/producten/?itemId=1595242
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2009 18:59

er stond al op het doosje: tijdens het eten innemen...Dat heb ik dus netjes gedaan, maar ik was net zó misselijk, dat ik echt op 't punt stond om over te geven :oops: en de buikpijn deed me heel erg denken aan de buikpijn die voor een galsteen-aanval opspeelde...
En sinds die galstenen ben ik altijd gelijk al 'bang' als ik alleen al pijn vóél in m'n buik 8-[ :oops:
Maar heb nu 2 APC ingenomen (hadden geen paracetamol in huis) en nou gaat 't wel weer!

Heb nog eveno p 't doosje gekeken, en het is 'arthrotec 50' , en dat is nog grotendeels diclofenac, terwijl die leuke huisarts weet dat ik niet tegen diclofenac kan ](*,)
Ik stop denk maar 'gewoon' met deze medicatie en ga verder op 4x 2 paracetamol, in de hoop dat dat afdoende helpt, want ik hoor m'n huisarts nu al zuchten.... :oops:

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 24 aug 2009 19:34

Inderdaad denk dat dat verstandiger is, stoppen met die medicijnen en overgaan gaan op 4x daags 1000mg paracetemol. Het is toch tegen de pijn? Had je er toen met je galstenen geen last van, toen had je toch ook diclfanac?

Sinds een aantal weken lijken me maagklachten alleen maar weer erger en erger te worden. Heb steeds erg last van maagzuur en maagpijn. Vooral wanneer ik geslapen heb, heb ik erg last van me keel en slokdarm, het doet me steeds zo zeer :(. Voel me zo'n vreselijke z**kerd om er weer mee naar de huisarts te gaan, zit al aan de maximale dosis medicijnen (2x daags 40mg nexium), er is gezegd dat het psychisch is... het was afwachten... maar dit ga ik niet lang volhouden.

Hebben de zusters/broerder nog advies :mrgreen:?
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2009 19:46

ja met galstenen had ik ook diclofenac, aleen toen zetpillen, werd ik ook enorm suf van, maar ja vanzelfsprekend geen last van m'n maag!
vrijdagavond moesti k nog een uur naar huis rijden nadat ik die diclofenac in had genomen, was gewoon heel gevaarlijk achteraf :$

maar annette: vervelend zeg....heb je je matras aan de 'kopkant' al omhoog? kussen eronder ofzo? en lauwe melk ofzo schijtn ook goed te helpen....

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 aug 2009 19:50

meissie88 schreef:Ik stop denk maar 'gewoon' met deze medicatie en ga verder op 4x 2 paracetamol, in de hoop dat dat afdoende helpt, want ik hoor m'n huisarts nu al zuchten.... :oops:

Weet niet of paracetamol zo goed is voor jou om als pijnstiller te gebruiken. Paracetamol is absoluut niet goed voor je lever en als galstenen hebt gehad vraag ik me af of para als pijnstiller wel gegeven mag worden.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 aug 2009 19:54

ik ben m'n complete galblaas, incl stenen natuurlijk, kwijt ;-)

Terug naar “Archief”