Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 aug 2008 09:58

Sabra schreef:
MissF schreef:babykleertjes vind ik wel heel lastig, want ik vind bijna alles echt alleen voor een jongetje of een meisje. Dus voor geboren baby'tjes kan ik uren shoppen ;) Voor ons eigen kindje doe ik dat niet. Die mutsjes waren de eerste dingen die ik echt voor het kindje zelf heb gekocht.
De rest van de spullen zijn echt neutraal, en dat wordt de kamer ook, maar dat heeft lang geduurd voor ik het echt helemaal wist, hoe ik het wilde, en juist ook zo dat het niet alleen voor een jongetje of meisje is. Soms zou ik bijna willen weten wat het wordt... ;)

Als je de 20-weken echo afwacht, dan weet je toch welk geslacht je kind heeft. Dan kun je ook gericht inkopen doen.

Dat weet je alleen als je het zelf wilt weten, dat zeggen artsen niet uit zichzelf. En misschien wil haar man het wel helemaal niet weten en wachten ze gewoon de bevalling af.
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 aug 2008 10:03

Dat moet iedereen zelf weten, maar je kunt natuurlijk wel gericht shoppen en de babykamer inrichten als je dat wilt.

Dan moet je daar verder niet over 'zeuren'.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 aug 2008 10:43

Bijzonder leuk om je in het 'zwanger-topic' te zien Sabra. 8)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 aug 2008 10:45

Vind je?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 aug 2008 10:46

Ja :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2008 11:57

Sabra schreef:
MissF schreef:babykleertjes vind ik wel heel lastig, want ik vind bijna alles echt alleen voor een jongetje of een meisje. Dus voor geboren baby'tjes kan ik uren shoppen ;) Voor ons eigen kindje doe ik dat niet. Die mutsjes waren de eerste dingen die ik echt voor het kindje zelf heb gekocht.
De rest van de spullen zijn echt neutraal, en dat wordt de kamer ook, maar dat heeft lang geduurd voor ik het echt helemaal wist, hoe ik het wilde, en juist ook zo dat het niet alleen voor een jongetje of meisje is. Soms zou ik bijna willen weten wat het wordt... ;)

Als je de 20-weken echo afwacht, dan weet je toch welk geslacht je kind heeft. Dan kun je ook gericht inkopen doen.

Je weet het nooit 100% zeker!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2008 12:23

Ik vind het onzin om een kamer er op aan te passen, dan wordt er over een paar jaar misschien weer een kind geboren, kan alles weer omgegooid worden, echt neit! Wij kopen ook geen echte commode om die reden, en ik hoef ook geen wiegje. Dat kindje past er al snel niet meer in.
En wij willen idd niet weten wat het wordt. Sowieso is de 20 weken echo daar niet voor, en mijn man wil niet dat iedereen het dan al weet. En als ik het wel weet, ga ik het geen geheim houden, dus houden we het maar op de verassing.
Verder hebben we ook echt geen kleertjes nodig al. Dat kind wordt het eerste kleinkind, het eerste achterkleinkind, eerste nichtje/neefje voor mijn broertje en zusje. Die staan na 5 minuten al om het kind heen, en krijgt bergen kleertjes die wel passen bij het geslacht. Dus ik hoef het ook nog niet hoor :)

Maar we hebben nu alles met een grijs Tijgetje, en die passen perfect bij het behang en de vloer, en is ook neutraal. En ik vind het zelf heel erg leuk :D (en mijn man zowaar ook ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 aug 2008 12:29

MissF schreef:Ik vind het onzin om een kamer er op aan te passen, dan wordt er over een paar jaar misschien weer een kind geboren, kan alles weer omgegooid worden, echt neit! Wij kopen ook geen echte commode om die reden, en ik hoef ook geen wiegje. Dat kindje past er al snel niet meer in.
En wij willen idd niet weten wat het wordt. Sowieso is de 20 weken echo daar niet voor, en mijn man wil niet dat iedereen het dan al weet. En als ik het wel weet, ga ik het geen geheim houden, dus houden we het maar op de verassing.
Verder hebben we ook echt geen kleertjes nodig al. Dat kind wordt het eerste kleinkind, het eerste achterkleinkind, eerste nichtje/neefje voor mijn broertje en zusje. Die staan na 5 minuten al om het kind heen, en krijgt bergen kleertjes die wel passen bij het geslacht. Dus ik hoef het ook nog niet hoor :)

Maar we hebben nu alles met een grijs Tijgetje, en die passen perfect bij het behang en de vloer, en is ook neutraal. En ik vind het zelf heel erg leuk :D (en mijn man zowaar ook ;) )

Fotoo :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2008 12:47

@MissF: mooie buik al! Je hebt gelijk hoor, voor Michael hebben we ook nog eigenlijk niets hoeven kopen omdat hij de eerste is in de familie zeg maar. En mensen hebben zelfs spullen gegeven tot hij een jaar of 2 is...dus wij kunnen voorlopig wel vooruit.
Hier is het erg normaal om iedereen te vertellen wat voor geslacht je ongeboren kind is. Wij hebben erg veel Amerikanen in de kerk en die noemen het kind ook al bij de naam die het gaat krijgen...dan is er helemaal geen verrassing meer. Vind ik toch wel jammer hoor...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2008 13:00

Oke.

Dit is dus het plaatje wat terugkomt op de meeste van die spulletjes.

Afbeelding

En de knuffel die overgrootoma voor kindje heeft gekocht, waar mama vooral erg gek van was :mrgreen: (hij moest grijs zijn, omdat zelfs dat bij de kamer moet passen :oops: ) Er kan muziek uit komen. Zo lief! :D

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 aug 2008 13:21

@ Laura, hier doen ze dat ook, tegen iedereen vertellen of je een jongetje of meisje krijgt, en dan ook met naam en toenaam. M'n collega is afgelopen maandag bevallen, maar we wisten al maanden dat het een meisje was en dat ze Maia Octavia zou heten :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 aug 2008 13:28

hier was dat helemaal niet zo.... was ook de eerste... maar heb bijna geen kleren gekregen.. eigenlijk gelukkig ook maar... want wat ik gekregen heb, vond ik vaak niet eens zo mooi :oops: :oops:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 aug 2008 14:57

@Missf,
Ziet er leuk uit zo met tijgetje.
Daar zal jullie kindje vast wel graag in gebadderd willen worden :wink:
Leuk hoor spulletjes kopen voor de a.s kleine.
Echt lief van je oma dat ze je zoveel geeft.
Wel makkelijk als je man het goed eens is met de spullen die je koopt (kleur enz), scheelt toch weer een hoop.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 aug 2008 15:00

Leuk missf! Ik ken het al van een vriendin maar is en blijft mooi spul en heel neutraal!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 aug 2008 18:58

Leuk spul, MissF!

Ik vind zelf de verrassing van het niet weten wat je krijgt erg leuk. Wij hadden dus ook van tevoren een jongens - en een meisjessetje kleertjes gekocht en verder voor de eerste dagen wat neutraal spul, van die witte broekjes enzo.

Ghe, en toen de reactie van mijn man toen de baby geboren was: 'ik geloof dat het een jongen is'. Hij was even bang dat hij de navelstreng voor wat anders aanzag :mrgreen:

Terug naar “Archief”