Of met wanneer iets niet kanik las net even de discussie door, en toen viel me op dat er een paar keer gezegd werd dat je als christen in de wereld moet staan en dat je je dus ook niet af moet sluiten van popmuziek.Natuurlijk betekent dat niet dat je niet in de wereld staat, het kan zijn dat je in de zorg werkt of waar dan ook, maar het komt vooral omdat 'de popmuziek'door 'de kerk' wordt afgespiegeld als 'de wereld'.ik denk zelf niet dat dat wat met elkaar te maken heeft. als je niet voor je plezier naar popmuziek luistert betekent dat toch niet gelijk dat je niet in de wereld staat?Daar moeten we zeker mee oppassen, toch denk ik dat we het op dit gebied niet helemaal verkeerd kunnen toepassen, daarbij is deze tekst en 'in gemoed ten volle verzekerd' ook een fantastisch, veelge(mis)bruikte tekst in deze discussies.naar mening is het niet bevordelijk voor je geloof en je relatie met God als je met de dingen van de wereld meedoet, als je daar je plezier in vindt. en ik ken de tekst; onderzoekt alles, en behoudt het goede. maar moeten we niet oppassen dat we zulke teksten niet naar ons eigenbelang interpreteren?Die mening ben ik dan niet toegedaan, ik vind ook dat ik mag genieten van gewoon een leuk nummer, een lekker muziek je, echt gewoon lekker verliefd worden op een nummerdat is voormij ook een belangrijke reden geweest, het gaat niet in de eerste plaats om wat wij mooi vinden en om teksten waar wij iets waardevols uithalen.we weten inderdaad niet precies hoe de term werelds in de bijbel bedoelt wordt. moeten we daarom niet voorzichtig zijn met zeggen dat iets wel kan?

1. Alles wat niet expliciet voor Jezus is van de wereld c.q. werelds en der halve verkeerd.
2. Alles wat niet expliciet tegen God/Jezus is niet werelds, en dus niet per definitie verkeerd.