het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Jo'tje » 16 feb 2010 16:02

Hahaha. Na mijn laatste post is dus precies gebeurd waar ik zo'n hekel aan heb.
"Ik vind..."
"Jaaaa, maar...!"
"Niet, want..."

Echt... vrouwen :roll: :wink:
pobody's nerfect

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 feb 2010 16:10

@Jo'tje: tja... jammer, he. Dit was altijd een vrij neutraal topic.. ](*,)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 feb 2010 16:24

Ik denk dat iedereen zijn mening hier mag geven, als er maar niemand veroordeeld wordt.

Daarbij vliegen er genoeg tips over en weer.. en neutraal blijven bij gevoelige onderwerpen is lastig. Dan moet
iedere persoonlijke reactie er direct af worden gehaald voor iemand anders er weer op reageert...

En echt vrouwen.. grijns, wel beetje zo. Al kan ik me er over verbazen hoe mannen soms onderling over de eerste woordjes, stapjes en tandjes praten. En hun kind is altijd de beste :lol:
Time flies when you have none!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 feb 2010 16:44

Hier vandaag op het CB geweest, meissie was maar 300 gram aangekomen de laatste vier weken, blijkbaar vinden ze dat te weinig. Stoppen met de BV? liever niet... maar ja, mijn dame doet moeilijk over flesjes, dus heb ook niet zoveel keus. Ik hoop dat haar eetlust of mijn voeding gauw bijtrekt...

Ik begrijp ook wel als iemand om die reden stopt... Het is toch je kind en je wilt het beste, je wilt dat het goed gaat...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 feb 2010 16:50

Het cb ](*,) soms

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 feb 2010 17:54

schipje, de arts vond niet dat ik moest stoppen hoor... die adviseerde alleen wel om vaker aan te leggen (ben benieuwd... mevrouw is nogal eigenwijs) en als dat niet hielp zou er dan uiteindelijk wel KV aan te pas moeten komen. Overigens bieden wij wel eens een beetje KV aan als we denken dat ze niet genoeg heeft, maar meestal wil ze dat toch niet hebben.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 feb 2010 18:24

@ Jo'tje: idd jammer als mensen zo reageren.
Ik vraag me eigenlijk af waarom het zo gevoelig ligt...je doet toch gewoon waar je jezelf goed bij voelt? Of worden vrouwen onzeker als iemand anders een andere keuze maakt?

Mijn moeder heeft mij wel bv gegeven maar bij mijn broertje lukte het niet. Tja, dan houdt het gewoon op denk ik.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 feb 2010 19:51

parkiet, hoe oud is je kindje? De eerste maanden groeien ze heel hard daarna gaat het wat geleidelijker. Laat je niet hierdoor ontmoedigen. Als ze gewoon de 3 of 4 uur volhoud dan heb je nog genoeg voeding.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 feb 2010 20:07

parkiet schreef:Hier vandaag op het CB geweest, meissie was maar 300 gram aangekomen de laatste vier weken, blijkbaar vinden ze dat te weinig. Stoppen met de BV? liever niet... maar ja, mijn dame doet moeilijk over flesjes, dus heb ook niet zoveel keus. Ik hoop dat haar eetlust of mijn voeding gauw bijtrekt...

Ik begrijp ook wel als iemand om die reden stopt... Het is toch je kind en je wilt het beste, je wilt dat het goed gaat...

Ik weet niet in hoever je van de groei-curves op de hoogte bent, maar op de meeste cb's gebruiken ze de standaard groeicurve die gebaseerd is op kunstvoeding.
Op www.borstvoeding.com kun je aan de rechterkant je aanmelden om de gegevens van je baby in te vullen in de groeicurve zoals die is voor BV kindjes. Daar maken ze ook nog eens verschil tussen jongens en meisjes. (ik weet niet of de cb-groeicurve dit ook doet?!)
Misschien leuk om te kijken hoe ze het volgens die curve doet.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 feb 2010 23:06

Ze is bijna drie maanden...
Dat ze een keer wat minder groeit zie ik niet zo veel kwaad in.. alleen wil mijn dame af en toe nog wel eens een voeding weigeren, flesjes wil ze momenteel ook helemaal niet (BV niet, KV ook niet) en er zijn nog wel meer dingen die gewoon niet lekker lopen, dus alles bij elkaar...

Die BV curves geven trouwens een iets ander beeld dan die van t CB. Bij t CB wijkt ze nu pas van de lijn af, de BV curves gaat ze vanaf t begin steeds al verder van de lijn af...
Ach tja, die gemiddelden zijn mooi en aardig, maar mijn zorg is dus meer de combinatie met het gedrag wb drinken en slapen...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2010 00:54

paprikameisje2 schreef:het was absoluut de bedoeling neit om jou aan te vallen!

weet ik, daarom had ik er ook een :wink: bijgezet
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2010 00:58

Schipje schreef:Je rechtbankzitting en operatievoorbeelden slaan nergens op hoor want in nederland is een kolfrecht wat 9 mnd geldig is

sorry, maar ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat dit nergens op slaat.
als je rechter bent of thoraxchirurg, en je hebt een zitting of open-hart operatie die uuuuuren duurt, kun je moeilijk zeggen dat je er even tussenuit moet om te kolven. het moet praktisch wel haalbaar zijn, ook al heb je er recht op.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2010 06:57

parkiet gaat ze onder de lijn door of wijkt ze echt af van de lijn, dat die lijn naar onder buigt?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 feb 2010 07:52

Bij borstvoedingskinderen zie je vaak dat ze in het begin boven de CB lijnl open en daarna eronder.
Anna Sofie had een hoge berg, en vanaf 6 maanden ging het snel dalwaards;-)
Tussen de 6 en 12 maanden groeide ze 140 gram en 3 cm. Dat heeft ze tussen de 12 en 15 maanden wel ingehaald. 4 cm en 1000 gram =P~. Ze is nu 80 cm met bijna 10 kilo.

Maar het is echt verschillend hoor. Een vriendin van mij heeft een dochtertje, 3 weken jonger dan Anna Sofie. Ze doet qua voeding e.d. zelfde al ik doe. Het meisje is echt mager, maar eet en drinkt verder wel goed. Is gewoon haar bouw. Maar ze zit ver onder de lijn.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2010 08:01

@schipje, het is idd verplicht, maar daardoor echt niet altijd praktisch haalbaar. Ik had ooit een kolvende collega, en vond het zeer irritant. Stond ik alleen op de groep, een half uur lang, met jongeren die elkaar in de haren vlogen, met stoelen smeten. Lekker onveilig voor mij.
Ik wil dat dus echt niet, als ik zelf bv zou geven, ik vind niet dat ik het tegenover mijn collega kan maken. En een extra dienst voor die halve uurtjes zetten ze met al die bezuinigingen echt niet in.
En idd ajl kan toch niet zomaar tijdens haar betoog zeggen: sorry rechter, zullen we de zitting even een half uurtje opschuiven, ik moet even kolven? :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”