o, daar kan ik goed over mee praten! Doordat we naar het buitenland zijn verhuisd, kwam ik niet meer zo vaak bij mijn ouders, met als gevolg dat elke keer als ik daar dan was, ik de buren regelmatig zag kijken of ik niet al zwanger was en waar anders die kinderwagen bleef...
Toen iemand een keertje vroeg, heb ik uitgelegd dat zolang wij het geld nog bij elkaar moeten schrapen op huur, eten & vervolgopleiding te betalen, we het niet verantwoord vonden, om aan kinderen te beginnen. Nou, daar stond ze even van te kijken!
Maar we hebben ook een paar echt negatieve reacties gehad... omdat mensen verder redeneerden op het punt van 'geen kinderen kunnen krijgen, want .... '
Misschien is dat wel zo, maar tot nu toe hebben we het (om financiele redenen) niet eens geprobeerd! We zien vanzelf wel of we kinderen mogen ontvangen of niet! En ik vind dat niemand zich een oordeel/interpretatie mag aanmeten wat dit punt betreft...
Om mijn berichtje positief af te sluiten: we hebben een nieuwe huis gevonden!
Met (naast woonkamer) nog 3 kamers! En 1 daarvan wordt inderdaad voorlopig gastenkamer, maar zou ideaal voor een kindje zijn...