Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderwens

Berichtdoor Jo'tje » 09 apr 2009 08:53

We gingen afgelopen weekend in het huis van vrienden van ons kijken, zij trouwen in september en zijn nu aan het klussen.
Dus ik loop boven een kamer in en zeg: o, dus dit wordt de logeerkamer, leuk :)
Zegt ze: Nou, ik ben blij dat je logeerkamer zegt, de meesten roepen: johhh dus dit wordt de babykamer...!

:-k
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 apr 2009 08:56

Daar kan ik nu echt niet mee zitten, dat mensen naar m'n buik kijken of er al iets te zien is of dat mensen het gewoon vragen of ik al zwanger ben.
Op zich kan ik het best begrijpen dat veel mensen daar allemaal op letten, want het is gewoon zo dat de halve wereld draait om zwanger worden, zwanger zijn, een kind hebben.
En (onze ervaring) het gebeurt ook heel vaak dat een stel wat net getrouwd is binnen no-time zwanger is.
Laat lekker denken en kijken.
Als ze vragen of je zwanger bent gewoon nee zeggen en dan is het gelijk klaar en meer is dan ook niet nodig om te zeggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2009 08:56

er zijn wel mensen die vragen of we een kinderwens hebben. Maar gewoon op en hele normale manier. Maar niet zo van: ben je al zwanger?

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 apr 2009 09:10

Tja, bij ons word er wel vaak gekeken van, he een werkkamer? En waar moet de baby slapen dan? Vind het erg vervelend dat mensen verwachten dat je snel na je trouwen zwanger wordt. Wie weet nu of de ander uberhaupt kinderen kan krijgen? Vind het niet erg als ze het vragen of kijken, maar vooral de vooroordelen. Vraag het dan direct als je iets wil weten.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 apr 2009 09:16

Ach dat was bij m'n broer ook zo, die had 'n huis met 3 kamers, dus iemand zei: 'Joh...Jij hoeft de eerste 3 jaar niet te verbouwen! Want je hebt al 2 kamers zo klaar dus daar kunnen kleintjes wel in :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2009 09:22

wij hebben drie slaapkamers: onze eigen slaapkamer, logeerwerkkamer van mij en de 3e slaapkamer is het kantoor van m'n man. :-({|=

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 apr 2009 09:43

Haha! Dat was dus bij ons net zo. Onze kleinste slaapkamer is logeerkamer, maar we kregen inderdaad ook al van die opmerkingen.

Ik heb tegen sommige wel gezegd dat ik niet meer wil dat ze er naar vragen omdat ik gewoon niet eens weet of wij wel kunnen zullen krijgen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2009 10:09

Gelukkig is dat bij ons nog nooit voorgekomen (clienten van mij vragen weleens of mijn man en ik kinderen willen en dat vind ik helemaal niet erg) Maar als iemand een ''rot'' opmerking maakt krijgen ze ook een rot opmerking terug. Wie weet kunnen wij wel geen kinderen krijgen of wat voor reden dan ook daar kun je iemand giga veel pijn mee doen.!
Stel wij zijn in verwachting dan hoor je het vanzelf wel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 apr 2009 10:14

Wij waren alle mensen al meteen in het begin gewoon voor. Met rondleidingen door het huis vertelden we over de studeerkamer gewoon eerlijk dat we de oerlelijke vloer er niet uithaalden, omdat we in de toekomst misschien wel een kindje zouden krijgen en de vloer er dan wel uit kon. Dus lekker vaag gehouden over wanneer en of we het wilden (en dan nog, of we het kunnen krijgen wisten we toen ook niet).
We vertellen nu ook dat we een nieuw huis willen om de tuin, voor onze zoon, en dan liefst ook 4 slaapkamers, zodat we eventueel een extra kamer hebben voor een eventueel broertje of zusje voor Jurian. Daar doen we niet geheimzinnig over hoor, dat we dat in de toekomst heel graag willen. En als het niet biologisch is, dan is het een pleegkindje. Dat mag iedereen best weten :) Maar ik zeg wel altijd erachteraan: maar voorlopig genieten we zo intens van onze zoon, dat het wel best is zo.
Krijgen we nooit geen vragen over :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2009 10:20

vriendinnetje van m'n broertje vroeg pas ook: en gaan jullie ook kinderen nemen (zij is helemaal niet gelovig en komt uit een behoorlijk gebroken gezin). Kijk van haar vindt ik het minder pijnlijk.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 apr 2009 10:24

Ja, het ligt er zeker aan wie het zegt en op wat voor toon het wordt gebracht.

@Tuinfluiter: Knap, dat je daar niet mee kan zitten. Ik erger me altijd wild als men zoiets durft te vragen.
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 apr 2009 12:19

o, daar kan ik goed over mee praten! Doordat we naar het buitenland zijn verhuisd, kwam ik niet meer zo vaak bij mijn ouders, met als gevolg dat elke keer als ik daar dan was, ik de buren regelmatig zag kijken of ik niet al zwanger was en waar anders die kinderwagen bleef... :roll:
Toen iemand een keertje vroeg, heb ik uitgelegd dat zolang wij het geld nog bij elkaar moeten schrapen op huur, eten & vervolgopleiding te betalen, we het niet verantwoord vonden, om aan kinderen te beginnen. Nou, daar stond ze even van te kijken! :lol: :mrgreen:
Maar we hebben ook een paar echt negatieve reacties gehad... omdat mensen verder redeneerden op het punt van 'geen kinderen kunnen krijgen, want .... ' :cry:
Misschien is dat wel zo, maar tot nu toe hebben we het (om financiele redenen) niet eens geprobeerd! We zien vanzelf wel of we kinderen mogen ontvangen of niet! En ik vind dat niemand zich een oordeel/interpretatie mag aanmeten wat dit punt betreft...

Om mijn berichtje positief af te sluiten: we hebben een nieuwe huis gevonden!
Met (naast woonkamer) nog 3 kamers! En 1 daarvan wordt inderdaad voorlopig gastenkamer, maar zou ideaal voor een kindje zijn... :P

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 apr 2009 12:22

Elvira, gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

Tuurlijk weet ik zelf ook allang van welke kamer ik een babykamer zou maken, maar dat is dan iets voor onszelf en de rest wacht het maar gewoon af. :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 apr 2009 12:35

Pas vroeg nog iemand, eigenlijk gewoon zomaar iemand waar wij verder niets mee hebben, of we nog geen kinderen willen of misschien wel maar dat het nog niet zo wil lukken.
Nou ik vind dat echt niet rot als iemand daar naar vraagt, ook schrik ik er niet van wat ik merk bij andere stellen als iemand dat opeens vraagt aan ze, dat die wel schrikken.
Heb gewoon gezegd dat ze ZEER WELKOM zijn maar dat we het niet zelf kunnen sturen, nou ook weer opgelost.
Of bijvoorbeeld de kerkenraad die er naar vraagt en meer wil weten.
Of een oma die zegt (na een jaar huwelijk) "je moet wel je best doen"! :mrgreen: want er was een nichtje geboren en ze bedacht dat wij nog niet zwanger waren, zo plomp verloren zei ze dat.
Of mensen die zeggen dat wij nu alvast met onze oppaskinderen aan het oefenen zijn.
Of kinderen die vragen of wij geen baby krijgen, oke het zijn maar kinderen maar zelfs al zou een kind het vragen kun je er een probleem van maken dat je jezelf moet verantwoorden.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 apr 2009 12:46

Als iemand het gewoon vraagt, dan zou ik er ook geen probleem mee hebben. Ja, we zouden graag kinderen willen, maar we zijn pas net met de pil gestopt! Dus we zien wel of ze komen of niet.
Maar dat er mensen waren (die overigens onze omstandigheden niet eens kenden) die er niet alleen automatisch (want: al jaren getrouwd) vanuit gingen, dat we "dan wel geen kinderen zouden kunnen krijgen", maar dan ons ook nog eens meteen een interpretatie van Gods wil gingen geven, dat ging me toch echt te ver!!!

Terug naar “Archief”