Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor LauraC » 09 jul 2011 07:59

Gisteravond was ik bij een vriendin dus manlief moest M op bed leggen en toen deed hij het niet :roll:
Qua kliederen krijgt hij genoeg mogelijkheid dus daar ligt het aan.Ik denk dat het bij hem vooral is: ik heb alles gedaan om mama naar boven te krijgen, nu komt ze niet meer dus moet ik wat extremers doen. Groeit 'ie hopelijk wel snel uit!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 jul 2011 08:28

Laura, vervelend zeg.
Ik denk zelf (ik ben een goog :mrgreen: ) dat je het prima doet (oh, ik kan nu niet meer teruglezen, maar ik las iets over 'negeren' tijdens het schoonmaken, wat wel een goede methode is hoor). Wel heel vervelend dat het niet helpt.
Wat al gezegd is, het hem even laten ruiken kun je ook nog proberen.
Sterkte ermee, t is geen makkelijk mannetje he
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jul 2011 09:47

als dat zo is dat hij het bij je man niet doet, dan zou ik er snel klaar mee zijn! hij weet dus heel goed wat hij doet. ik ging het niet meer schoonmaken, ik zou er een emmer en doek neerleggen en hup hij mag het zelf schoonmaken!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2011 16:44

Maar ga je dan gewoon afwachten tot hij 'er over heen gegroeid' is? Mijn gedachte is dan: dan zal hij wel iets nieuws bedenken en hoe groter/ouder, hoe extremer. Hij zal toch moeten ervaren op de een of andere manier, dat hij sommige dingen echt niet kan maken. Dat is volgens mij ook gewoon een onderdeel van opvoeden: soms krijg je flink straf of zijn er echt grote gevolgen van bepaald gedrag. Dit is toch wel iets extremer dan ondeugend zijn, dit is gewoon op een hele smerige manier uitdagen. Maar goed, dat is vanaf een afstand lekker makkelijk redeneren, vrees ik.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jul 2011 18:07

Je hebt ook gelijk G! Maar niets schijnt hem echt te deren. Zelfs als je zegt: dan mag je dit of dat niet, dan zoekt hij wel wat anders ;) En uitdagen is het zeker! Ik heb besloten dat als manlief er is (hahaha) hij het dan lekker mag gaan oplossen. Het is zo jammer want verder is het zo'n heerlijk mannetje en tsja, moeilijk...ach da's relatief toch ;-)?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2011 20:52

Even een knuffel voor jou LauraC.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 20:53

Ook van mij, als nieuwkomer én moeder, succes ermee voor Laura.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jul 2011 21:58

Nou zeker sterkte hoor!

Ik ben dan wel geen 'goog' maar ben van mening dat negeren in veel gevallen idd nuttig is, maar bepaalt gedrag roept gewoon om begrenzing! Hier zat dochterlief vanmorgen ook zingend in de hoek (ze zat daar 2 min voor straf) het deerde haar niet. Toch geef ik haar de volgende x dezelfde straf want als ze dan iets leuks aan doen is vind ze het opeens wel erg. +dat ze nu weet voor de volgende x dat haar gedrag geen leuk gevolg heeft. Sommige gedragingen kunnen m.i.niet zonder gevolgen blijven. Als je te hart rijd krijg je ook een boete, of men dat nu interesseert of niet. Na een hoop boetes zal men toch wel een keer na gaan denken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 jul 2011 20:34

vraagje: zoonlief krijgt donderdag z'n eerste prikken. 8-[ Iemand ervaring met Tujababy druppels (VSM) om de bijwerkingen van de inentingen te beperken?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jul 2011 06:06

zou het eerst over je heen laten komen. Dan ehb je ook een eerlijk beeld voor een volgende enting. Zorgen dat je zetpilletjes hebt in huis en als hij huilerig wordt een zetpilletje.
Beentjes goed masseren voor de prik en na de prik. Vaak doet de arts of wijkverpleegkundige dat ook wel, dan wordt de vloeistof snel opgenomen in het lichaam.

Hopelijk blijft hij er een beetje rustig onder, sommige kndjes kunnen er zo hard van huilen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2011 06:33

Mijn kinderen zijn er vaak wel beroerd van en ik geef ze nu meestal al een zetpil voordat ze de prik krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de spullen van VSM niet zo veel impact vind hebben.
Hoe is het verder met Floris?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 11 jul 2011 09:02

@Jannoek ik zou bij de eerste keer nog niet van tevoren al een zetpil geven! Mijn schoonzus raadde dat ook aan bij mij, maar ik was achteraf blij dat ik het niet gedaan had. Lieke had er helemaal geen last van, sliep alleen heel erg veel! En de rest van de prikken idem dus heb nooit zetpillen hoeven gebruiken. Merk je nou dat hij er heel heftig op reageert dan zou ik bij de volgende keer idd van tevoren een zetpil geven!
Sterkte ermee!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jul 2011 09:23

Het CB rade mij af om van te voren een zetpil te geven omdat de reactie nooit gelijk komt en dan heb je kans dat de zetpil al een eind uitgewerkt is. En je mag ook geen zetpil van 120mg doormidden snijden omdat de werkzame stof niet overal goed verdeeld zit.
Bij de HA kun je zetpillen van 60 mg halen (hier hadden ze die niet bij de drogist)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 jul 2011 09:32

Hier de eerste keer wel een zetpil gegeven 4 uur na de prik. Hij begon toen enorm te krijsen, niet te troosten. Met de zetpil (120 mg --> kon hij wel hebben, groot kind) sliep hij snel, daarna heel veel geslapen. 2e en 3e keer weinig last gehad. Toen ook zijn beentjes goed gemasseerd voor en na de prik, dat hielp wel. Toen ook geen zetpil hoeven geven.
Gelukkig voorlopig even niet, met 11 maanden weer....kvind het maar niets hoor die prikken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2011 10:13

Ik ben sowieso niet zo van de zetpillen of andere medicijnen. Pas als hij echt last had achteraf gaf ik iets, maar niet van tevoren al ofzo.

Hier twee kindjes die opeens mijlpalen neerzetten :D Frederiek slaapt al 2 nachten 'door'. Tenminste, ze slaapt dan 6 of 7 uur achter elkaar. Dus stel dat ik haar half 12 zou voeden, dan zou het doorslapen heten. Maar ik voedde haar iets eerder, dus ze kwam om half 6 en vanmorgen om 5 uur, maar dat is al heerlijk :D

En Jurian heeft verschillende keren op de wc gepoept en geplast. Mijn man had gezegd: zullen we een deal sluiten, dat je op de wc gaat plassen?
En daar was hij het mee eens. En ongelooflijk, hij doet het gewoon :D Niet alles, want er zat nog genoeg in zijn luier, maar hij heeft wel ontdekt dat het plassen en poepen op de wc leuk is. Echt fijn, hopelijk is hij snel zindelijk, scheelt toch weer luiers ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”