Sabra schreef:Je hoeft niet zo negatief te doen. Weet je wel hoe duur studerende kinderen zijn? Dat kost je zo 5000 euro per jaar per kind.
Huh? Mijn ouders hebben alleen m'n eten betaald tot ik in het vierde jaar van mijn studie op mezelf ging wonen. De studiekosten heb ik allemaal uit eigen zak (met een beetje hulp van de IBG) betaald. Dan heb je wel een studieschuld ja, maar dat is niet zo erg.
Verder voor o.a. tante-tortel: ik zie ons appartement wel als een groot geschenk van God, maar daar past met veel moeite misschien 1 kind in, dat dan een piepklein slaapkamertje heeft. Jij zegt van laat die kinderen maar komen en dan zorgt God wel voor je, dat vind ik best wel naief. Je moet ook naar de feiten kijken. Een kind kost veel energie en als je als echtpaar allebei al moeite hebt om vier dagen je werk goed te doen dan heb je die energie gewoon niet. Ik moet er wel bij zeggen dat dit niet DE redenen zijn voor ons om geen kinderen te willen, want als we het allebei heel graag wilden dan zouden we natuurlijk allemaal dingen verzinnen om het toch mogelijk te maken. Maar wij hebben die wens niet zo erg, gelukkig maar, dan hebben we dat dilemma ook niet!