Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 28 jul 2009 21:35

Dat scheelt dan nogal! Dat huis van jullie wordt echt perfect hè :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2009 21:55

Evelien, op dit moment zitten stucers niet zo heel goed in het werk, dus met een beetje mazzel kun je best een heel goedkope vinden. Dat is misschien amper duurder dan een schrootjesplafond. Anders zijn idd gipsplaten ook niet zo erg duur, en ik vind dat voor een overloop op slaapkamer eigenlijk ook mooier dan een helemaal strak plafond.

Ik ben er denk ik wel uit, onze slaapkamer wordt gedeeltelijk groen (en verder bruin en creme). Beetje vrolijke kleur groen. Ik vind paars ook heel erg mooi, maar mijn man vond dat niks.
En Jurians kamer denk ik blauw, of als ik dat toch niet zo mooi ga vinden bij grijs dan wordt het ook groen.
Ik ben vandaag op keukenjacht geweest. De eerste offerte is binnen, en dat idee heb ik gejat, en daarmee heb ik via internet een Ikea keuken ontworpen, en hij is perfect voor ons :D En goedkoper dan in die andere winkel. Dus ik denk dat dat em gaat worden. Mijn ideaal van een grootmoederskeuken met zwart-witte spoelbak en ouderwetse schouw heb ik maar laten varen, dat is onbetaalbaar. Dus wordt het strak, met een vleugje klassiek :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2009 22:06

Eerst maar de kozijnen (van het hele huis) laten vervangen. De gaten zitten er in. Ik hoop dat er na de vakantie nieuwe kozijnen worden gezet (icl. glas, ik hoop zo dubbel glas).

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 jul 2009 22:16

MissF schreef:Ik ben vandaag op keukenjacht geweest. De eerste offerte is binnen, en dat idee heb ik gejat, en daarmee heb ik via internet een Ikea keuken ontworpen, en hij is perfect voor ons :D En goedkoper dan in die andere winkel. Dus ik denk dat dat em gaat worden. Mijn ideaal van een grootmoederskeuken met zwart-witte spoelbak en ouderwetse schouw heb ik maar laten varen, dat is onbetaalbaar. Dus wordt het strak, met een vleugje klassiek :)

Wat je niet moet vergeten is dat je in 'gewone' keukenwinkels enorm kan afdingen. Het is bizar wat je er allemaal af kan praten. Zo hebben wij er meer dan de helft af gekregen bij onze keuken. Nu is het zelfs zo dat hij geen eens duurder was dan een ikea keuken, en hij werd er nog voor geplaatst ook. Echter moet je wel een flinke babbel daarvoor bij je hebben. Ikea keukens zijn echt super gaaf, alleen dat zelf in elkaar zetten zagen wij niet zo zitten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2009 06:40

Volgens mij komen ze ikea keukens ook in elkaar zetten hoor (weet ik niet zeker)

LeChat: Ja wij zijn super blij met ons huis maar we willen het wel helemaal naar onze smaak hebben en dat alles helemaal netjes is. Wie weet hoe lang we hier nog wonen ik zeg niet voor altijd maar een jaartje of 10 zien we wel zitten hoor :D
Er is 1 straat in Yerseke waar ik wel wil wonen in de toekomst allemaal oude huizen en grote tuinen maar dan moeten we eerst dit huis met flinke winst verkopen :lol:
We hebben het glas voor in de achterdeuren al uitgekozen het wordt satijn glas (als ik het goed zeg) soort melkachtige kleur.
Straks komen ze het allemaal opmeten ben benieuwd wat het kost...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2009 08:00

Afdingen heb ik idd ook gedaan. Maar dan nog was het te duur, vond ik.
En in elkaar laten zetten doen we sowieso al niet. Omdat we een grote keuken hebben, gaat dat zo 1000 euro kosten, nou, echt niet. Daar zet mijn man hem er in een dag zelf wel voor in.

Liefie, ik wil wel snel foto's zien hoor :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2009 08:13

Het schiet nu niet zo op omdat mijn broer niet zo veel tijd heeft dus nog heel even geduld... Als de vloer gevoegd is en de kast is klaar zet ik er foto's op!

Als wij een nieuwe keuken krijgen zet mijn zwager hem hij zit in de keukens plaatsen enz en je bespaart gewoon heel veel geld.
Ik ben ook benieuwd naar jou foto's moeten we alleen nog poosje op wachten :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jul 2009 18:02

't Is ook belangrijk dat je huis naar je zin is, hè liefie.

Mijn man en vader gaan vrijdag de 'inbouw'garderobekast op onze slaapkamer zetten. Dat zal nog een hele klus zijn aangezien alles hier in huis nogal scheef loopt (dat krijg je met die oudere huizen hè), dus dat wordt veel passen en meten. Hopelijk is het klaar als ik uit mijn werk kom :).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2009 19:43

Nieuwe huizen zijn ook niet waterpas helaas... Hebben mijn broer en schoonzus en mijn man zijn zusje en zwager ook veel problemen mee gehad.

En toen lag weer de helft van de keuken eruit. Het blijkt dat er allemaal slechte plekken in de warm water leiding zitten :shock: Mijn man is nu de vloer eruit aan het hakken. Wel balen maar ja dat kun je hebben met een oud huis
Morgen maar een nieuwe leiding halen en alles weer maken. Ik zei net al tegen mijn man als we zo doorgaan hebben we straks een heel nieuw huis :lol: :mrgreen:

Het is toch wel een beetje een groot ''probleem'' precies op de scheiding van de bijkeuken en keuken is het ook slecht nu hebben we besloten stukje muur eruit te halen en de nieuwe vloer voor een deel (gelukkig is de vloer nog niet gevoegd)
Dit is de eerste tegenslag in deze 6 maanden dus dat valt wel mee.
Vandaag even zonder water en hopelijk is het vanavond weer allemaal opgelost.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jul 2009 09:59

Dat is balen, liefie! Succes ermee!

Hopelijk komt het helemaal goed met je kast. LeChat!
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 jul 2009 12:52

evelien, er is momenteel een subsidieregeling voor dubbel glas. Zou je eens even moeten googlen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jul 2009 18:19

We hebben weer water!!!! eindelijk na 2 dagen... Leiding bleek helemaal kapot te zijn! dus nu geen gezeur meer alles is nieuw.
Maandag maar even naar de verzekering bellen blijkbaar krijg je dat vergoed. We hebben het zelf gedaan maar misschien krijgen we het geld voor materiaal terug.
Zo eerst maar eens een was aanzetten en lekker douchen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jul 2009 22:18

Heerlijk! Dan waardeer je het weer hè...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 aug 2009 20:43

In juni heeft mijn vriend een huis gekocht, waar we samen in gaan wonen wanneer we getrouwd zijn. Het huis is zo gaaf! En het voldoet aan alle eisen die we hadden en dat waren nogal wat eisen! (Rustige buurt, winkels en centrum op afstand, openbaar vervoer in de buurt, mooie tuin en veel kamers.)

We krijgen het huis waarschijnlijk in december of januari. Nu zijn we aan het kijken naar vloeren en wat we met de muren willen, aangezien daar heel lelijke structuurverf op zit.(Van de huidige bewoners) Nu is mijn vriend wel een goede klusser, maar de muren wil ik door een proffesional laten doen aangezien er nu al prutswerk opzit. De vloeren weet ik nog niet, waarschijnlijk kiezen we voor een goede kwaliteit en wordt de vloer dan ook gelegd. Ik weet niet of het dan inbegrepen zit bij de prijs, de service van het leggen van de vloer. Ik ben geen klusser, heb er ook geen verstand van... Vind het wel leuk om meubeltjes etc uit te zoeken. Ik houd erg van klassiek en mijn vriend van modern :D
Dus, dat.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 aug 2009 21:01

Leuk Kate Spade! Meubeltjes uitzoeken is zeker een leuke klus. Wordt het dan een mix tussen modern en klassiek, of gaat 1 van de 2 zijn/haar zin doordrijven? 8)

Terug naar “Archief”