Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 05 dec 2007 04:24

Hallo Elbert,

Je schreef o.a.

In het laatste geval gaat het om de toekomstige dag des Heeren.

Zoals de Heilige Schrift ons leert zijn Gods geboden eeuwig. Afgescheiden zijn van Gods Koninkrijk betekent dat Gods Koninkrijk er wel degelijk is. Jezus die zich nu in het Hemels Jeruzalem bevindt, in het heilige der Heilige, onderhoudt dus, samen met de andere Hemelbewoners de Sabbatsrust van het 4e gebod (Job) alsook met de Geestelijke Christenen van deze wereld. De Sabbatsrust is dus niet iets wat we pas gaan ondernemen of ervaren in het Koninkrijk der hemelen, maar in het hart der mensen, waar het Koninkrijk der hemelen begint. (Ezechi‘l 20:12,20 / Hebree‘n 4:1-11) Het is dus een Geestelijke rust, op grond van de werking van de Heilige Geest van God. (Johannes 14:26 / 15 26,27 en Jesaja 8:20)
Laatst gewijzigd door biblebook op 06 dec 2007 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 05 dec 2007 04:28

Elbert schreef;

De kanttekeningen bij de Statenvertaling verwijzen wel naar de zondag.

Zo, zo God heeft Zijn geboden ook al binnen de Protestantse kerken veranderd. Zeker een RKK protestant, een vriend van Constatijn, die zich als een god betitelde. Hoe het heidendom -dus- ook de Protestantse kerken heeft misleid.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 dec 2007 08:18

biblebook schreef:Hallo Elbert,

Je schreef o.a.

In het laatste geval gaat het om de toekomstige dag des Heeren.[/color]

Zoals de Heilige Schrift ons leert zijn Gods geboden eeuwig. Afgescheiden zijn van Gods Koninkrijk betekent dat Gods Koninkrijk er wel degelijk is. Jezus die zich nu in het Hemels Jeruzalem bevindt, in het heilige der Heilige, onderhoudt dus, samen met de andere Hemelbewoners de Sabbatsrust van het 4e gebod (Job) alsook met de Geestelijke Christenen van deze wereld. De Sabbatsrust is dus niet iets wat we pas gaan ondernemen of ervaren in het Koninkrijk der hemelen, maar in het hart der mensen, waar het Koninkrijk der hemelen begint. (Ezechi‘l 20:12,20 / Hebree‘n 4:1-11) Het is dus een Geestelijke rust, op grond van de werking van de Heilige Geest van God. (Johannes 14:26 / 15 26,27 en Jesaja 8:20)

Allemaal mooi en aardig, maar in Hand. 2:20, 1 Tess. 5:2 en 2 Petr. 3:10 gaat het om de wederkomst van Christus. Wel even lezen voor je ergens op reageert.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 06 dec 2007 20:36

Hallo Elbert,

In Handelingen 2:20 staat het volgende;

20. De zon zal veranderen in duisternis en de maan in bloed, voordat de doorluchtige dag des Here komt.

Is het werkelijk zo dat de dag der wederkomst van Christus, de dag des heren is.Ik zal je nog iets vertellen Elbert, ik ben er -persoonlijk- van overtuigd dat Christus vlak voor een Sabbatsrust zal verschijnen.
De overtuiging van Gods Sabbatsrust zal dan als boemerang op de aardse volkeren terugkeren en hen tot hun grote verbazing, leren, dat de Sabbatdag en rust nooit veranderd, noch afgeschafd zijn.

Want zoals ik dan beweer dat de Dag des heren de Sabbat is van de 7e dag, zo beweren vele Protestantse kerken als ook de RKK dat de zondag de Dag des Heren is. Waar blijf je dan met je bewering -nu- dat de Dag des heren de dag der wederkomst van Christus zou zijn.

Wel wat leert ons nu Johannes op Patmos.

Toen Johannes bekend maakte dat Hij in vervoering kwam des Geestes op de dag des Heren (Openbaring 1:10), kon dat nooit de Dag der wederkomst zijn, want Johannes begon, notabene onder supervisie van Christus zelf, het Boek der Openbaringen te schrijven. Opmerkelijk is dat het hier gaat om een dag die God zelf apart gezet heeft. Immers is het niet een dag der mensen, want Jezus Žn God hebben de autoriteit er van, Jezus is Heer over de Sabbat, niet de mens. Het zijn alleen mensen die van de zondag, de eerste dag der week dienovereenkomstig h

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 16 dec 2007 12:53

Biblebook schreef en heeft gelijk.

Het ligt dus voor de hand dat de "Dag des heren" zoals gezegd een Dag van de Heer zelf is, een dag die Hij zelf heeft afgezonderd of ingesteld.
Zowel God de Hemelse Vader als Christus kunnen maar op een dag aanspraak maken als het om "afgezonderd" of "apart gesteld" heeft en dat is de Sabbat van het 4e gebod.

Als het dus zo zou zijn geweest dat God de Vader een andere dag zou hebben ingesteld, een andere Dag de Heren, dan zou het NT daar heel duidelijk een wetswijziging moeten hebben vermelden. Er zou dus moeten hebben gestaan dat het 4e gebod veranderd zou zijn in de 1e dag der week of, dat Christus op een 1e dag zou wederkomen. Immers de Bijbel bewijst zichzelf en het bewijs dat God een andere dag dan de 7e dag, tot de Dag des Heren hebben genoemd is nergens te vinden.

Ik zal even toevoegen dat:

Alleen de RKK heeft, in opdracht van Constatijn, de Sabbat langzamerhand tot de 1e dag der week ingesteld. En, uiteraard kon de RKK, onder het gezag van de dictatoriale Keizer niet anders dan daar mee instemmen. Tenslotte liet zij zich beinvloeden door de heidense cultus en
afgoderij, met waarheden uit Christus voorbeeld doorweven, zodat het "Goddelijk" leek maar niet was.

Deze profetie staat in Gods Woord, dat een geestelijke macht meent plaatsvervanger van de Here Jezus te worden, en de macht zich toe eigend om de Wet van God te veranderen.

Daniel 7:25 En het zal woorden spreken tegen den Allerhoogste, en het zal de heiligen der hoge plaatsen verstoren, en het zal menen de tijden en de wet te veranderen, en zij zullen in deszelfs hand overgegeven worden tot een tijd, en tijden, en een gedeelte eens tijds.

Het blijkt dat uit het 4e rijk (Romeinse rijk) het geestelijk Rome ontstaat , die meent en heeft de Wet van God verandert , dat is te zien en te lezen om de wet van rome naast de tien geboden van God te leggen.
Daar kan niemand om heen, dus de kerken die zich hechten aan de zondag houden die dag onder de vlag van rome.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

nickk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nickk » 31 dec 2007 01:18

elbert schreef:
Josh schreef:En Elbert probeert kennelijk mensen ervan af te houden om de Geboden van GOD te houden. De Bijbel laat dus zien wie Elbert is cq bij welke ploeg Elbert thuishoort.

Elbert hoort dus niet bij het team van Kinderen van GOD volgens de Bijbel!

Ik zou de beledigingen van Josh onderhand als een compliment op moeten vatten, ware het niet dat hij mijn posts niet leest en mij dingen laat zeggen die ik nooit gezegd heb. Daarmee bewijst hij zichzelf, de mede-forummers en mijzelf geen dienst. :(

In de eerste plaats probeer ik niet om mensen ervan af te houden om de geboden van God te houden, integendeel zelfs. Waar heb ik dat ooit gezegd? :?:

In de tweede plaats probeer ik hier het onderscheid tussen rechtvaardigmaking en heiligmaking in deze discussie in te brengen, omdat dit een wezenlijk punt van deze discussie uitmaakt. Als Josh daar niet van weten, vind ik dat prima, maar dan wil ik wel graag een voluit-schriftuurlijke uitleg van zien en niet een samenraapsel van bijbelteksten die daar nauwelijks mee van doen hebben.
Het belangrijke punt dat hiermee samenhangt is waardoor wij rechtvaardig voor God worden en hoe we heilig voor God kunnen leven. Welnu, rechtvaardig voor God worden we enkel door geloof. Het geloof dringt ons om heilig voor God te leven en daarbij Zijn leefregels (geboden) te onderhouden (heiligmaking). Een wijnrank kan immers alleen vrucht voortbrengen als hij aan de Wijnstok (Christus) door geloof verbonden is?

In de derde plaats is de vraag wat de plaats is van de oudtestamentische wet in het nieuwe testament. Dat lijkt me toch geen onbelangrijke vraag als je het over de vraag sabbat of zondag hebt. Is het tijdstip van de rustdag van wezenlijk belang voor je behoud, of mag je het 4e gebod ook geestelijk en niet ceremonieel opvatten. Welke plaats neemt hierbij de christelijke vrijheid in? Daar wil ik duidelijk in zijn: de plaats van de wet in het nieuwe testament is duidelijk een andere dan die in het oude testament. De wet is niet meer nodig voor ons behoud, maar is nodig voor onze heiligmaking. Daarbij heeft de christelijke vrijheid haar bijbelse plaats.

Dit zijn allemaal belangrijke vragen die je denk ik in deze discussie zou moeten betrekken. Wie denkt met jip en janneke taal mensen de mond te moeten snoeren in deze discussie, kan beter de discussie overlaten aan mensen die a) wel de Bijbel volledig aan het woord willen laten en b) die niet zo zelfgenoegzaam zijn dat ze alles denken te weten en daarbij iedereen denken af te kunnen branden. Enig respekt moeten we daarbij toch voor elkaar op kunnen brengen? Beledigingen kan ik daarbij niet als iets christelijks zien.

Oh we zijn een team elbert, waar sta jij? Linksachter? Kom op, ik vind dat zo beroerd uitgedrukt, een "team".
En ik ben blij dat ik dan maar behoor bij een ploeg die de bijbel op dit punt niet half leest.

Verder amen @ elbert.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 14 feb 2008 18:56

Interessant nieuws aangaande "het volk isra‘l" van de nationale Staat.

Subject: Israel - Proposed Legislation
> In a message dated 9/6/2007 9:07:22 AM Central Daylight Time, (anonymous) writes:
> Subject: ISRAEL - PROPOSED LEGISLATION TO CHANGE FROM SABBATH TO A SUNDAY DAY OF REST
> This was sent to me and I thought it was very interesting and that I should get it out to you ...
> This is an e-mail received from Elder James Hayward. Elder Hayward is a retired [Seventh-day Adventist] Pastor, former president of the Illinois Conference, and a former associate with the White Estate who states that, "For about two years I have been receiving Email news from the Arutz Sheva Israel National News Service in Israel, and today I received the following email news item of proposed legislation by an Israeli legislator:
> May 31, 2007:
> "Sabbath-Sunday Bill Survey Shows Support by Hillel Fendel MK Zevulun Orlev (NRP) has announced the findings of a poll showing a 56% support rate for his proposed legislation making Sunday a day of rest and allowing some public transportation and entertainment on the Sabbath.
> "Orlev's bill would change the official approach to Sabbath as the country's day of rest. Though businesses and government offices would continue to be closed, places of entertainment would be permitted to open - and public transportation, now banned in most cities on the Sabbath, would be available for that purpose. The bill stipulates that such transportation and entertainment would be carried out with maximum sensitivity to the religious public.
> "A survey commissioned by Orlev finds that 56% of the public support his initiative, while 30% object. The poll was carried out by Brain Base (Maagar Mochot) Institute, headed by Prof. Yitzchak Katz.
> "Orlev's bill, which he proposed last week, also calls for a second day of rest during the week - Sunday - during which businesses and offices would be closed. This would enable Sabbath-observant families to spend more time together, Orlev explains. Work hours lost to Sunday would be made up largely by increasing the workday on Mondays through Fridays from 8 to 9 hours.
> . . . .
> Orlev said his bill was formulated with the help of leading religious-Zionist rabbis, and does not openly permit activities that are forbidden by the Torah, "but rather does not mention them."
> MK Yitzchak Levy of the National Union party said the bill paves the way for further deterioration in the character of the Sabbath in the State of Israel. The National Union and the NRP joined forces for the last national election, merging into one electoral list."
> MY COMMENTS ON THE ABOVE - Elder Hayward:
> When visiting Israel some years ago I saw how strict Israel once was on Sabbath keeping. A sign was posted on our hotel room wall that stated: "NO WRITING ON THE SABBATH". And all public transportation was stopped on the Sabbath. How could they ever change to Sunday worship like Rev. 13 indicates?
> I well remember [when] one of our ministers at a meeting of our leaders in the Northwest U.S. challenged our interpretation of Revelation 13, as well as Ellen White's statements by his saying that the Jews would never forsake the seventh day Sabbath for Sunday, nor would the Muslims abandon Friday for Sunday worship to accept Sunday as a day of rest.
> THE FOLLOWING BIBLE (Rev 13) AND ELLEN WHITE PROPHECIES ARE CLEAR:
> "...all the world wondered after the beast. And they worshipped the dragon which gave power unto the beast; and they worshiped the beast, saying, Who is like unto the beast? who is able to make war with him"... And power was given him over all kindreds, and tongues, and nations. And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world." "As America, the land of religious liberty, shall unite with the papacy in forcing the conscience and compelling men to honor the false sabbath, the people of every other country on the globe will be led to follow her example." - 6T 18.
> It is well to remember that on May 29, 1961 the U.S. Supreme Court's decision was that Sunday law legislation does not violate the Constitution. To this date, that decision has never been challenged or changed.
>

Misschien eens iets om serieus over na te denken. Openbaring 17:1-5.

gerritse
Mineur
Mineur

Zondagsheiliging.

Berichtdoor gerritse » 15 feb 2008 21:04

Dag allemaal,

Voor deze aangelegenheid acht ik Romeinen 14 heel belangrijk.
Als 'voorafje' een gebeurtenisje , dat ons overkwam in Bretagne.

We bezochten daar een kerk, geen katholieke, maar een kleine pinksterkerk.
Toen mijn vrouw en ik daar binnen wilden gaan, weigerde men ons vriendelijk maar beslist de toegang.
" 1 Corinthe 11 gebiedt uitdrukkelijk dat de vrouw een hoedje moet dragen".

Wij wendden ons bedroefd af. Maar een dieper ingeleide Christen, die wij later over dit geval spraken , zei ons:
"Dit overkwam mijn vrouw ook. Om der wille van deze 'zwakken in het geloof' heeft zij toen een sjaal over haar hoofd gedaan naar de algemene strekking van Romeinen 14. We wilden éen zijn met deze goedbedoelende, maar 1 Corinthe 11 niet goed begrijpende medegelovigen, uiiteraard zonder ons een andere mening op te laten leggen als blijvende gedragsverandering."

En in deze geest, nu al weer dertig jaar verder staande, noem ik eerst Romeinen 14 v 1:

"Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden".
Christenen hebben veel heerlijker dingen die hen verenigen dan knijperige dingen die hen verdelen. Laat ons die eenheid zoeken en niet gelijk gaan twisten", maar 'de Joden een Jood en de hoedjesdragers (bijvoorbeeld) een hoedjesdrager zijn. We gaan dus niet redetwisten
"Ja...maar Paulus bedoelde alleen maar...."..
maar laten onze geestelijke 'innerlijkheid'ook niet negatief beïnvloeden door ongeestelijke ( zielse) overleggingen van anderen

Vers 2:
"De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten"'.

De sterke van Paulus' dagen, de verder geestelijk gegroeide Christen, die de hemelse werkelijkheden zag, ja was binnen getreden door de doop in de Heilige geest en de oefening in gaven en vrucht van die Geest....die sterke gelovige had geen moeite met vlees, dat eerst aan de afgoden was gewijd en daarna, als 'niet nodig daarvoor' op de markt was gebracht. Geestelijk stond hij boven vragen, of dat vlees nu 'occult besmet' was.

v3 :
"Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet, mag geen oordeel vellen over iemand die dat wél doet, want God heeft hem aanvaard. Wie bent u dat u een oordeel velt over de dienaar van een ander ? Of hij wel of niet volhardt in het geloof gaat alleen zijn eigen meester aan- en hij zál volharden , want de Heer heeft de macht hem dat te laten doen".

In Paulus' dagen zeiden de zwakken, die het vlees uit de heidense tempels niet aten:
"Die 'rekkelijken' nemen het maar gemakkelijk. Dat eet maar van dat vlees. 't Zal mij benieuwen, of ze niet met een ingebeelde hemel naar de hel gaan".
En de rekkelijken zeiden wel eens over de 'preciezen':
" Zo klein allemaal. Elke groei naar de volkomenheid houd je zo tegen met dat in de grond valse en achterhaalde wetticisme".
Maar Paulus zegt:
"Laat elkaar nu eens aan de Heer over. De Heer kent zijn ' ja-zeggers' en hij helpt ze wel".

En nu komt het:

" De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag , voor de ander zijn alle dagen gelijk. ( v 5 v)
Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen.
- Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren
- Wie alles eet, doet dat om de Heer te eren en hij dankt God voor zijn voedsel
- Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren en ook hij dankt God.

Paulus zegt dus eigenlijk, dat wij elkaar 'de ruimte moeten laten'.

Een 'sterke Christen'zegt:
"Zondag ga ik naar de samenkomst, want Hebr. schrijft, dat ik de onderlinge samenkomsten niet mag nalaten, (Hebr 10 v 25).
Maar daarna ga ik fijn met vrouw en kinderen naar de Efteling".

Maar de sterke, de geestelijk wordende Christen, zal er zich wel voor wachten om tegen een 'zwakkere' in de sam te zeggen:
"Zo....direct na de sam gaan we door naar Kaatsheuvel".want in vers 13 zegt Paulus:
" Neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hun niet te ergeren"( v 14)

Resumerend....
nu niet gaan zeggen:
"Hoor je nu: Ger vindt zichzelf sterk en ons zwak , omdat wij nog overleggen:
"Ja....maar je laat mensen in de 'Efteling'wel voor je werken op zondag".

Nee...ik ben echt niet hoogmoedig, maar de doop in de Heilige geest maakt je zo vol vergezichten, dat je eigenlijk niet meer wilt millimeteren:
- met de zondag zien als een verlengstuk van de sabbat en zó via een achterdeur toch weer dat 'dingen doen' in plaats van 'genieten van genade' binnenkrijgen
- al die petietrige dingen van : op zondag niet dit en niet dat.... inplaats van omhoogvliegen als een arend naar de eindeloze luchten van de onzienlijke wereld, ons eigenlijk domein.
Maar niet forceren. Zolang mensen de dingen, die ze doen, maar verrichten uit liefde tot God, dat zo laten.
Ons richten naar de regel van Filippenzen 3 v 15:
" Indien gij op enig punt anders gezind zjt, God zal u ook dat openbaren....maar: HETGEEN WIJ BEREIKT HEBBEN...IN DAT SPOOR DAN OOK VERDER !!!

Daag
Ger

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 17 feb 2008 17:52

Beste Ger,

Een interessante uitleg. Maar je haalt wel een hele hoop door elkaar, zonder
essenti‘el aan te tonen, of het wel klopt wat je beweert.

God wil dat we zijn wetten leren toe te passen, in voorbereiding op onze relatie met Christus, diens Gerechtigheid. In Gods hemels Rijk is slechts ŽŽn wet van toepassing. Openbaring 14 leert ons duidelijk dat de laatste boodschappen, aangaande de Geestelijke terugkeer tot een Hemels fundament, over de aarde gaan.

De Sabbat is daarbij het hart van de relatie tussen de mens en God. Niemand hoeft de geboden Gods te onderhouden, men mag zondigen wat men wil. Immers de mens is vrij te doen en te laten wat hij of zij wil.

Laten we even kijken wat de Bijbel ons leert over de Heilige Geest en de problemen over de Sabbat.

[color=darkred]-De heilige Geest vernieuwt het beelod van God in de mens ( 2 Kor. 3:18 )
-Hij leidt de kerk in alle waarheid (Johannes 16:7-13)
-De waarheid waartoe Hij leidt is in harmonie met de Bijbe
l (Jesaja 8:20)
-Hij stelt de kerk in staat te getuigen van Christus (Handelingen 1:8 )
[/color]

Aangaande de Sabbat:

-God Heiligde de in de scheppingsweek voor ALLE mensen (Genesis 2:1-3)
-God plaatste de Sabbat als 4e gebod in de wet/geboden om een nauwe relatie met de mens te kunnen onderhouden, zoals die wet ook in de hemel geldt (Exodus 20:8-11 /Deuteronomium 5:12-15)
-God voorzag en voorspelde dat het Sabbatsvraagstuk tot strijd zou lijden en Zijn dag aangevallen en afgeschaft zou worden (Dani‘l 7:25)

Even tussen door: In de nationale Staat Isra‘l wordt overwogen om de wekelijkse Sabbat af te schaffen en de Zondagsrust in te stellen. Inderdaad Openbaring 13 Žn 17 worden in profetisch opzicht daarmee volledig vervuld.

Kijk Ger. Om het nog ingewikkelder te maken, wist je dat Jezus helemaal niet op de 1e dag der week is opgestaan uit de dood? En dat staat gewoon in de Bijbel.

Traditie Ger. is geen bewijs der Bijbelse dingen! Daarom leg je de zaken aangaande Paulus hŽŽŽlemaal verkeert uit. Je begrijpt ze Geestelijk niet. Want de Bijbel is geen gewoon boek, maar het Levende Schriftwoord.

Jezus leert ons een "ander kleed" aan te trekken. Dat wil zeggen, te groeien in Zijn Gerechtigheid. Een kleed dat zo wit is als sneeuw, een Geestelijk kleed wel te verstaan. Want in het oordeel zal blijken in hoeverre we nog vuil en bebloed zullen zijn, omdat we bij gelegenheid de Gemeente niet hebben gewaarschuwd. Immers het gaat om de Gemeente, de 7 gemeentes die mank gaan aan twee gedachten.

En het wel of geen hoedje dragen, het wel of geen broek dragen als je naar een kerk gaat, is niet de essentie van Gods bedoelingen van de toepassing van het Evangelie. Deze gebruiken komen voort uit "traditionele zaken" en "kerkelijke autoriteiten". Van oorsprong vinden we ze terug in de legalistische houding van de joden en de christenheid, die meende op de stoel van God te moeten gaan zitten.

Als binnen niet al te lange tijd, Isra‘l zijn Sabbat afschaft en de tijd gekomen is dat Rome, op grond van zijn Indentiteit (de zondagviering) plaats zal nemen in Jeruzalem, dan zullen de trouwe Christenen die de Sabbat als Indenteit tussen hen en Christus (Zegel) worden vervolgt, als nooit te voren. Die kennis Ger. geeft mij meer vertrouwen, dan te veronderstellen dat de Bijbel de christenen aanmoedigt maar hun eigen Gerechtigheid te doen. Daar vind ik althans niets van terug in de Bijbel!

Maakt al de volkeren tot Mijn discipelen[/color], leert Mattheus 28. Wel, dat zijn dan mensen die zich betrokken vozelen bij een Rijk dat niet van deze wereld is, maar al wel in het hart begonnen is, met andere wetten en een ander Evangelie dan de traditionele kerk ons leert. En tot slot Ger. evenals tien-tallen christenen voor je, verval je in herhalingen met je op- en aanmerkingen. Laat dit een wijze raad en leer zijn!

Groet

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 22 apr 2008 15:56

But there is just one day of rest, everyone, even the Pope has to admid that the Holy and blessed Sabbath of the 7th day is the -only-day that the Almighty God has created for to be in the mids of Men. Look and hear for your selves:

http://de.youtube.com/watch?v=SXwnMQ23d ... re=related

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 apr 2008 18:27

Misschien nog niet bekend: Verenigingzondagsrust.

ADM. EN CORR.-ADRES:
FRED. V.D. PALTSHOF15
3911 LA RHENEN
TELEFOON (0317) 614398
TELEFAX (0317)616044
E-MAIL info@verenigingzbndagsru:
POSTBANK 878628
1
BEVESTIGING
1 3 JUM 2006
D.D:
CODE:
ACTIE PAfiAAF
College van Burgemeester en Wethouders
en de Gemeenteraad van Dordrecht
Postbus 8
3300 AA DORDRECHT
AFHANDEUNG
Rhenen, 12juni2006
Geacht College en Raad,
Het bestuur van de Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en de Zondagsheiliging gevestigd
te Rhenen, wil mede namens haar 24000 leden het volgende onder.uw aandacht brengen.
Uit publicaties hebben wij vernomen dat u ontheffing heeft verleend op grond van de Verordening
Winkeltijden Dordrecht om verschillende instanties de mogelijkheid te bieden om op respectivelyk
zondag 2 juli 2006 en zondag 17 december 2006 activiteiten te ontplooien waarbij de verkoopbranche
in het middelpunt staat.
Onze vereniging, opgericht bij Koninklijk Besluit in 1954, heeft als doel het bevorderen van de
zondagsrust en het op geoorloofde wijze ageren tegen alles wat de zondagsrust verstoord.
Dit is geen hobby van een bepaald soort mensen, maar deze grondslag ligt verankerd in het vierde
gebod van Gods heilige wet: "Gedenkt den sabbatdag dat gij dien heiligt".
Het is door de eeuwen been bewezen dat een wekelijkse dag van afzondering altijd een heilzame
werking heeft gehad op het geheel van onze samenleving.
De steeds verder in opmars rakende '24 uurs economic' brengt een grote verstoring teweeg in de
scheppingsorde die God heeft ingesteld.
In die scheppingsorde ligt tevens begrepen het onderhouden en het eerbiedigen van de zondag, als de
dag des HEEREN.
God de Schepper van hemel en aarde, die ons aller leven leidt, heeft er recht op dat Zijn inzettingen
worden onderhouden, ook al gaat dat dikwijls tegen ons eigen inzicht in.
Wanneer de liefde tot God in ons hart mag zijn, noopt dit ook tot liefde voor de inzettingen die Hij ons
heeft gegeven.
Van daaruit mogen wij u er op wijzen dat het ons zeer bedroeft als de plannen, waar u in principe uw
medewerking aan hebt verleend, ook daadwerkelijk op de hierboven genoemde zondagen doorgang
zullen vinden.
Wij hebben getracht met dit schrijven onze gevoelens te hebben verwoord en hopen zeer dat dit
schrijven zou mogen leiden tot een nadere bezinning van de weg die u ten aanzien van de zondagsrust
en de Zondagsheiliging bent ingeslagen.
U al de nodige wijsheid toewensende in uw verantwoordelijke werk, tekenen wij,
namens het bestuur van de Nederlandse Vereniging tot bevordering van de zondagsrust en de
Zondagsheiliging,
hoogachtend,
G.A.Middelkoop

Een voorbeeld van wat de vereniging doet.
Sinds za 19 apr. 2008 heeft deze vereniging 25.000 leden.
Laatst gewijzigd door Rolf op 22 apr 2008 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

marin
Luitenant
Luitenant

Wat maakt het uit? of wel!

Berichtdoor marin » 22 apr 2008 19:29

Maar MAAKTE DIT WEL IETS UIT?
Was het niet in orde, toch op de zevende dag te werken en dan op de eerste dag van de week te rusten? Net zoals de meeste belijdende christenen vandaag, dachten ook sommigen van deze Israëlieten dat dit beter zou zijn.

MAAR KIJK WAT ER GEBEURDE! Toen er dan ook van het volk op de zevende dag heengingen om wat te verzamelen, vonden zij het niet. Deze mensen dachten dat het niets uitmaakte welke dag zij hielden en óf zij die dag al dan niet hielden. MAAR HET MAAKTE WEL WAT UIT VOOR GOD! Gedurende de zes werkdagen was GOD ZELF werkzaam geweest door manna te laten neerregenen. Maar GOD ZELF DEED HELEMAAL NIETS VAN DIT WERK OP ZIJN SABBAT - die HEILIG VOOR HEM WAS! Op deze zevende dag rustte GOD ZELF door geen manna te zenden.

MAAR MAAKT HET ENIG VERSCHIL UIT?
Daarom zeide de Here tot Mozes: HOELANG WEIGERT GIJ MIJN GEBODEN EN WETTEN TE ONDERHOUDEN? Bedenkt, dat de Here u de sabbat gegeven heeft; daarom geeft Hij u op de zesde dag brood voor twee dagen. Ieder moet op zijn plaats blijven; niemand mag zijn plaats op de zevende dag verlaten [om te verzamelen - te werken].

En na deze vlammende berisping van God, rustte het volk op de zevende dag! Voor GOD maakt het heel beslist wat uit! En God is vandaag DEZELFDE zoals Hij gisteren was en zoals Hij tot in eeuwigheid zal zijn (Hebreeën 13:8).
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Re: Wat maakt het uit? of wel!

Berichtdoor Maja de Bij » 22 apr 2008 20:12

marin schreef:En na deze vlammende berisping van God, rustte het volk op de zevende dag! Voor GOD maakt het heel beslist wat uit! En God is vandaag DEZELFDE zoals Hij gisteren was en zoals Hij tot in eeuwigheid zal zijn (Hebreeën 13:8).

Als ik lees hoe relaxt de Heere Jezus met de Sabbath omgaat in Mattheus 12, dan spreekt mij dat meer aan dan jouw pleidooi voor stipte wetsbetrachting.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 22 apr 2008 20:14

Rolf schreef:Onze vereniging, opgericht bij Koninklijk Besluit in 1954, heeft als doel...

Heeft de koningin deze vereniging opgericht? :shock:
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 apr 2008 20:19

Konkinklijk Besluit.

"Onze vereniging probeert landelijk de zondagsontheiliging
te bestrijden en de zondagsrust te
bevorderen. Voor slechts 1 euro bent u al lid
van een vereniging waar u echt van harte achter
kunt staan. We behartigen een zaak die ook
ú aan het hart gaat!
Wilt u lid worden, neem dan contact op.