Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2013 17:46

Die van mij eet met 1 (of allebei) mee, taartje (die van mij eet zo een taartpunt op). Hier mag hij een paar chipjes of iets dergelijks en dan is het consequent nee zeggen (ook al is het 10000000 x). Hij eet het liefst komkommer of tomaatjes.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2013 19:46

Bij mij kunnen ze ook wel een taartpunt op en zijn ook dol op hapjes. Graaien doen ze niet ( vaak), maar soms vergeten ze in hun enthousiasme om het eerst met ons te overleggen. Ze zijn gewoon dol op eten :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jul 2013 19:52

Over dat taart niet mogen doelde ik op mijn eigen kinderen bij anderen he ;-) Als anderen vragen of mijn kinderen een stukje taart mogen zeg ik vaak nee, of een heel klein stukje voor de oudste. De jongste sowieso niet. Die houdt er helemaal niet van, en eet maximaal 1 hapje mee met ons, dan heeft ze er toch genoeg van.
Als anderen bij ons komen, vraag ik wel of ze taart willen, en als ze het willen vind ik het best, maakt me ook niet uit dat de helft blijft staan, dat vind ik de verantwoording van de ouders zelf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jul 2013 20:32

hier eet m sowieso altijd al met mijn taartje mee, diekrijgt nooit een eigen. Voor j vraag ik vaak een half stukje, lukt die niet op, eet ik em op, omdat ik ook mijn taart al heb gedeeld met m.

Verder is het hier altijd, volwassenen eigen bakjes, kinderen eigen ships. Zelf pak ik ook niet veel om maar te laten zien dat het er soms ook staat voor de 'sier' en niet omdat de bakken moeten leeg worden gevreten.

helaas hier ook, mijn kids die niet mogen pakken en mede kids die wel 'vreten'. Als beloning thuis maar wat extra lekkers.
Ook mogen hier de kids absoluut geen pinda's! sinds ik gezien heb waar een kind van vijf bijna in de pinda's was gestikt. Dus borreltnootjes ed zijn uit de bozen, zelf heb ik ze ook nooit staan.

Wat ook een leuk alternatief is om kleine schaaltjes voor de kids neer te zetten met komkommertjes, druifjes, en noem maar op. Bij de ouders ook :) ipv vreet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 jul 2013 08:31

paprikameisje2 schreef:h
Ook mogen hier de kids absoluut geen pinda's! sinds ik gezien heb waar een kind van vijf bijna in de pinda's was gestikt. Dus borreltnootjes ed zijn uit de bozen, zelf heb ik ze ook nooit staan.
.

Dat heb ik dus met lolly's!
Ooit eens iets zien losschieten en toen in iemands keel. Die zag helemaal blauw al en toen schoot het eruit.

Maar bbrrrr...die oudste van mij is bijna zeven maar hier nog nooit een lolly gehad, en ze krijgt ze regelmatig na een kinderfeestje maar die leg ik dan in de kast. Ligt al een hele stapel!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 25 jul 2013 06:52

Nog even over dat mee-eten van de hapjes op tafel.
Ik vind dat je het op een kinderverjaardag niet kunt maken om je kind te verbieden regelmatig iets te pakken als er allerlei lekkers op tafel staat.
Er zijn kinderen die het niet zo interesseert, maar als jouw kind alles super lekker vindt is het niet leuk om steeds te verbieden.
Ik vind het fijner als mijn zoontje ook een stukje taart krijgt (vindt hij heerlijk!) dan al dat snoep waar ze vaak mee volgestopt worden.

tu quoque

Berichtdoor tu quoque » 25 jul 2013 07:50

eten en laten eten zeg ik altijd

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 jul 2013 07:52

Komt manlief gisteravond thuis uit z'n werk (ik was om 12 uur weggegaan, en hij kwam om 20 uur thuis). Is onze boiler ontploft :| ... Wat een zooitje!!! We hebben een Daalderop boiler (dus combi van gewone kraan+ kokend water in 1), de bovenkant is op 2 plekken gesmolten, 2 scheuren erin, keukenkastje opgezet, de vloer stond blank, dus die ook opgezet, in het kastje ernaast zit de vaatwasser, maar die wil nog maar vrij zwaar open, dus ik ben bang dat de schade niet tot alleen het gooststeen kastje beperkt is gebleven! Straks de verzekering maar even bellen!

W.b. gebak voor kinderen p verjaardagen; vaak maak ik voor hen iets aparts, bijv lange saté-prikker met soesje/spekkie/soesje, enz. En w.b. de chips krijgen ze vaak een klein zakje chips, maardat werkt ook niet, daarna eten ze vrolijk met het grote grut mee ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2013 08:16

Ai dat is minder.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2013 20:30

En, Judith, hoe is het afgelopen? Moet er meer hersteld worden dan alleen het gootsteenkastje?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 31 jul 2013 21:36

De boiler is door Daalderop zelf vervangen, omdat lekkage altijd onder garantie valt de 1e 5 jaar, dus dat scheelt al even 800 euro.
De schade is w.s. voor zover we het nu kunnen zien, de beide tussenwanden die aan het gootsteenkastje grenzen zijn opgezet, de onderkant van 2 kastjes, de vaatwasserdeur (zit ernaast) gaat heel zwaar open, de keukenvloer begint op meerdere plekken op te zetten, dus ik vrees dat de vloer afgeschreven is, want het is een betonnen vloer, met daarop een plastic-achtig iets (waterdicht), dan een ondervloer, en dan het laminaat...Dus het vocht kan nergens heen.
De schade expert komt volgende week maandag, dus ik ben benieuwd naar zijn oordeel.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 aug 2013 21:32

Ah, dat van die boiler scheelt... hopelijk wordt verder alles vergoed!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 aug 2013 10:24

Iemand een briljante tip om een bank schoon te maken? De bank is van stof. Normaal maak ik m gewon schoon met wat schoonmaakmiddel en een vocjtige doek, maar er is nu een meer hardnekkige vlek ingekomen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2013 10:55

Dat is balen :( Ik heb een spuitbus Vanish voor meubels hiermee kreeg ik alles schoon (behalve een keer een druppel bloed maar dat is gelukt met melk :mrgreen: )

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 aug 2013 10:57

Die heb ik ook maar werkt niet op onze bank helaas :-(

Terug naar “Relaties”