Weet je wat ik niet snap? Optimatus probeerd telkens de sfeer goed te maken door ons bij bepaalde punten te bepalen, een soort regelement waar we ons aan moeten houden. Zou snel hij dat doet, word hij dood gegooid met kritiek door bepaalde individuen die denken dat het woord waarheid absoluut is. Iedereen heeft zijn of haar waarheid, maar deze individuen komen direct met een paar zorgvuldig geselecteerde bijbelteksten om de hoek om de schrijven van deze eerlijke en open brief de mond te snoeren. Ik vind niets verfoeielijker dan het (ver/ont)krachten van Bijbelteksten.
Ik ben het met Optimatus eens, we moeten een sociale controle instellen, iedereen geloofd op een andere manier, demonisering komt hier inderdaad vaak voor, ook met betrekking tot anders gelovigen, net alsof wij beter zijn. Je kunt elkaar met hel en verdoemenis dreigen, zowel direct als indirect maar dat is gewoon echt fout, doe dat gewoon niet.
Ik en vast nog wat anderen werden pas door een bepaald individu uitgemaakt voor antinomianen wat ik mij toch tenzeerste aantrek.
dank u.