leven na psychiatrie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wessel
Verkenner
Verkenner

goed nieuws !!!

Berichtdoor wessel » 30 dec 2005 14:01

Koffie schreef:Ha Jaap,

De afgelopen periode is alweer veel gebeurd en een heel antal dingen van je lijstje ben ik nu ook steeds meer toe gaan passen in mijn leven. Soms heb je echt mensen nodig die je dr nog even op wijzen. Op dit moment kom ik veel bij een oudere vrouw die hetzelfde heeft meegemaakt en vanuit haar ervaring kan ik een heel eind verder komen.

Beste Super-potje .(?)
Ik was hier eerst superpotje maar heb mijn naam verandert in Koffie

Beste Koffie, gelukkig goed nieuws.
Ik heb het gelezen.
Jaap
Ik ben iemand die van dialoog houdt.
Wij hebben elkaar veel te bieden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 dec 2005 22:51

Eerlijk gezegd vind ik al dit soort postings erg fijn om te lezen, erg herkenbaar!!! :oops:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 feb 2006 00:52

Ik ben vandaag een jaar met ontslag en inderdaad zoals iemand me hier al zei....het wordt gewoon...maar blijft me wel steeds weer verwonderen@!!!!!!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 feb 2006 00:38

Ik werk nu zelf in de psychiatrie. Dat is zo'n onnoemlijk wonder! Een paar jaar geleden zat ik er zelf in, maar nu mag ik in Gods kracht anderen helpen en helen met Zijn liefde! Echt geweldig om mee te maken!
En ook heel goed om te zien, dat ik niet voor niets zelf een moeilijke tijd heb mee gemaakt, maar dat dat is om anderen te kunnen begrijpen en mee te gaan in hun gevoelswereld.
Lieve groet bloempie
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 16 feb 2006 10:29

d:)b
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 16 feb 2006 10:30

d:)b
Super Essie en Bloempie!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Habakuk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Habakuk » 29 okt 2006 09:09

---------------

Dimdidoro
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dimdidoro » 22 mar 2007 10:46

---
Laatst gewijzigd door Dimdidoro op 30 nov 2009 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 10 apr 2007 19:47

Dimdidoro schreef:Bloempie, doe jij een BGE-opleiding? Is het moeilijk je eigen gevoelens achter je te laten als je bijv in aanraking komt met dezelfde problematiek als die jij had?
Lijkt me ingewikkeld. Ik heb ook interesse, maar dat is voor mij toch wel het breekpunt denk ik.
En hoe staan collega's tegenover jou (w verleden)?

Wat opvalt dat bijna alle mensen die in de zorg / psychiatrie werken heeft in het verleden ermee te maken gehad. Het hoeft niet altijd dat het de mensen zelf hebben meegemaakt maar het is ook vaak dat je het met een naaste familielid hebt meegemaakt. Ik zelf heb een schizofrene neef en het is mijn allerliefste neef die ik heb. Toen het nog niet was uitgekomen en hij nog "gewoon" was ging ik ook al met hem om en konden we goed met elkaar opschieten. Nu kan ik de mensen beter begrijpen omdat je gewoon weet hoe of de mensen kunnen reageren want dat heb je al geleerd zonder dat je er een opleiding voor hebt gedaan. En vaak hoor je dat je door van je ervaringen je werk te maken je het op een gegeven moment kunt accepteren dat bepaalde dingen op je weg zijn geweest in het verleden. En kun je er ook vaak beter in de toekomst mee omgaan. Enne je collega's hoeven toch niet alles te weten van wat jij hebt meegemaakt?! Want ben je toch niet verplicht?! En als dingen te dichtbij komen kan je toch vragen of een collega het van je overneemt zonder uitleg kan dat toch vaak? Maar op een gegeven moment leer je hoe je met bepaalde situatie's om moet gaan door er gewoon voor te gáán en dat geeft vaak voldoening. Succes ermee!! Het zal je vast lukken en je maakt veel mensen blij omdat je hen het gevoel geeft dat ze een uniek mens zijn en dat iedereen best een "steekje mag laten vallen"... Ik zelf werk al 17 jaar in de zorg en met nog steeds veel plezier en het is erg leuk. In mijn werk maak ik positieve dingen mee maar ook verdrietige dingen maar die worden weer leuk als je mensen kunt opvrolijken en krijg je vaak een bedankje of een lach terug en dat is erg leuk... :wink: :idea:

Terug naar “Archief”