Ik moest vandaag ineens denken aan hoeveel genezingen op gebed wij in ons gezin al meegemaakt hebben. En hoe vaak wij God daarvoor al gedankt hebben.
Wij baden voor onze dochter als ze weer eens ooronsteking had, of als iemand uit het gezin griep heeft, of toen onze zoon met dubbele longontsteking in het ziekenhuis lag, of voor een moelijke zwangerschap en bevalling, enz. enz. Vele malen hebben wij God om genezing gevraagt en die ook gekregen. Ook dat zijn gebedsgenezingen.
En daar hoef ik niet voor naar een Zijlstra dienst of zo. Maar we mogen gewoon direct naar God toe met onze nood, en Hij hoort ons op gebed.
Vele malen maakte Hij de zieke beter en ook soms is de ziekte nog niet over. Maar gebruikt Hij die ter loutering van ons geloof. En worden wij steeds dichter bij Hem gebracht zodat voor ons de echte genezing, het eeuwige leven, steeds meer dichterbij gaat komen.
Pas daar zullen we volkomen gezond mogen leven, zonder ziekte.
Want de ziekte is echt niet alleen voor de ongelovige, maar juist ook voor de gelovige. Als beproeving van het geloof misschien wel.
Ik denk dan maar aan paulus die ook een doorn in het vlees had die niet weggenomen werd, ook niet na gebed.
En waar nu staat hat God gezegt heeft: Ik ben de Heere uw heelmeester ontgaat mij geheel. Misschien weet iemand waar die tekst staat.