Lifestyle:'Refojeugd is niet meer te houden'?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 04 nov 2003 16:09

Apollos schreef:Heb het verslag van de RD bijeenkomst gelezen.

Ik heb een heel andere vraag eraan overgehouden dan die tot nu toe gesteld is.

Wanneer zal het tot de leiding van de refo-zuil doordringen dat de volwassenen de volgende vraag moet worden gesteld:
,,Houdt u nog wel van de jongeren die u kent of wilt u ze alleen maar vasthouden in de bekende patronen omdat u bang bent?" ,,Houdt u van ze, bidt u voor de jongeren bij u in de kerk?" ,,Hebt u ze lief zoals Christus van hen houdt, die ons geboden heeft elkaar lief te hebben?"

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als deze vraag eens door de hele reformatorische zuil zou gaan. Ik hoop zo dat deze vraag mensen to echte bezinning zou kunnen brengen.

Omdat het niet geleerd wordt om zelf na te denken, is het voor ouderen moeilijk om te gaan nadenken. Misschien zijn ze bang, hebben zeg maar de 40+, zelf geen zekerheid (dat zie ik in mijn omgeving). Dan is de circel gauw rond. Als je zelf niet bekeerd bent, er zelfs niet over na durft te denken omdat de dominee dit eerder ontmoedigd dan aanmoedigd, hoe kun je dan verder gaan denken? Eerst zul je de liefde van God in je eigen leven moeten ervaren, voordat je Zijn liefde door kunt geven aan je kinderen, familie etc. Ik ben bang dat je heel weinig respons zult krijgen als je door de Reformatorische zuil zou gaan met deze vragen.....omdat het gewoon een stapje te ver is....

cire
Sergeant
Sergeant

Re: reportage radio 1

Berichtdoor cire » 04 nov 2003 23:31

eMHa schreef:yo

laatst gehoord op radio 1: een reportage over dit onderwerp.

www.vpro.nl/ochtenden -> archief (Het Interview) -> uitzending 24 oktober.

groet, maarten

Heel interessant om te luisteren, alleen een beetje kort.

Het meest opvallend is dat er een heel aantal jongeren het normaal vinden om TV/films te kijken en radio zenders als 538 te luisteren, maar ook aangeven dat dat niet kan als je bekeerd bent. Want dan heb je geen behoefte meer aan radio/TV!?

Vreemd dat ze niet zoeken naar een manier om radio/TV op een goede manier te gebruiken of te integreren in een christelijk leven. Niet dat ik daarvan zomaar kan vertellen hoe dat moet, maar ik zou ook bij hen toch een poging verwachten.

Terug naar “Archief”