Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JongeLeerling schreef:Ik zal eerder aanraden niet naar mensen te luisteren, die een wezenlijk onderdeel van het Christelijke geloof aan de kant schuiven als niet ter zake doende. Wellicht moet je de Bijbel wat beter lezen, want de Drie-eenheid komt op verschillende wijze op verscheidene plaatsen terug.
Daarnaast mag je blij zijn dat er een Drie-enige God is, want anders had jij en ik nooit zalig kunnen worden. Nu is tenminste de mogelijkheid bij God vandaan(!) er nog.
BladeStraight schreef:Wat bedoel je dan precies met je ontkenning van de drie-eenheid? Of in elk geval zeggen dat het geen dogma is.
irmo schreef:ja Mohamed, nu maak je mij ook niewsgierig. Hoe kan je de 3eenheid niet als dogma beschouwen als alle kerken dat leren en jezelf dan toch nog een christen noemen? Ik was trouwens nog aan het broeden op een antwoord op je vraag.
irmo schreef:Ik wil helemaal niet zalig worden. Dat onderdeel van het christendm interesseert me werkelijk niks.
mohamed schreef:Dat het misschien waar is maar niet essentieel om te geloven.
mohamed schreef:Dat het misschien waar is maar niet essentieel om te geloven.
BladeStraight schreef:Het enige wat essentieel is om te geloven is dat Christus Jezus voor jouw zonden is gestorven en jouw schuld heeft betaald.
BladeStraight schreef:
Anderszijds vind ik het te kort door de bocht om te zeggen dat fouten in kerken tot resultaat moeten hebben dat je de hele protestantse gemeenschap maar vaarwel zegt. Ik ken mijn eigen kerk, en nog wat anderen. Daar zijn dergelijke zaken niet aan de orde. Daar is een kerkenraad die zeker het beste met de gemeente voorheeft en een bijzonder integere en vriendelijke predikant. Dat lijkt me een veel betere afschaduwing van Christus (al zal het natuurlijk niet zonder gebrek zijn), dan jouw voorbeelden.
En dat is ook zondig. Maar het is een kerkenraad die in de fout gaat, het is niet de gemeente van Christus als zodanig.
mohamed schreef:Beste Irmo, waarom struikel je over de Drie-eenheid? In de Bijbel wordt daar slechts een keer over geschreven en nergens staat dat je er in moet geloven voor je behoud. Dat er christenen zijn die er op hameren alsof de Drie-eenheid het belangrijkste is in de Bijbel moet je je niks van aantrekken.
irmo schreef:
De kerkenraad is een onderdeel van de gemeeente, een groot onderdeel zelfs. Dus ik vind niet dat je dat zomaar kan uitvlakken dat het `maar´ een kerkenraad is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten