Bijzondere ervaringen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MoesTuin
Generaal
Generaal

Re: Bijzondere ervaringen

Berichtdoor MoesTuin » 15 mar 2015 12:05

Nou Mohamed, iedereen is anders, maar voor mij zelf kan ik hierin niet de Rust en de Vrede van de Heere God in vinden.
in deze onrustige muziek, het evangelie te ontdekken.
Hoe zou me dat kunnen lukken eventueel (sta er voor open voor hoe iemand dit wel kan, zou zelf nu niet weten hoe)
Het brengt een hoop onrust teweeg is mijn ervaring nu als ik luister.....(gauw uitgezet weer)
Kunnen we nog wel als mens tegen de stilte, tegen de rust....... helemaal niets geen geluid om je heen, dat je teruggeworpen wordt op jezelf.
Ik geloof dat Mona het al beschreef
....over de stille Binnenkamer, daar vind je als allereerste de Bron, de Rust en Vrede van de Heere God
Daar is plaats voor iedereen die vermoeid is, daar vind je de Ware Rust, in het gebed tot de Heiland, roept Hem aan met heel uw hart, in de Stille Binnenkamer, maar ook onderweg op straat, waar je ook bent, Hij gaat mee... overal!

https://www.youtube.com/watch?v=MGnjt0s5KW0
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2015 15:16

Ik houd er zelf ook niet van, maar ik geloof wel dat deze jongens hun boodschap aan hun publiek kunnen vertellen. Als je onrustig wordt van de muziek spreekt het je gewoon niet aan, dat kan en mag.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 mar 2015 17:16

Chaya schreef:De Heere spreekt eerstens tot je vanuit Zijn Woord. Als je de Bijbel openslaat en deze leest, spreekt Hij tot je.
We krijgen niet voortdurend een stemmetje van binnen, die je links of rechtsaf laat slaan, bij wijze van spreken.Ik heb de indruk dat je zelf achter deze woorden schuilt. Als jij dat niet hebt wil dat niet zeggen dat het bij een ander niet zo is. Satan gebruikt wel eens stemmetjes, God gebruikt de Heilige Geest. Alleen door Genade en een ontvankelijk hart in een nabij leven kun je Die het meeste verstaan. Wat verwacht je van God en wat weet je wat God van jou verwacht?
Ons voortdurende gebed zou moeten zijn: Heere, wat wilt U nu dat ik doen zal? Hij wilt dat jij vraagt of Hij die mensen wil bewegen een andere zender op te zetten, of....dat je de macht mag krijgen om je er voor af te sluiten, ofzo. Hij wilt dat je Hem nodig hebt, dat is het enige, het maakt voor God niet eens uit waar het voor is, als het maar om Hem gaat.
Maar in het dagelijks leven is er veel ruis, zijn er bijgeluiden. Zowel letterlijk als figuurlijk.
Als je je werkdagen in een rumoerige omgeving moet doorbrengen, waar radio 538 de hele dag staat te schetteren, zal het niet meevallen om de Heere te horen. Zou God niet bij machte zijn om de mensen te bewegen een andere zender te kiezen? Het mooie is dat God niet hetzelfde kanaal gebruikt als die radio. Hier heb je het weer, wat verwacht je van God en wat weet je wat God van jou verwacht?
Of als je je collega's hoort vloeken of grove taal hoort hanteren.
Allemaal afleidingen, waarin het soms moeilijk is om staande te blijven.
Er zijn ook mensen die op zondagmorgen de natuur in trekken, omdat zij daar de aanwezigheid van God kunnen ervaren.
Dat is wel zo, maar kan een kerkdienst nooit vervangen.Dit is echt niet zo, wat je hier zegt, alsof God gebonden is aan een plaats. Je zult ze de kost moeten geven die in de natuur tot bekering gekomen zijn en hoeveel waardeloze kerkdiensten ik meegemaakt heb. De natuur is nooit waardeloos.

Maar het staat in Psalm 85 he,
Merk op mijn ziel, wat antwoord God u geeft, Hij spreekt gewis tot elk die voor Hem leeft.

Inderdaad, “Heer wat wilt U dat ik doen zal” en “merk op mijn ziel wat antwoord God u geeft”. Dit zou in ieders hart voluit moeten leven

We hebben een opmerkzaam hart nodig om God te kunnen verstaan en daar is geloof voor nodig, een nabij leven en daardoor vertrouwen dat het goed is hetgeen Hij wilt en gebeuren zal. Dan krijgen we niet altijd wat we vragen omdat het niet het Beste voor ons is, Hij geeft altijd het Beste ook al zien of begrijpen we het niet. Het lijkt er op dat het slecht voor ons is, althans het valt tegen of denken er niets aan te hebben.
Breng het maar bij Hem, daar is God op uit, Hij wilt dat je er mee bij Hem komt en dat je zegt Heere wat moet ik hiermee, hier heb ik niet om gevraagd. Hij wilt dat je er op staat om een antwoordt te krijgen (Eist van Mij vrijmoedig) met een ongetemde begeerte naar een antwoord van de Allerhoogste, die niet aflatende afhankelijkheid van Hem, dat wil Hij. Als Hij dan komt, je bent ff kwijt waar het om ging hoor, dan wordt je overladen en omarmd Hij je met Zijn Liefde omdat Hij zo blij is dat je Hem nodig hebt want dan pas kan Hij je het Beste geven, je wilt dat Hij nooit meer los laat.
Dan nog geeft God misschien niet gelijk antwoordt, Hij doet het op zijn tijd maar je bent dicht bij Hem en heb geduld om bij Hem te wachten want bij Hem is het goed toeven.

Ik mag het met regelmaat beleven en voel me dan de gelukkigste man ter wereld.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 mar 2015 17:41

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 15 mar 2015 19:33

Zo rijk Boerin inderdaad.
Teus erboven met de bijdrage, ik dacht hetzelfde, maar had niet gereageerd....de woorden uit mijn mond.
De mens is zo snel (ongemerkt) met oordelen
zoals, als je niet de gemeente bezoekt omdat je de Heere in de natuur hebt ontmoet op dat moment...
Daar mag je niet over oordelen inderdaad, de Heere gaat met ieder zijn / haar weg, je kan niets met elkaar vergelijken, alles is zo uniek en van waarde, teer is de omgang met de Heere.
Het is iets tussen een mens en de Heere en daar komt niemand tussen
Al de weg leidt mij mijn Heiland!
(Teus, je getuigenissen zijn rijk en ik wordt er rijkelijk door bemoedigd en leer er ook van)

https://www.youtube.com/watch?v=eDPOwI1t_wI

Al de weg leidt mij mijn Heiland,
wat verlangt mijn ziel dan meer?
Zou ik immer aan Hem twijf'len,
die mij voortleidt keer op keer?
Zoete troost en zaal'ge vrede,
heb ik steeds op Zijn bevel.
'k Weet wat hier mij overkome,
Hij maakt alle dingen wel.

troost geeft Hij tot in de dood.
Als ik zwak ben in beproeving,
sterkt Hij mij met 't hemels brood.
Als mijn schreden soms gaan wank'len
en mijn ziel van dorst versmacht
geeft Hij mij het levend water,
en vernieuwt mijn levenskracht.

door al 't aardse stormgebruis,
en volkomen vreugde wacht mij,
in het zalig Vaderhuis.
Als 'k mijn kroon, die Hij zal geven,
aan Zijn voeten nederleg,
zal mijn lied voor eeuwig wezen:
"Jezus leidde m'al de weg".
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 mar 2015 14:36

Je opmerking verheugd me MoesTuin, mag weer meer opzien naar mijn Heiland dat Hij dit weer gebruikt om te laten zien Wie Hijzelf is.
Zo mogen we door Gods gave van elkaar leren en genieten en Zijn vreugde ontvangen.
Soms als ik iets lees dan springt mijn hart op als je ziet hoe God Zich laat zien door mensen heen. Deze mensen vertellen de vreugde die ze krijgen en God wil dat anderen dat ook hebben, gemeenschap der Heiligen noem ik dat, gemeenschappelijke vreugde in Jezus Christus door de kracht van de Heilige Geest, zo mooi!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 16 mar 2015 15:40

mohamed schreef:Als je onrustig wordt van de muziek spreekt het je gewoon niet aan, dat kan en mag.
Als je onrustig wordt van deze muziek zou de Heilige Geest je wel eens wat willen kunnen vertellen, negeer dat niet.
Als je deze muziek geen probleem vindt, ga dan eens naar een poplezing van Johan Vreugdenhil.
Laatst gewijzigd door mona op 16 mar 2015 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 16 mar 2015 15:42

mohamed schreef:Waarna ik bad om een betere en onverwoestbare radio (prayer proof) en radio 538 opzette.
Niets is prayer proof, God zij dank.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 16 mar 2015 16:01

MoesTuin schreef:zoals, als je niet de gemeente bezoekt omdat je de Heere in de natuur hebt ontmoet op dat moment...
Teus schreef:Dit is echt niet zo, wat je hier zegt, alsof God gebonden is aan een plaats. Je zult ze de kost moeten geven die in de natuur tot bekering gekomen zijn en hoeveel waardeloze kerkdiensten ik meegemaakt heb. De natuur is nooit waardeloos.

Laten we hierin eerlijk zijn.
Een mens kan iets van God zien in de schepping.
Maar het doel is dat de mens zijn Schepper gaat leren kennen.
Het leren kennen van God, gebeurd altijd door Zijn Zoon, door middel van Zijn Woord.
De schepping laat iets zien van hoe machtig God wel is, en daar mag je van genieten, en Hem daarvoor danken!
Maar het Wezen van God, Gods kennis, wordt gewerkt door Woord en Geest.
Daarom is de Bijbel zo belangrijk.
Het leren kennen van God gaat nooit buiten Zijn Woord om!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2015 16:50

mohamed schreef:Als je onrustig wordt van de muziek spreekt het je gewoon niet aan, dat kan en mag.

mona schreef:Als je onrustig wordt van deze muziek zou de Heilige Geest je wel eens wat willen kunnen vertellen, negeer dat niet.
Als je deze muziek geen probleem vindt, ga dan eens naar een poplezing van Johan Vreugdenhil.

De jongens zijn christenen en ik heb geen behoefde aan een lezing om problemen te zoeken die er niet zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2015 17:10

Het lijkt me niet nodig om op basis van je eigen muzieksmaak andere stijlen die je niet liggen zomaar af te keuren.

Wat dhr. Vreugdenhil precies aangeeft weet ik niet, maar wel dat slechte muziek vooral in de inhoud zit. Je kan beter naar een stevige metalband luisteren met goede teksten dan naar een pop-bandje met slechte teksten.

En anders, zeg gewoon dat je het niet mooi vindt zonder gelijk te stellen dat anderen het ook niet mooi mogen vinden. Dan ga je op basis van een eigen muzieksmaak veroordelen. Je vindt het onrustig, niet mooi enz. Maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten vinden. Tenzij er gegronde inhoudelijke bezwaren zijn. Maar die heb ik nog niet gehoord.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 mar 2015 18:23

MoesTuin schreef:zoals, als je niet de gemeente bezoekt omdat je de Heere in de natuur hebt ontmoet op dat moment...
Teus schreef:Dit is echt niet zo, wat je hier zegt, alsof God gebonden is aan een plaats. Je zult ze de kost moeten geven die in de natuur tot bekering gekomen zijn en hoeveel waardeloze kerkdiensten ik meegemaakt heb. De natuur is nooit waardeloos.

mona schreef:Laten we hierin eerlijk zijn.
Een mens kan iets van God zien in de schepping.
Maar het doel is dat de mens zijn Schepper gaat leren kennen.
Het leren kennen van God, gebeurd altijd door Zijn Zoon, door middel van Zijn Woord.
De schepping laat iets zien van hoe machtig God wel is, en daar mag je van genieten, en Hem daarvoor danken!
Maar het Wezen van God, Gods kennis, wordt gewerkt door Woord en Geest.
Daarom is de Bijbel zo belangrijk.
Het leren kennen van God gaat nooit buiten Zijn Woord om!

O das best zorgelijk als ik oneerlijk overkom, ik doe mijn uiterste best om eerlijk te zijn hoor.

God leren kennen is een proces en niet iets wat je even in het bos doet. Ook niet door even de Bijbel te lezen, die moet je bestuderen.
Er zijn mensen die onder de film God of Wonders tot bekering kwamen. Daar leer je God niet kennen. Wel een stukje van Zijn onbegrijpelijke Almacht b.v.
Er zijn ook mensen tot bekering gekomen door enkele woorden uit de Bijbel maar kennen God daardoor nog niet.

Als je meer van God wil leren, ga dan naar het bos met je Bijbeltje.

Wel eens meegemaakt dat God je in de stilte brengt om je iets te vertellen?
Ik ken kinderen van God die naar het bos gaan om een ontmoeting met de Heere Jezus en voorgangers die hun preken in het bos voorbereiden.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 16 mar 2015 19:49

Teus schreef:O das best zorgelijk als ik oneerlijk overkom, ik doe mijn uiterste best om eerlijk te zijn hoor.
Nee, daar twijfel ik niet aan!
Maar ik bedoelde je dat wel iets van God's machtige daden in de schepping kunt zien, maar dat het daar niet bij kan blijven,
want door alleen de natuur te bewonderen kan een mens niet wedergeboren worden en God leren kennen.

Teus schreef:Als je meer van God wil leren, ga dan naar het bos met je Bijbeltje.

Prima plan! (maar de samenkomsten daarvoor niet overslaan...! :D )

Teus schreef:Wel eens meegemaakt dat God je in de stilte brengt om je iets te vertellen?

O, zeker! De stilte is onmisbaar om Gods stem te kunnen verstaan. Niet voor niets zegt Jezus dat we regelmatig in onze binnenkamer moeten zijn.
Mag ook bos, strand,weiland of uiterwaarden zijn.
Ook Jezus zelf zocht de stilte op om de stem van Zijn Vader te kunnen verstaan.
God laat zich niet horen in muziek van radio 538.
Ik houd van de stilte, juist daarom, omdat God dan kan spreken.

Marnix schreef:Het lijkt me niet nodig om op basis van je eigen muzieksmaak andere stijlen die je niet liggen zomaar af te keuren.
Het spijt me Marnix, maar op een reformatorisch forum mag ik toch best zeggen dat ik de muziek van radio 538 goddeloos vind.
Dat heeft niets met muziekstijl te maken, of ik die wel of niet mooi vind. Het is off topic, maar alle muziek die totaal op de mens is gericht, is per definitie God-loos, zonder God.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 mar 2015 20:27

mona schreef:
Maar ik bedoelde je dat wel iets van God's machtige daden in de schepping kunt zien, maar dat het daar niet bij kan blijven,
want door alleen de natuur te bewonderen kan een mens niet wedergeboren worden en God leren kennen.

Nee, door alleen de kerk te bezoeken ook niet.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 16 mar 2015 20:44

Teus schreef:Nee, door alleen de kerk te bezoeken ook niet
Dat zeg ik toch ook niet?????

Terug naar “Archief”