18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: 18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Berichtdoor rotterdam » 19 mar 2015 08:28

Verkiezingen ; Wat is er nu helemaal gebeurd ?
Niks dus. Op de politieke schaal links/rechts veranderd er niets.
Midden partijen winnen. VVD verlies gaat naar SGP/CU. PvdA verlies gaat naar SP en de dierenpoes. CDA wint 1 zeteltje.
Regeringspartijen verliezen, gedoogpartijen winnen.
Het enige wat in Nederland wel eens veranderd is het weer.
Kabinet moet iets meer moeite doen om een meerderheid te verkrijgen in de eerste kamer, so what ? die was er toch al niet.
Door de versnippering worden we steeds meer onbestuurbaar.
De kiezer is stembus moe.
Dus conclusie ; "we drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was".

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 mar 2015 10:38

rotterdam schreef:Verkiezingen ; Wat is er nu helemaal gebeurd ?
Niks dus. Op de politieke schaal links/rechts veranderd er niets.
Midden partijen winnen. VVD verlies gaat naar SGP/CU. PvdA verlies gaat naar SP en de dierenpoes. CDA wint 1 zeteltje.
Regeringspartijen verliezen, gedoogpartijen winnen.
Het enige wat in Nederland wel eens veranderd is het weer.
Kabinet moet iets meer moeite doen om een meerderheid te verkrijgen in de eerste kamer, so what ? die was er toch al niet.
Door de versnippering worden we steeds meer onbestuurbaar.
De kiezer is stembus moe.
Dus conclusie ; "we drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was".

Dat komt omdat je weer diezelfde poppetjes met elkaar in debat zag gaan.
Maar die zitten in de partij en de regering dus niet in het provinciaal bestuur en waterschapsraad.
We hebben dus niet de mogelijkheid gekregen om deze mensen beter te leren kennen, afgezien van een enkel interviewtje op lokale radio of tvzender.
De kiezer heeft de heer Samson afgestraft, vanwege zijn agressieve manier van debaten.
Waar slaat dat op, hij deed niet mee met deze verkiezingen.
Ik ben geen PvdAer, maar er kunnen wel zeer bekwame mensen zitten in die 2 door mij genoemde besturen.

Ik heb zoveel mogelijk gegoogled naar de personen die ik op het oog had, die op de lijst stonden en op basis daarvan mijn keuze gemaakt.

Hoeveel mensen kiezen nu echt weloverwogen en doelbewust?
Veel ouderen kiezen al 45 jaar de PvdA, zitten helemaal vastgeroest, terwijl die hen al jaren keihard laat vallen.
Partij van de armoe noemen ze dit in veel ouderenkringen, toch blijven ze maar op die partij stemmen, omdat ze dit gewend waren ten tijde van hun werkzame leven, misschien adviseerde de bonden dit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 19 mar 2015 10:44

Het is bar slecht communiceren met een Rotterdammer, hij antwoordt met halve citaten waardoor de intentie van de opmerking ineens anders wordt en door een opmerking te plaatsen en vervolgens te zeggen laat maar in het midden is een niet zo,n sympathiek gedrag.
De combinatie van "Beste Teus" en de opmerkingen die je maakt stroken niet helemaal en heeft een beroerd ondertoontje.
Wil het hier dus ook maar bij laten.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2015 11:00

Niet helemaal mee eens. Landelijk gezien heb je gelijk maar het waren in de eerste plaats verkiezingen van de provinciale staten. Daar verandert gewoon een en ander in de bezetting en allicht dan ook in het beleid dat gevoerd wordt. Daarnaast wordt het inderdaad lastiger voor de coalitie om een meerderheid voor zaken te krijgen in de eerste kamer en heeft het ook invloed op de mogelijke coalities in het volgende kabinet.

Chaya schreef:Ze maken het ook veel te ingewikkeld Boerin. Gisteravond hoorde ik dat een stem uit Flevoland 18% (meen ik) zwaarder weegt dan een stem uit Utrecht. En hoe meer mensen er gaan stemmen, hoe minder zwaar je stem meetelt.
Allemaal lekker motiverend dus. :roll:
Maar goed, we gaan maar, solidair met de sufragettes die ervoor gevochten hebben. :lol:
Al heb ik echt geen idee op wie ik precies stem, het zijn meest wel aardige meneren.
Ik blijf "mijn" partij maar trouw.
Ik vertrouw erop dat zij hun christelijke beginselen niet zullen verloochenen.

Je stem telt voor de Provinciale Staten altijd even zwaar. De ene provincie heeft alleen minder zetels dan de ander, vooral op basis van het aantal inwoners van die provincie. Dat lijkt me wel logisch. En ja, met iedere verkiezing is het zo dat hoe meer mensen stemmen, hoe minder je stem verhoudingsgewijs waard is. Dat is ook niet zo vreemd. Ik denk dat CU en SGP wel voordeel hebben gehad van de lage opkomst en de PVV nadeel dus daar ben ik niet zo rouwig om :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 19 mar 2015 11:48

Chaya schreef:Dat komt omdat je weer diezelfde poppetjes met elkaar in debat zag gaan.
Maar die zitten in de partij en de regering dus niet in het provinciaal bestuur en waterschapsraad.

Verkiezingen waterschappen doe ik niet aan mee.
Iedereen wil schoon drink- en oppervlaktewater, lage lasten voor de burger en goede dijken. Dus wat valt er te kiezen?
Waterschappen kunnen ook gekozen worden door de provincie of de gemeenteraden.
De mensen zijn al doodmoe van al die verkiezingen. 49% opkomst. Het zal mij benieuwen hoe hoog die waterschapsverkiezingen scoren en of ze zwaar afwijkend zijn t.o.v. de Provinciale staten.

We hebben dus niet de mogelijkheid gekregen om deze mensen beter te leren kennen, afgezien van een enkel interviewtje op lokale radio of tvzender.

Het zijn toch de partijleiders ? Ik mag toch hopen dat een partij met een mond spreekt.
Trouwens hoe wil je dit organiseren ? TV kijkers in b.v. Limburg die zappen weg als er iemand uit Groningen iets komt vertellen
over provinciale politiek.

De kiezer heeft de heer Samson afgestraft, vanwege zijn agressieve manier van debaten.

Bron ?

Hoeveel mensen kiezen nu echt weloverwogen en doelbewust?
Veel ouderen kiezen al 45 jaar de PvdA, zitten helemaal vastgeroest, en blijven ze maar op die partij stemmen, omdat ze dit gewend waren ten tijde van hun werkzame leven, misschien adviseerde de bonden dit.

Dit geldt ook voor andere partijen speciaal voor het C.D.A. en de twee kleine christelijke partijen. Misschien adviseerde de dominee dit ?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 mar 2015 12:49

rotterdam schreef:
Bron ?

Als ik het me goed herinner, zei Frits Wester dit, die heb ik het meeste gehoord nl.
Maar pin me hier niet op vast. I.i.g. was het een politiek commentator.
rotterdam schreef:Het zijn toch de partijleiders ? Ik mag toch hopen dat een partij met een mond spreekt.

Nee dat spreken ze niet. Ik hoorde vanmorgen iemand van de PvdA op de radio die behoorlijk bozig klonk, omdat de top het verklooid had.
En dissidenten heb je in vrijwel elke partij.
Het maakt ook verschil of je G. Wilders hoort praten of Fleur Agema bijvoorbeeld.
EN om bij de SGP te blijven (of te komen) het vrouwenstandpunt is niet eensduidend.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 19 mar 2015 16:26

Chaya schreef:Als ik het me goed herinner, zei Frits Wester dit, die heb ik het meeste gehoord nl.
Maar pin me hier niet op vast. I.i.g. was het een politiek commentator.

Nou dan moet het wel waar zijn :mrgreen:

Ik hoorde vanmorgen iemand van de PvdA op de radio die behoorlijk bozig klonk, omdat de top het verklooid had.

Onbenullige provinciale ...koek. Als het goed gaat dan liften ze mee op het Haags succes.
Als je je niet wilt conformeren aan de landelijke partij dan moet je geen lid worden van die partij en zeker niet op zo'n lijst gaan staan.

.

Terug naar “[Religie] - Open forum”