De zoon van Salomo die op de troon kwam, heette Rehabeam. Manasse was de zoon van Hizkia.
Wellicht is het wijs om de boeken van Samuël en die der Koningen en der Kronieken nog eens door te lezen. Dan zie je meteen hoe de politieke situatie in die regio per generatie wisselde.
Het "Zo waarlijk helpe mij God almachtig" staat niet in de troonrede, maar wordt uitgesproken indien er een eed wordt afgelegd.
Wellicht is het wijs om het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden en de Grondwet nog eens door te lezen. Dan leer je iets over het Nederlandse staatsrecht.
De "Hoog-Mogende heren der Staten Generaal der verenigde Nederlanden" zijn vervangen door de dames en heren leden van de Eerste en Tweede Kamer der Staten-Generaal, die, in tegenstelling tot de "Hoog-Mogende heren der Staten Generaal der verenigde Nederlanden" niet allemaal behoren tot de Neder-Duitsche Gereformeerde Kerk, welke destijds de enige officieel toegelaten kerk in de Verenigde Nederlanden vormde.
Wellicht is het wijs om een geschiedenisboek te lezen, bijvoorbeeld "The Dutch Republic" van Jonathan Israel, één van de beste standaardwerken over de Nederlandse Republiek. Dan leer je iets over de Nederlandse geschiedenis.
Als zich nu de dames en heren leden van de Eerste en Tweede Kamer der Staten-Generaal zich nu, anno 2014, met het vertalen van de Bijbel zouden gaan bezighouden, dan zou dat betekenen dat ook niet-christelijke en/of semi-ongeletterde flapdrollen als Dion Graus, Martin Bosma en Lutz Jacobi zich met de inhoud van de vertaling van de Schrift zouden gaan bezighouden. Ik heb zo m'n twijfels over de wenselijkheid hiervan.
Ik ga er niet vanuit dat AIVD, RVD en/of W.A. zich heel intensief met jouw bijdragen bezighouden. De kans dat W.A. ze leest, neigt naar nul. Wellicht kun je overwegen om W.A. een brief te sturen. Tip: hanteer een iets minder agressieve schrijfstijl dan dat je hier doet. Koningen schijnen niet erg genegen te zijn naar agressieve onderdanen te luisteren.