Moderator: Moderafo's
Homeopatische middelen zijn overigens ook lang niet allemaal idioot verdund. Als je bijvoorbeeld Arnica-zalf hebt, dat is Arnica D6. 1 op de miljoen deeltjes is werkzame stof. En of dat spul werkt op blauwe plekken.
schelpje3 schreef:Ik heb al jaaaaren Arnica in huis. Zowel de zalf, oertinctuur trouwens !! dus niks verdund, als de korreltjes. Bij vallen, stoten, blauwe plekken, ongelukjes, paar korreltjes onder de tong en evt erop smeren. Geweldig ! Ik heb er al menigmaal eentje mee geholpen.
Alleen die flauwekul die er soms bijkomt zoals 7 x schudden voor gebruik of bij maanlicht, dat zijn fratsen. Ik bedoel meer de fytotherapie, dus de plantenmiddeltjes. Aspirine werd ook van boombast gemaakt ooit ! En nog steeds wordt kinine ingezet, bij bepaalde aandoeningen. Dus sommige ouderwetse middelen zijn nog steeds bruikbaar en werkzaam !
Aspirine werd ook van boombast gemaakt ooit ! En nog steeds wordt kinine ingezet, bij bepaalde aandoeningen. Dus sommige ouderwetse middelen zijn nog steeds bruikbaar en werkzaam !
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten