Maar wat dwaas is in de ogen van de wereld, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen. En wat zwak is in de ogen van de wereld heeft Hij uitgekozen om wat sterk is beschaamd te maken. 1Kor1:27
't is maar hoe je er tegen aan kijkt hé

Moderator: Moderafo's
Antoinette schreef:Wat dwaas is voor de wereld is wijsheid in de ogen van God!
Maar wat dwaas is in de ogen van de wereld, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen. En wat zwak is in de ogen van de wereld heeft Hij uitgekozen om wat sterk is beschaamd te maken. 1Kor1:27
Mortlach schreef:Antoinette schreef:Wat dwaas is voor de wereld is wijsheid in de ogen van God!
Mijn punt blijft dat sommige christenen wandelende anti-reclame vormen voor het christendom. Een ware PR-nachtmerrie. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor alles zo, niet specifiek het christendom.
Antoinette schreef:Dan ben ik het op dat punt helemaal met je eens!
Inderdaad er is een slechte PR onder vele christenen, maar vergis je niet er zijn ook mensen die we never nooit niet zullen bereikden de bijbel is daar duidelijk over. Omdat ze hoe dan ook gewoon écht niet willen.
Maar ik ben benieuwd heb jij een paar voorbeelden voor me?
TheKeimpe schreef:Mortlach, je maakt een valse tegenstelling. Als God de belangrijkste voor je is (en anders zul je nooit werkelijk Christen zijn) dan wordt je naaste alleen maar belangrijker voor je.
Even heel persoonlijk, sinds ik vergeving heb gevonden bij God, ben ik niet meer in staat om mensen te haten. Ik kan mensen irritant vinden, ik kan dagenlang boos zijn op mensen, maar haten lukt niet meer, al zou ik het al willen.
Mortlach schreef:Antoinette schreef:Dan ben ik het op dat punt helemaal met je eens!
Inderdaad er is een slechte PR onder vele christenen, maar vergis je niet er zijn ook mensen die we never nooit niet zullen bereikden de bijbel is daar duidelijk over. Omdat ze hoe dan ook gewoon écht niet willen.
Maar ik ben benieuwd heb jij een paar voorbeelden voor me?
- De lui die bij een concert (denk aan Madonna een paar jaar geleden, of een willekeurig metal-concert) gaan staan demonstreren terwijl ze geen idee hebben wat er daarbinnen gebeurd.
- De lui die zich uitspreken tegen kinderboeken als Harry Potter omdat die des duivels zouden zijn.
- De lui die creationistische folders vol leugens en halve waarheden rondsturen.
- Lui die je op straat aanspreken en dan vragen of ze voor je mogen bidden. Persoonlijk vind ik dat altijd bijzonder denigrerend.
- Eigenlijk de mensen die een beetje in de euforie van het religieuze gevoel zijn blijven hangen, waarvan je eigenlijk gewoon merkt dat God belangrijker is dan hun naasten.
Mortlach schreef:Even hypothetisch: zou je je (laatste) Bijbel verbranden om een verkleumende man/vrouw zich aan het vuur te laten warmen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten