Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Joannah

Re: Minarettenverbod in Zwitserland... en Nederland?

Berichtdoor Joannah » 15 dec 2009 07:38

tante-tortel schreef:
Tamerlan schreef:
Tot slot vind ik jouw uitspraak over 'op een hoop gegooid te worden met de islamieten' niet van erg veel respect richting onze islamitische broeders en zusters getuigen... (maar daar hoef jij verder niets mee :mrgreen: )

Over wie spreek je nu? Waarin zijn zij onze broeders en zusters?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2009 11:45

Echt waar? Zijn we al zo ver weggezakt dat we moslims al niet eens meer zien als medemensen? Triest.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

liefhebber
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liefhebber » 15 dec 2009 16:20

-
Laatst gewijzigd door liefhebber op 07 jan 2010 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 dec 2009 16:57

Optimatus schreef:Om met dat laatste te beginnen: Mortlach heeft gelijk. Bepaalde groepen moslims zijn thuislezers. Ik heb begrepen dat Mohammed B. en zijn vriendjes de strengste moskee te progressief vonden en daarom thuis zijn gaan stoeien met de Koran. De gevolgen waren duidelijk fataal voor een fietsende Amsterdammer.

Dat deze mensen thuis ook aan het klussen zijn gegaan, wil niet zeggen dat ze thuislezers zijn zoals we die bij christenen kennen. Het vrijdaggebed in de moskee is verplicht voor iedere moslim dus je zult ze daar normaal gesproken aantreffen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 dec 2009 17:34

Mortlach schreef:Echt waar? Zijn we al zo ver weggezakt dat we moslims al niet eens meer zien als medemensen? Triest.

Medemensen op deze wereld is iets anders dan broeders en zusters.
Daarom nog steeds mijn vraag: waarin zijn het mijn broeders en zusters?

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 15 dec 2009 17:35

tante-tortel schreef:Over wie spreek je nu? Waarin zijn zij onze broeders en zusters?

In de zin dat een ieder op deze planeet kind is van 1 Vader. Kinderen van dezelfde vader noem ik doorgaans broer en zus.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 15 dec 2009 17:39

Joannah schreef:Na 30 jaar linkse kerk, is het taboe om ook maar iets te zeggenover de Islam, wat niet vriendelijk is.
Bij opstootjes en misdragingen van marokanen kan en durft niemand iets te zeggen, want je hebt zo een mes in je lijf.
Dat weet je toch wel?

Voor zover er ooit een linkse kerk bestond (ik heb hem overigens nooit gezien of bezocht: kun je er trouwens lid van worden?), is die toch zeker al een jaar of tien ingestort...

Daarnaast was de laatste keer dat mij een mes op de keel is gezet (letterlijk) de dader een ´autochtoon´. En bij jou?

P.S. En of je wel of niet iets durft te zeggen is je eigen beslissing en verantwoordelijkheid. Niet die van een groep, club of meerderheid.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 dec 2009 18:01

Tamerlan schreef:
tante-tortel schreef:Over wie spreek je nu? Waarin zijn zij onze broeders en zusters?

In de zin dat een ieder op deze planeet kind is van 1 Vader. Kinderen van dezelfde vader noem ik doorgaans broer en zus.

Het gaat toch wel iets verder dan dat. Gelukkig maar.
Jezus zegt het zelf: Want al wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is, die is mijn broeder en zuster en moeder.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 15 dec 2009 18:13

tante-tortel schreef:
Tamerlan schreef:

Het gaat toch wel iets verder dan dat. Gelukkig maar.
Jezus zegt het zelf: Want al wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is, die is mijn broeder en zuster en moeder.

Kind is van 1 Vader? Is dat wel zo?
Als je geen kind van God bent, ben je toch Zijn kind niet?
Dus niet de hele wereld is kind van 1 Vader zoals jij het noemt, daarvoor moet je christen geworden zijn.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 dec 2009 18:36

em_ma schreef:Dus niet de hele wereld is kind van 1 Vader zoals jij het noemt, daarvoor moet je christen geworden zijn.

Dus een moslim komt per definitie "niet" in de hemel of later op de nieuwe aarde?
Ik brand er mijn vingers niet aan, daar het oordeel niet aan mij is, enkel aan Hem! Daarbij is het de moslim die net zo goed geloofd in God.

Dat mensen proberen God te kaderen, is niet meer dan menselijk te noemen. De bijbel spreekt enkel over in Hem geloven en dat nu net het gene wat voldoende is!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 15 dec 2009 18:45

Harm-J schreef:
em_ma schreef:Dus niet de hele wereld is kind van 1 Vader zoals jij het noemt, daarvoor moet je christen geworden zijn.

Dus een moslim komt per definitie "niet" in de hemel of later op de nieuwe aarde?
Ik brand er mijn vingers niet aan, daar het oordeel niet aan mij is, enkel aan Hem! Daarbij is het de moslim die net zo goed geloofd in God.

Dat mensen proberen God te kaderen, is niet meer dan menselijk te noemen.

Ik zeg niet dat een moslim nooit in de hemel komt, maar dat als een moslim niet in God gaat geloven is er geen plek in de hemel voor deze persoon.
Dat kan overigens ook voor een kerkmens gelden of een Jood, een Hindoe of wat dan ook.
Lees Romeinen 10 vers 9 en 10 eens.
Daar kun je zien wat Jezus erover zegt!
Er is maar 1 weg, het geloof in Jezus, om zalig te worden ik hoop dat jij het daar wel mee eens bent?
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 dec 2009 18:57

em_ma schreef:Ik zeg niet dat een moslim nooit in de hemel komt, maar dat als een moslim niet in God gaat geloven is er geen plek in de hemel voor deze persoon.

Een moslim (een belijdende) geloofd per definitie in God.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 dec 2009 19:28

em_ma schreef:Er is maar 1 weg, het geloof in Jezus, om zalig te worden ik hoop dat jij het daar wel mee eens bent?

Nee, ik geloof in God.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

The Gentleman

Berichtdoor The Gentleman » 15 dec 2009 19:54

@Tamerlan:

Klopt, dat is hetgeen wat jij in je huiskamer beweert. Daarom is het wel zo dat de opinie van het volk gemiddeld bepaald wordt door een ander. Daar doelde ik op.

@Harm-J: Met jouw redenering is nogal wat loos. Geloven daar gaat het om. Daar zet ik dan even gemakkelijk tegenover: Er staat veel meer in de Bijbel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 dec 2009 19:54

Faramir schreef:
em_ma schreef:Ik zeg niet dat een moslim nooit in de hemel komt, maar dat als een moslim niet in God gaat geloven is er geen plek in de hemel voor deze persoon.

Een moslim (een belijdende) geloofd per definitie in God.

in een god.

Terug naar “Archief”