wanneer een volgend kindje...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: wanneer een volgend kindje...

Berichtdoor haring » 04 apr 2009 12:34

Saskia schreef:Mijn ouders hadden er ook 4 in 5 jaar. Voor ons als kinderen idd wel leuk, maar ik zou niet graag in hun schoenen staan!

Het lijkt me ook niet echt gezond eigenlijk. Het is nogal een aanslag op het lichaam van de vrouw.
*onderschrift verwijderd door moderator*

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 apr 2009 14:27

Er is een regel 9 maanden zwanger/ 9 maanden ontzwangeren maar als je je fit en goed voelt is zwanger binnen die 9 maanden geen probleem. Ik ken ook iemand die 5 kinderen in 5 jaar heeft, is een heel rustig vrouwtje en ik geloof niet dat ze er veel nadelen van heeft.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 apr 2009 19:06

Vind ik ook Pol, als het nu allemaal goed gaat, zowel lichamelijk als geestelijk, waarom niet? Sommige vrouwen zijn er echt voor 'gemaakt' om zoveel kinderen te kunnen krijgen. Oké, ik moet er ook niet echt aan denken, maar als t allemaal goed gaat zie ik echt geen reden om commentaar te leveren op zulke mensen. [-X

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 apr 2009 20:12

Ik moet de eerste 2 maanden na een bevalling toch echt niet aan sex denken, maar goed =; en daarna maar weer heel kalm opbouwen aub.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2009 19:11

Als ik het zou willen, had ik na 1,5 of 2 maanden wel weer zwanger kunnen zijn, heb ik het idee. Lichamelijk en geestelijk zeg maar. Ik voelde me al snel weer prima. Mensen vragen wel steeds wanneer 'de klap' komt, maar ik heb het idee dat dat bij mij gewoon niet zo is. Die hele zwangerschap en bevalling vond ik ook niet heel erg veel voorstellen, al vond ik het niet leuk, Maar ik heb er niks aan overgehouden volgens mij, dus zou het zo weer 'kunnen'. Maar ik zou het niet willen, omdat ik teveel geniet van mijn kindje, ik vind dat hij recht heeft op mijn volle aandacht, en die kan ik hem niet meer geven als er een baby bij zou komen. Dan moet je je aandacht toch gaan verdelen, en ik denk dat vooral die eerste paar jaar zo onwijs belangrijk zijn voor een kindje om veel aandacht te krijgen. (maargoed, misschien is dat anders als je thuisblijfmoeder bent, dan heb je misschien meer tijd voor je kindje dan ik zal gaan hebben als ik werk).

Maar we zien het wel, wie weet kriebelt het eerder wel, en kunnen we het wel bolwerken, zeg nooit nooit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 21 apr 2009 15:22

Ik hoorde net van mijn zus, iemand die ze kent heeft een kind van 8 maanden en is nu al weer 6 maanden zwanger.
Leef je droom.

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 21 apr 2009 16:14

das vlotjes,
maar (als ze het zelf ook zien zitten) wel heel leuk voor ze en voor die kindjes dat ze zo dicht op elkaar zitten, want die schelen uiteindelijk een krap jaartje.

Best pittig lijkt me zelf.

gr happy mom

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 21 apr 2009 16:28

Ik/ wij, moeten er voorlopig ook echt niet aan denken :oops:
Deze zwangerschap is zowel lichamelijk als geestelijk erg zwaar voor mij/ons.
Ik hoop dat ik er na de bevalling heel anders op terug kijk.
Laatst gewijzigd door petra85 op 21 apr 2009 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 21 apr 2009 17:40

Ik hoop dat je dan echt kunt genieten van jullie kindje, Petra!

Agaatje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agaatje » 11 jul 2009 18:50

Tussen mijn oudste zoon en jongste dochter zit ongeveer 16 maanden. Ik hoop rond november/ december te bevallen van ons 3e kindje. Tussen mijn dochter en dat kindje zit ook ongeveer 15/16 maanden dan. Ik denk er niet eens bij na wanneer ik mijn volgende kindje 'wil'. Kinderen schenkt God je, en er zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen, dus ik ben dankbaar dat God me deze kinderen schenkt. Dan wil ik dat niet 'belemmeren'. Ook vind ik het wel leuk, nu, maar ook later hebben ze erg veel aansluiting qua leeftijd, dus hopelijk ook dezelfde intresses en spelen maar :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2009 20:24

Tuurlijk is het een geschenk, maar het is niet zo dat je er geen invloed op hebt. Ik zeg altijd maar: Kinderen schenkt God maar je moet ze wel zelf maken :)

(onder het voorbehoud dat Hij je vruchtbaarheid schenkt)

Dat anderen geen kinderen kunnen krijgen wil niet zeggen dat als je het wel kan, je niet op een gegeven moment mag zeggen: Ho, nou is het wel ff genoeg.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 jul 2009 14:42

Het is fijn als je het allemaal ziet zitten, kleine kinderen kort op elkaar. Je moet het als vrouw en moeder wel allemaal aan kunnen want het is vaak erg druk om een huishouden te runnen, je kinderen te verzorgen en op te voeden. Als je veel thuis bent gaat het nog wel maar er komt ook een tijd dat ze naar school moeten en je voor je gevoel alleen nog maar aan het heen en weren bent, steeds op de klok moeten letten, afspraken zo plannen dat het allemaal goed in het gezinsritme past en zo nog veel meer.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jul 2009 17:19

Ik zou het idd niet echt zien zitten, zo snel op elkaar. Ik vind eentje helemaal prima, maar moet er gewoon niet aan denken om nu weer zwanger te worden van een tweede. Ik vind eentje nog zo onwijs leuk. Hij krijgt alle aandacht, doet nog zo vaak iets nieuws. We moeten elke keer weer opnieuw wennen aan nieuwe dingen, nieuw eten, nieuwe bewegingen, nieuwe geluidjes. Dat vind ik zo mooi om helemaal in me op te nemen. Ik denk dat het minder zal zijn als je al zwanger bent van een volgende, en dat je er minder aandacht aan kan geven als je al zo snel een tweede erbij hebt.
Maar als iemand het wel fijn vindt, ben ik niet iemand die zegt dat het onzin is. Mijn zwager en schoonzus hebben hun 6e kindje gekregen, de oudste is 10. En ze zijn er zo gelukkig mee! Nou, prima, maar niet voor mij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jul 2009 18:28

Dat vind ik ook altijd een soort van dooddoener ja: laat ik maar blij zijn met mijn zwangerschap / kindje want anderen kunnen helemaal geen kinderen krijgen. Natuurlijk hou ik er ook wel rekening mee dat sommigen geen kinderen kunnen krijgen en daar zeg ik dan ook niet alles tegen, maar feit blijft wel dat bijvoorbeeld op dit moment in onze situatie een derde kindje niet wenselijk is. Moet ik daar dan altijd mijn mond over houden om anderen te ontzien? Mensen die wèl kinderen kunnen krijgen kunnen hier toch ook problemen mee hebben? Daar moet je toch ook gewoon over kunnen praten? :-k

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2009 06:31

Natuurlijk mag je blij zijn dat je kinderen mag krijgen, maar dat betekent niet dat je kind op kind hoeft te krijgen. Tussen Hugo en onze aankomende kleine smurf zit bijna 18 maanden. Ik weet nu al dat er tussen de 2e en een eventuele derde meer tijd tussen gaat zitten. Het is nu allemaal prima te doen, maar als Hugo niet zo makkelijk was geweest, was er nu echt nog geen 2e op komst geweest.

Terug naar “Archief”