De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor rafaell » 26 mar 2009 22:55

Ach dat zijn we wel gewend van het CDA..

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 mar 2009 08:13

Flappie schreef:Met dien verstande dat de bijdrage van dhr. van Geel net zo schokkend was of op zijn minst niet tactisch te noemen.

Niet tactisch inderdaad.
Hij had gewoon moeten zeggen dat hij openstond voor goede ideeen, maar dat het wel lastig zou worden.
Dan was het resultaat trouwens waarschijnlijk hetzelfde geweest, want het stukje theater van de PVV was natuurlijk net zo voorgekookt als het crisispakket van de coalitie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2009 11:11

Optimatus schreef:Overigens, schitterend hoe de beroepslaffaard Wilders vandaag de Kamer verliet. Hij kon niet scoren en dus rende hij weg.

Wat een watje.

Maar wel een ontzettend uitgekookte actie. Hoe kun je beter het gevoel van de stemmer weergeven die zich niet gehoord, betrokken of serieus genomen voelt, dan zo weg te lopen. Stemmers houden van underdogs.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 mar 2009 11:19

Dat zijn dan stemmers die weinig tot niets van de politiek snappen. Als je wegloopt horen ze je stemzeker niet en zal je ook zeker nooit gehoord worden ook. Daarbij kan ik Wilders op deze manier echt neit meer serieus nemen (als dat überhaupt nog kon)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2009 11:30

Gerdien B. schreef:Dat zijn dan stemmers die weinig tot niets van de politiek snappen. Als je wegloopt horen ze je stemzeker niet en zal je ook zeker nooit gehoord worden ook. Daarbij kan ik Wilders op deze manier echt neit meer serieus nemen (als dat überhaupt nog kon)

Ik denk dat Wilders er precies op rekent dat veel van zijn stemmers weinig tot niets van politiek snappen. Het is misschien een slechte politicus, maar het is een uitstekende volksmenner.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 mar 2009 12:03

hij heeft er zelf ook niet al te veel verstand van. Dus dat is nogal redelijk logisch.

Het is net een ratdraaier in een lagere school klas.
Verdonk is het betwetertje van de klas. Al moet ze anderen naspreken, ze moet altijd even iets komen melden en vertellen hoe slecht anderen het wel niet doen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2009 13:11

tja, dat geloof ik dus niet. Ik geloof dat Wilders precies weet waar hij mee bezig is. Dat maakt hem nou net zo eng.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 27 mar 2009 15:07

Vanmorgen las ik de actie van Wilders en de rest van de PVV-fractie. Nou ik kon haast niet blijven zitten in de trein van het lachen. Wat een stelletje watjes.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 mar 2009 19:22

Wacht maar op de nieuwe peilingen, dit gaat hem zetels opleveren. Het gaat namelijk allemaal om aandacht van de media.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 mar 2009 21:14

Ik ben benieuwd of hij zo moedig is om ook zijn presentiegeld voor die vergadering te weigeren. Ik denk het niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 28 mar 2009 12:48

Maar vervolgens heeft Wilders iedereen wel weer beet. Of het nu een volksmenner is of een idioot (standaard reacties trouwens van tegenstanders), hij weet naar mijn inzicht precies waar hij mee bezig is. Een slecht politicus zou ik hem dus niet willen noemen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 29 mar 2009 19:33

3 extra zetels voor wilders

Wilders scoort met weglopen

Geert Wilders' boycot van het Kamerdebat over de crisismaatregelen heeft zijn Partij voor de Vrijheid geen windeieren gelegd. In de peiling van Maurice de Hond is de PVV deze week gestegen van 29 naar 32 zetels, de hoogste score voor Wilders sinds hij uit

http://frontpage.fok.nl/video/37285
*onderschrift verwijderd door moderator*

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 mar 2009 07:54

Flappie schreef:Of het nu een volksmenner is of een idioot (standaard reacties trouwens van tegenstanders), hij weet naar mijn inzicht precies waar hij mee bezig is.

Dom is hij niet nee. Degenen die overwegen op hem te stemmen echter wel. ](*,)
Of misschien moet ik het anders formuleren: degenen die overwegen op hem te stemmen zijn ontevreden over de huidige politiek. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar stemmen op Wilders betekent dan om van de regen in de drup te komen.
Daarbij kent het electoraat steeds minder vastigheid. Men holt van de ene club naar de andere, van de ene gouden-bergen-belovende politicus naar de andere, zonder enig beginsel te hebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 31 mar 2009 18:32

En wat lees ik nu? Wilders gaat waarschijnlijk in Den Helder burgemeester worden.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 31 mar 2009 20:29

Ja, het is morgen 1 april. :lol:
Afgezien daarvan zou het wel interessant zijn om te zien of Wilders een stadje als Den Helder kan besturen. Als dat niet lukt (en de kans daarop acht ik niet denkbeeldig) hoeven we hem ook geen regeringspost toe te vertrouwen.

Terug naar “Archief”