derek ogilvie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 30 mei 2008 10:51

ik heb het nu een paar keer gezien en vind het heel bijzonder.
ik denk dat het echt is wat hij doet, hij weet namelijk ook dingen te vertellen die je mijns inziens niet op een formuliertje hoeft in te vullen. en die wel uniek zijn per persoon.

verder vind ik het heel lastig om een mening erover te vormen of dit nou wel of niet goed is.
geesten oproepen of daar mee bezig zijn mag volgens mij niet, kijk inderdaad maar naar de geschiedenis met Saul.
Maar ik geloof wel dat er geesten zijn, en dat dat vaak van de duivel komt.
maar ja... samuel kwam wel door de geestenbezweerster tot saul... tja ik blijf het heel lastig vinden.
zouden het ook engelen kunnen zijn?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 30 mei 2008 19:49

Ik geloof niet dat God engelen stuurt om zich voor te doen als overledene. Dan zou God liegen. En God wil niet dat we ons er mee inlaten, dus lijkt mij dat hij dan ook niet de engelen er mee inlaat.

Ik moet zeggen dat ik over dit onderwerp de laatste dagen aardig veel na heb gedacht. Je wordt toch aan het denken gezet, van hoe zit het allemaal in elkaar.

Mijn conclusie is uiteindelijk, dat als je overlijdt, je geest direct naar de hemel of de hel gaat. Dus geen dolende geesten die de weg naar het licht niet kunnen vinden e.d.
Satan echter is een gevallen engel en is door God op de aarde geworpen.
En zijn aanhangers daarbij natuurlijk. Ik persoonlijk denk dat satan zich voordoet als geest van een overleden dierbare. Hij kan tenslotte de gedaante aannemen die hij wil en daarnaast weet hij ontzettend veel van ons, ook van degenen die overleden zijn.

Bovendien, als het zo zou zijn, dat een overleden persoon op deze aarde blijft, dan is het hele christelijke geloof een leugen. En dat is precies wat satan wil bewerkstelligen, dat wij gaan twijfelen aan de waarheid.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2008 11:34

Bevlogen schreef:
kipje18 schreef:Ik neem aan dat deze ouders zich van te voren moesten inschrijven. Maar dat ze niet opschrijven dat:
- pa zich heeft laten steriliseren een aantal maanden geleden
- ma eigenlijk de relatie niet meer ziet zitten en er over gedacht heeft om haar man te verlaten.

Ik vond het heel bizar.

Daar valt ook zonder bijzondere gaven wel achter te komen :D Ff lekker de Spy spelen en je komt achter verrassende dingen ;)
Ik heb dat gezien in "Goochelaars ontmaskerd" vet gaaf om dat te zien :wink: Stel: je komt in een show van Derk (dus niet Baby's wil is wet maar een live show in een studio) Die mensen schrijven zich in. Ze komen aan in de studio en verzamelen zich in een soort hal. Daar staan "undercover mensen" tussen het publiek, net doen alsof ze ook bij de show horen. Ze peuteren informatie los van het publiek. Bijv. "Mijn vader is 3 jaar geleden overleden aan diabetes."
Die undercovers spelen de informatie door aan Derek en toevallig worden deze mensen er uit gepikt om een consult te doen.
Dat heb ik gezien in Goochelaars ontmaskerd, hoe het verder in z'n werk gaat weet ik niet. Of het waar is, weet ik ook niet.

Ik vind zulke mensen (Char, Derek e.d.) gevaarlijk. Hun pronken met HUN kunsten, terwijl dat als je een gave van God hebt ontvangen, dat je God daarvoor moet danken! En dat mis ik helaas bij die mensen....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 jun 2008 14:22

Wat jij zegt kwebbel gebeurt denk ik niet bij Derek in de show.
Er zijn namelijk mensen die Derek aanspreekt, die helemaal niet voor zichzelf kwamen, maar met een ander mee. En er kwamen ook geesten door waarvan degene over wie het ging helemaal niet verwacht had dat die geest door zou komen. Die zat daar eigenlijk om iets te horen van een andere overledene.
Ook benoemde Derek dingen die in het verleden gebeurd zijn, waarbij mensen heel erg na moesten denken omdat het ging om zaken van 20/30 jaar geleden.
Dat soort dingen bespreek je niet van te voren met iemand.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 14:56

inderdaad bloempie.

daarbij klopt het over zijn houding ook niet, want hij is er op uit om mensen te helpen.

Pas nog gezien dat ouders radeloos waren emt hun zoontje: grote paniek voor knopen en wilde geen rood voedsel eten. Als ouders wisten waar het aan lag hadden ze Derek echt niet uitgenodigd om te komen helpen er achter komen waar het aan ligt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jun 2008 19:48

Maar wat is dan het probleem met het niet eten van rood voedsel? :? ik ga misschien tever uitwijken maar ik snap niet wat het probleem is als dat kind gewoon goed eet. En ik geloof niet dat Derek daar wat aan kan doen. ik snap zowiso niet hoe Derek dat zou moeten oplossen. Ik blijf het een vaag mens vinden.... :? ik biljf het vaag vinden dat hij tegen een vrouw zegt: Mevrouw, u heeft tien jaar geleden last gehad van uw maag en het was dat of dat.. :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 21:06

Het kind bleek die angsten te hebben voor rood voedsel en knopen door dat hij op 2 jarige leeftijd bang is geworden van een clown. Rood en knopen deden hem aan een clown denken: dus paniek in de tent.

OP een 1 of andere manier kon Derek contact met het jochie maken, zonder woordelijk te praten en kreeg dit door. Zo zijn ze er achter gekomen. Het jochie kan dit zelf echt niet benoemen.

Bij Derek is het niet: dat was dat of dat. Hij zegt: het was dat en dan klopt het eigenlijk altijd!! Dat is het hele bizare.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 jun 2008 22:27

Idd, hij probeert ook steeds de kijker er van te overtuigen dat hij niet aan 'coldreading' doet.

Ik geloof dat het echt is wat hij doet, maar dat het door kwade machten gebeurd. Derek zelf denkt echter dat hij deze gave van God gekregen heeft. En dat vind ik eigenlijk het moeilijkste van dit hele aspect.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 22:32

Dat is ook wat ik wel lastig er aan vind. Je merkt dat hij het wel echt gebruikt om anderen te helpen.

Ik vind dit echt een totaal anders, echter, overkomen dan bijv. Jomanda en char

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 jun 2008 22:41

Vanavond ook weer een paar afleveringen gekeken. Tis echt te bizar voor woorden..!
Ook bijzonder dat hij een willekeurig iemand uit het publiek wilde helpen om zijn gave ook te leren gebruiken om zo met zn eigen zoontje contact te kunnen krijgen..!!
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jun 2008 15:15

Brrr.. nee ik geloof niet in dat soort dingen... ieder respect die er wel in gelooft maar ik niet! Ik kan het ook niet goed uitleggen, maar ik vind het gewoon vaag.
Die vent (sorry) wordt aanbeden omdat HIJ achter dingen kan komen waarvan de ouders het niet meer wisten, terwijl dat als hij het talent van God heeft gekregen, hij er ook God voor moet danken voor het talent. En dat zie ik niet gebeuren...
Klinkt heel refo o.i.d. of stom maar anders kan ik het eigenlijk niet uitleggen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 jun 2008 10:26

Kwebbel, of het wel of geen gave van God is doet toch helemaal niet toe aan de echtheid van iets? En als jij iets vaag vind, dan betekent dat toch niet dat het niet waar is?
Waarom precies geloof je er niet in? Met bovenstaande argumenten kun je mij niet overtuigen dat het onzin is wat Derek doet.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 jun 2008 14:21

bloempie schreef:Kwebbel, of het wel of geen gave van God is doet toch helemaal niet toe aan de echtheid van iets? En als jij iets vaag vind, dan betekent dat toch niet dat het niet waar is?
Waarom precies geloof je er niet in? Met bovenstaande argumenten kun je mij niet overtuigen dat het onzin is wat Derek doet.
Dat dacht ik al :wink: hmmm... ik zal het proberen uit te leggen.
1. Ik ben opgevoed (best wel streng Christelijk). Bij "zulke" mensen is het uit den boze dat zoiets gebeurd en uitgezonden wordt op tv. De gebedsgenezingsdienst in Bleskensgraaf was ook zoiets. Er mag niet over gepraat worden want het is van de duivel (zeggen ze dan)
Omdat ik er zelf niet mee opgevoed ben, ben ik het ook helemaal niet gewend. Ik ben niet gewend om zoiets te zien, mee te maken, laat staan geloven!
2. Ik denk (dus mijn mening) dat als God een gave over iets geeft aan mij (bijv. dat ik enorm goed kan rekenen, of dat ik een passie heb voor orgelspelen) is dat toch ook echt ?! God geeft Zijn gave toch niet voor niets ?! Hij kiest Zijn mensen echt wel zorgvuldig uit. Naar mijn mening dankt degene ook God voor de gave die hij ontvangen heeft!
3. Ik zeg niet dat het onzin is wat Derek doet. Ik geloof er gewoon niet in. Punt. Ik denk dat mijn punt 2 er heel veel mee te maken heeft, en daarmee vormt ook mijn mening.

Mattheus 24:4 en 5 schreef:4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden.

Mattheus 24:11 schreef:11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden.

Derek is wel geen profeet, maar hier wordt al gewaarschuwd voor misleiende dingen. Wat misleiden? Doet er niet toe! Er wordt misleidt! Dus dan kan je denken aan diverse misleidingen zoals een man die verkondigd dat Hij Jezus is. Diverse sekten die zich het uitverkoren volk noemen en je daarom bij moet aansluiten.

Ik wil niemand kwetsen, degene die geloven wat Derek kan, echt is, vind ik prima. Echt waar. Maar ik zal er niet naar kijken! Ik hoop dat mijn mening een beetje duidelijk is.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Chris7
Mineur
Mineur

derek ogilvy

Berichtdoor Chris7 » 18 jun 2008 11:02

Wat Derek betreft kun je heel stellig zeggen, dat dit het werk van de duivel en demonen is, aangezien er duidelijk in de Bijbel staat, dat het voor mensen niet mogelijk is om contact te hebben met de doden. Indien iemand zegt dat hij dit wel doet, dan is er duidelijk sprake van dat satan iemand, zoals Derek, wil laten geloven. Kijk dus heel erg uit, wanneer je naar Derek zijn progamm's kijkt, dat je je hier, al dan niet bewust, door laat beïnvloeden!

Derek is duidelijk met heel occulte dingen bezig, waar wij als christenen ons niet mee in moeten laten!

Wat de opmerking betreft van iemand betreffende gebedsgenezing:

Zolang dit gebeurd door iemand die dit in de naam in Jezus doet en ook duidelijk laat uitkomen, dat we alleen behouden kunnen worden, wanneer we geloven dat Jezus voor onze zonden ( en ook onze ziektes! )
is gestorven en ook weer opgestaan, dan is hier in beginsel helemaal niets mis mee.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: derek ogilvy

Berichtdoor kwebbel » 18 jun 2008 12:04

Chris7 schreef:Wat Derek betreft kun je heel stellig zeggen, dat dit het werk van de duivel en demonen is, aangezien er duidelijk in de Bijbel staat, dat het voor mensen niet mogelijk is om contact te hebben met de doden.
Dank je wel Chris, ik wist dat het zoiets was maar ik kon mezelf daarin niet hard maken. Dank je wel voor je antwoordt.

Chris7 schreef:Indien iemand zegt dat hij dit wel doet, dan is er duidelijk sprake van dat satan iemand, zoals Derek, wil laten geloven. Kijk dus heel erg uit, wanneer je naar Derek zijn progamm's kijkt, dat je je hier, al dan niet bewust, door laat beïnvloeden!

Derek is duidelijk met heel occulte dingen bezig, waar wij als christenen ons niet mee in moeten laten!

Wat de opmerking betreft van iemand betreffende gebedsgenezing:

Zolang dit gebeurd door iemand die dit in de naam in Jezus doet en ook duidelijk laat uitkomen, dat we alleen behouden kunnen worden, wanneer we geloven dat Jezus voor onze zonden ( en ook onze ziektes! )
is gestorven en ook weer opgestaan, dan is hier in beginsel helemaal niets mis mee.
Kijk, en Derek geval doet het NIET in de naam van Jezus. Daarom houd ik mij hiervan ook afzijdig. Ik wil en kan niet geloven dat een mens dit uberhaupt kan doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”