Refo-toeslagen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 dec 2006 10:53

LeChat schreef:
Aragorn schreef:
mw schreef:daarom ga ik noooooooit naar college style :wink:

Wordt College Style dan ook daadwerkelijk door refo's gerund?

Jazeker. (En die fam. zit er niet arm bij.)

Idd, één refo-kliek. Mijn moeder heeft een tijdje gewerkt in Barneveld. Zowat elke medewerker is refo.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 05 dec 2006 11:25

Ik weet dat dit al een paar keer gezegd is maar ook ik ben van mening dat het heel wat met het bestedingspatroon te maken heeft.

Als andere mensen hun geld aan andere dingen uitgeven dan denk je misschien wel gauw eens van hmm die doen maar.
Maar inderdaad je kunt niet kijken naar de rest van hun uitgaven.
Want hoeveel uitgaven zie je niet eens.
kleding en auto´s zijn natuurlijk zichtbaar.
En auto´s hoeveel leasebakken rijden er wel niet rond. :wink:

Ik kreeg vroeger ook regelmatig te horen dat we thuis rijk zouden zijn.
Dit eigenlijk alleen omdat er een paard op stal stond en we in een vrijstaand huis woonden.
Ik zei dan altijd: ja maar wij gaan nooit op vakantie! en jullie 2 keer per jaar.
Even om aan te geven wat ik bedoel. :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2006 11:27

hermanmulder schreef:Hebben jullie wel een erfenissen gedacht? De meeste jonge refo's hebben wel een paar centen gekregen van opa's en oma's of van hun ouders.

Als je 10 kinderen hebt, dan blijft daar toch niet superveel van over.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 dec 2006 11:37

Lalage schreef:
hermanmulder schreef:Hebben jullie wel een erfenissen gedacht? De meeste jonge refo's hebben wel een paar centen gekregen van opa's en oma's of van hun ouders.

Als je 10 kinderen hebt, dan blijft daar toch niet superveel van over.

Niet iedereen heeft 10 kinderen!

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 dec 2006 11:38

En de meeste refo's doen veel aan vrijwilligerswerk! En worden dus ook veel vrijwillig geholpen, dat scheelt ook mooi een paar euro's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 dec 2006 11:56

En de meeste refo's doen veel aan vrijwilligerswerk! En worden dus ook veel vrijwillig geholpen, dat scheelt ook mooi een paar euro's

En die paar euro's gaan toch wel naar een goed doel hoop ik?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 dec 2006 13:18

Katlheen schreef:

Daar worden dan die dure auto's en kleding van gekocht :mrgreen:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 05 dec 2006 13:26

hermanmulder schreef:
Katlheen schreef:

Daar worden dan die dure auto's en kleding van gekocht :mrgreen:

Ja, en omdat er van die dure auto's moeten worden gekocht, moeten er des zondags (jonge) mensen rond de kerk patrouilleren om te voorkomen dat de auto's gestolen of beschadigd worden. Ergo: Ze worden (in de ogen desch gemeenschapsch... :lol: ) noodgedwongen bij de verkondiging van het Woord weggehouden. Weer een openbaring van God aan Zijn gemeente gemist voor een paar stukken blik..... :|
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 dec 2006 13:59

Kan men dan niet zonder auto naar de kerk gaan? Als ik zie hoeveel auto's hier op zondag richting kerk gaan, wetende dat de helft van dat volk dus gewoon hier in het dorp woont, en dus kan lopen of fietsen, rijst bij mij de vraag: hoezo rentmeesterschap? Belasting van het milieu, en erger nog, net wat je zegt. Jonge mensen moeten gaan patrouilleren om de auto's veilig te stellen. Wat een klein geloof. De Heer zal ook wel voor je auto zorgen hoor.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 05 dec 2006 14:51

bij onze kerk is het gewoon betaald parkeren (ja ook op veel zondagen) dan leren mensen het snel af hoor.....
zelf loop ik altijd, heb op zondag ook nog de nodige beweging nodig. Hoe doen anderen dat?

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 06 dec 2006 09:25

Beter op de fiets, dan vervuil je niets en je ziet nog iets :lol:
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 06 dec 2006 09:27

Maar mijn pa wil dus ook altijd met de auto, bang voor een regenbui onderweg; dan wordt zijn (overigens al jaren oude) pak nat.... :roll:

(hij koopt alleen af en toe een nieuw overhemd en ziet er zo dus ook netjes uit)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 06 dec 2006 11:37

Wat dachten jullie van de hoedenzaken?
Ik koop mn hoeden tegenwoordig gewoon bij de V en D. Ik vertik het om 100derden euries uit te geven voor iets wat je drie uurtjes in de week op je hoofd heb.

Weet overigens een hoedenzaak met een niet-kerkelijke eigenaar, en die heeft het zakelijk goed bekeken...
Trouwens, bij ons in de kerk is het ook bar met uiterlijk vertoon. Ik probeer er natuurlijk ook netjes uit te zien, maar tis af en toe een complete modeshow. En dan die auto's... Kom ik nu jaloers over? Ghehe..

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 06 dec 2006 12:26

Je hebt groot gelijk; V&D hoeden zijn ook leuk. Het gaat tenslotte om het bedekken van je hoofd.
En soms is het ronduit frustrerend als er iemand met een slagschip of een complete fruitmand voor je zit, zodat je de dominee niet eens meer kunt zien :?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 06 dec 2006 13:04

Lijntjuh schreef:Je hebt groot gelijk; V&D hoeden zijn ook leuk. Het gaat tenslotte om het bedekken van je hoofd.
En soms is het ronduit frustrerend als er iemand met een slagschip of een complete fruitmand voor je zit, zodat je de dominee niet eens meer kunt zien :?

:oops: laat ik nu toevallig wél een slagschip van de Ven D hebben.. :oops:
Maar ik ga wel expres achteraan zitten zodat niemand last van me heeft.
En als ik dat een keer vergeet merk ik wel dat er altijd pubertjes achter me gaan zitten die zo ongestoord in slaap kunnen vallen.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”