Dromen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 05 nov 2006 23:04

lijkt me niet gezond, meditatie toepassen...

Verder heb ik wel eens dat ik een hele enge droom heb en als het dan op z'n allerengst is word ik wakker. En dan durf ik niet meer te gaan slapen, omdat ik bang ben dat die droom dan verder gaat...
Herkenbaar?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 nov 2006 23:37

Nee. Als ik licht slaap, heb ik altijd nachtmerries. Zeker de laatste tijd. Ik word dan opeens wakker en kan me niets meer precies herinneren. Ik ben niet een type dat slecht slaapt door omstandigheden. Gelukkig.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 06 nov 2006 15:17

Het schijnt het beste te zijn om mensen die slaapwandelen gewoon bij hun hand ofzo te pakken en terug naar bed te leiden.
Je hoeft ze dan dus niet echt wakker te maken.
Misschien is gewoon zeggen ga maar weer naar bed ook goed.

Bij mensen die in hun slaap rechtop gaan zitten en beginnen te praten werkt het iig wel, naar mijn ervaring.
Hoewel dan nog even blijven luisteren ook nog wel eens leuk kan zijn. *grijns*

Zelf onthoud ik mijn dromen meestal niet.
Maar voordat ik slaap wil ik zelf nog wel eens gaan liggen fantaseren.
Gelukkig kan ik dan zelf helemaal bepalen wat er gebeurt...
Slapen is voor mij al problematisch genoeg.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 nov 2006 15:24

'k Droom eigenlijk heel veel, soms kan ik het me 's morgens direct herinneren, soms pas later op de dag.
Sommige dromen zijn zo levensecht, dat ik later wel eens twijfel of iets echt gebeurt is, of dat ik het gedroomd heb.
Als je 's ochtends vroeg droomt en wakker wordt, kun je je soms omdraaien en verder dromen, best wel leuk, komt ook omdat ik nooit nare dromen heb, soms wel heel ingewikkelde, maar nooit eng.

Mensen die slaapwandelen, gewoon hun gang laten gaan, ze gaan vanzelf hun bed weer in :wink:

Technico

Berichtdoor Technico » 06 nov 2006 15:33

Nou, mijn broertje ging eens in paniek door heel de kamer heen lopen omdattie de deur niet kon vinden. Toen ik m vroeg wattie dan ging doen zei hij nix. Waarom ga je niet terug naar bed dan? zei ik. Ja, dat wilde hij wel, maar hij wist ook niet meer waar zn bed was :mrgreen:

Uiteindelijk heb ik m maar naar bed begeleid en hij wist de volgende ochtend van niets :lol:

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 06 nov 2006 15:45

Toen ik een keer bij mijn zus sliep ging ik op de overloop slapen. Dekbed van 't bed afgetrokken, en lekker gaan slapen op de vloer. M'n zus hoorde allemaal gestommel dus ging maar es kijken. Lag ik daar te slapen... :mrgreen: Zij me weer ik bed gegooid, en volgende ochtend wist ik ook van nix meer... Mijn deken lag los en verkeerd om, dat vond ik dan wel erg raar, maar weet er niets meer van! 8)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 06 nov 2006 17:01

ik ben een keer !in mijn slaap! uit een stapelbed gevallen en er weer in geklommen.
Ik weet er nix meer van, men zus heeft me et de volgende dag verteld.
zo ook een keer op de grond naast het stapelbed wakker geworden. dan vraag je je echt af wat je daar doet 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 06 nov 2006 18:31

koekie schreef:ik ben een keer !in mijn slaap! uit een stapelbed gevallen en er weer in geklommen.
zo ook een keer op de grond naast het stapelbed wakker geworden. dan vraag je je echt af wat je daar doet 8)
Ja, heb ik ook regelmatig. Durf ook niet zo goed in de enorm hoge hoogslaper op m'n kamer daarom. :lol:
Ik word sowieso nooit wakker met m'n hoofd op het kussen ofzo. Ligt meestal naast m'n bed, of bij m'n voeten, of boven op m'n hoofd. Tja, je zult maar onrustig slapen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 nov 2006 18:35

Dat lijkt me vervelend zeg, 'k wordt altijd in dezelfde houding wakker als op het moment dat ik in slaap viel.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 06 nov 2006 18:44

Cisca schreef:Dat lijkt me vervelend zeg, 'k wordt altijd in dezelfde houding wakker als op het moment dat ik in slaap viel.

neeschudden, ik niet! Slaap heel erg onrustig. Volgens mijn zus kraakt m'n bed en ze slaap de kamer onder me... Erg lastig dus... 8)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 06 nov 2006 18:49

windekind schreef:
koekie schreef:ik ben een keer !in mijn slaap! uit een stapelbed gevallen en er weer in geklommen.
Ja, heb ik ook regelmatig. Durf ook niet zo goed in de enorm hoge hoogslaper op m'n kamer daarom. :lol:
Ik word sowieso nooit wakker met m'n hoofd op het kussen ofzo. Ligt meestal naast m'n bed, of bij m'n voeten, of boven op m'n hoofd. Tja, je zult maar onrustig slapen.

hehe, helemaal fijn dan zon hoogslaper 8) . ik heb zelf gelukkig geen hoogslaper, was altijd op vakantie.
Gelukkig slaap ik nu rustiger dan eerst, alleen in andere omgevingen kan ik nog wel rare toeren uithalen :D
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 06 nov 2006 18:52

koekie schreef:
windekind schreef:

hehe, helemaal fijn dan zon hoogslaper 8) . ik heb zelf gelukkig geen hoogslaper, was altijd op vakantie.
Gelukkig slaap ik nu rustiger dan eerst, alleen in andere omgevingen kan ik nog wel rare toeren uithalen :D
Daarom slaap ik er ook niet op. :D Beetje jammer van de ruimte, maarja.

Maar het ging hier over dromen geloof ik..
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 nov 2006 19:04

Dromen en slaapwandelen heeft weinig verschil. Normaal als je slaapt zijn al je spieren verslapt. (ben naam kwijt hoe dat heet) Als je dan droomt, doe je niets. Soms is er iets verstoord, en ga je ook dingen doen. (dit zeg ik uit mijn hoofd, hoop dat het goed is :wink: )

Ik heb ooit mijn gordijnen van de rails gehaald en naar buiten gehaald, heb ooit op het balkon gestaan op het punt om naar beneden te springen, een kussen naar mijn ouders op zolder gebracht en gezegd dat ze het mochten hebben, etc...

Vannacht had ik ook weer nachtmerries. Dan ben ik blij als mijn wekker gaat!

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 06 nov 2006 19:21

Tegen de tijd dat ik slaap ben ik meestal wel zo moe dat ik in een diepe slaap val.
En als dan de wekker gaat is het meestal nog veelste vroeg voor mij.

Maarja, ik kan natuurlijk wel gaan kletsen over heerlijke bekers warme melk (die ik helaas niet meer kan hebben) en jezelf moe maken voor dat je gaat slapen maar dan heb ik wel makkelijk praten...
:-$

Mijn zus had vroeger wel dat ze languit ging slapen en 's morgens heel anders wakker werd.
Dan lag ze helemaal opgekruld of met haar benen recht tegen de muur aan omhoog ofzo.
Zonde van al die andere ruimte van het bed die dan over bleef. ;)
Nu is ze er gelukkig wel overheen gegroeid.

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 07 nov 2006 18:12

Ha Tamar,

Het 'droomprobleem' wat jij beschrijft herken ik heel erg.

Bij mij is het begonnen sinds ik antidepressiva slik, het is een bekende bijwerking. Ik heb in overleg met verschillende artsen geprobeerd het te verminderen (ook met medicatie) maar dat is tot op heden helaas niet gelukt. Ik word 's morgens dan ook gesloopt wakker.

Nu weet ik niet of jij ook medicijnen slikt, maar mocht het zo zijn: het is dus een bijwerking.

Helaas heb ik je geen tips kunnen geven, want ik heb zelf al van alles geprobeerd. Maar misschien helpt het dat je niet de enige bent.

Heel veel succes!!
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Terug naar “Archief”