Aragorn schreef:joepie schreef:Daarbij vind ik ook dat ze roken zouden moeten verbieden.
Lijkt me een strak plan

Dan ga ik emigeren!

Ik ben zelf niet eens roker, maar dat zou voor mij het moment zijn waarop de overheid werkelijk een stap te ver gaat.
joepie schreef:De enige manier om verantwoordelijk om te gaan met softdrugs is: niet gebruiken.
Of: af en toe gebruiken.
Dan zou ik als ik jou was naar Denemarken gaan verhuizen
Of Amerika! Is ook een mooie.
Daar wordt je als egoistisch betitteld als je op straat een sigaret op steekt.
Het gaat er niet om of het niet mooi is en het heeft niet met een gevoel van iemand te maken, maar vind God het goed om te doen.
En als ik lees wat de gevolgen kunnen zijn van het gebruik van softdrugs, denk ik dat je het niet mag gebruiken. Je lichaam is tenslotte nog steeds een tempel , en daar moet je zuinig mee omspringen.
Nu komen er natuurlijk weer allerlei andere zaken die je dan ook niet zou moeten doen. Maar die worden vast al wel in een andere topic behandeld.
Of dan open je er even eentje over
Ik heb nog maar eens iets erover opgezocht.
Dit b.v.:
De Winkel vervolgt zijn verhaal. "Wiet en hasj zijn afkomstig van de cannabisplant. Het kan worden gerookt of gegeten in de vorm van spacecake. In bier zit als werkende stof alcohol. In wiet of hasj is dit THC (delta-9-tetrahydrocannabinol). Deze stof versnelt je hartslag, maakt je mond droog en verslapt de spieren. Voor mensen die aan een spierziekte lijden kan wiet soms een uitkomst zijn als medicijn. Verder beïnvloedt softdrugs de waarneming van ruimte en tijd. De werking van een jointje is ongeveer twee tot vier uur en het effect treedt in na ongeveer twee minuten. Wanneer je het eet in de vorm van spacecake duurt dit langer. Het effect treedt dan meestal na een uur in, met als risico dat je snel meer gaat gebruiken."
"De rook van een jointje bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van tabak alleen. Op de langetermijn is het dus erg slecht voor je luchtwegen. In tegenstelling tot nicotine, zul je aan cannabis niet lichamelijk verslaafd raken. Wel bestaat het risico dat je er geestelijk aan verslaafd raakt. Zo heeft het ook raakvlak met depressiviteit, psychoses en schizofrenie. De werkende stof THC is een stemmingsversterker, waardoor je jezelf in een slechte stemming nog slechter gaat voelen. Bij een goede stemming valt het meestal goed. [i]Blowen laat je problemen tijdelijk vergeten, maar het lost ze zeker niet op."
"Door het gebruik van cannabis kun je ook gaan flippen. Dit houdt in dat de drugs verkeerd valt en zodoende kun je bang worden, in paniek raken of je bewustzijn verliezen. Cannabis vermindert dus ook je algemene prestaties, denk hierbij aan sport en schoolprestaties en dat is natuurlijk niet wat we willen."[/i]
Als ik deze dingen lees kan het niet zijn dat je ze gaat gebruiken als Christen, laat staan zou willen dat het gelegalisseerd zou worden.