ruzie met ouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 20 apr 2005 14:25

Het_Bureau schreef:hiermee ga ik ff paar mensen tegen de haren in strijken ben ik bang... vergeef me... het is niet persoonlijk.

Ik heb het idee dat veel mensen die altijd ruzie hebben met de ouders gewoon zelf probleemfiguren zijn. Het zijn de pubertjes die eindeloos dreigen te snijden in de polsen en er af en toe een paar ongevaarlijke krasjes in geven. Het zijn de pubertjes die vervelend zijn op school en niet opletten enzo. Het zijn de pubertjes die roken, laat thuis komen, half naakt lopen etc.
Ik heb niks tegen pubertjes, dat is iederen een keer, maar sommigen doen gewoon vervelend en weten dat zelf drommels goed. Als je ziet hoe veel zorgzame ouders verdriet wordt aangedaan door super tegendraatse kinderen....

Natuurlijk geldt dit niet voor alle gevallen, dit was even een tikje overdreven beeld, maar de kern van het probleem is het vaak wel.....

okey
ga maar bij mij op school iedereens polsen controleren en vragen wie er graag uit huis willen:
resultaat:
er willen dr veeeeeeeeel mer uit huis dan dat ze in hun polsen snijden hoor...
trouwens ik vind een beetj een vergelijking... het is heeeeeeeeel wat anders...
sorry :oops:
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 20 apr 2005 14:29

helemaal mee eens yvonne!!
PaSaP Hoogh!!

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 20 apr 2005 14:34

yvonne schreef:okey
ga maar bij mij op school iedereens polsen controleren en vragen wie er graag uit huis willen:
resultaat:
er willen dr veeeeeeeeel mer uit huis dan dat ze in hun polsen snijden hoor...
trouwens ik vind een beetj een vergelijking... het is heeeeeeeeel wat anders...
sorry :oops:

Yep, ik vind het ook een vergelijking die nergens op slaat! Net alsof wij probleemjongeren zijn/waren!!! En dat we ff snel vergeleken worden met jongeren die zelfmoord willen plegen... tssk :? Of dat leeftijdgenoten allemaal zelfmoordlustige wezens zijn :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2005 15:29

Ga NAAST die persoon staan en niet TEGENOVER!!!!!!!

Jongeren die zoiets (het uit huis gaan) zeggen, hoeve niet eens probleemjongeren te wezen. Het kan wel! dus we moeten niet zo snel een conclusie trekken! Verdiep je in een ander. Er kunnen heel veel dingen mee spelen (wat er in hun kinder/jeugdjaren gebeurt is)!!!

Ik heb ook heel vaak gezegd dat ik het huis uit wou, en heb me al behoorlijk vroeg in laten schrijven voor een huis. Ik ben blij dat ik het huis uit ben. (voor allebei de partijen). :oops:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 apr 2005 16:20

Als ik opgetreden heb, dan ben ik om 5 of 6 uur s morgens thuis.
Als ik naar een andere band ga kijken ben ik ongeveer om 3 of 4 uur thuis, want meestal is het wel een uurtje of anderhalf uur rijden.
Ja, ander ritme he?

Ja, en ik was geen probleemjongere, maar wel op mijn 17de uit huis. Dat moest wel, want toen werd het huis verkocht. Dus geen keuze.

Melody

Berichtdoor Melody » 20 apr 2005 17:55

Iedereen heeft wel eens ruzie met z'n ouders maar om iedereen die dat heeft nou meteen als probleemjongere te bestempelen...

De puberteit is nu eenmaal de grootste tijd van een mensenleven waarin wel meer dingen niet helemaal sporen. Je moet er gewoon doorheen. Ooit zul je volwassen worden.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 20 apr 2005 18:08

Melody schreef:De puberteit is nu eenmaal de grootste tijd van een mensenleven waarin wel meer dingen niet helemaal sporen. Je moet er gewoon doorheen. Ooit zul je volwassen worden.

K denk dat je voor jezelf spreekt? Ik vind het opzich niet zo'n tijd, om het in jou woorden te zeggen ;):D woeeii k vind het eigenlijk wel een fijne tijd (behalve 1 ding maar dat is weer een heel ander verhaal dan gedrag, ruzies wat dan ook ;))

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2005 18:14

Nou ik ben blij dat ik de puberteit/opkrabbeltijd achter de rug heb, ook al had ik het erg naar m'n zin op school. Studeren heeft toch ook veel mooie kanten. Nu nog iemand die me kan vertellen dat werken ook voordelen heeft ten opzichte van studeren...

Melody

Berichtdoor Melody » 20 apr 2005 18:49

Mariekje88 schreef:
Melody schreef:De puberteit is nu eenmaal de grootste tijd van een mensenleven waarin wel meer dingen niet helemaal sporen. Je moet er gewoon doorheen. Ooit zul je volwassen worden.

K denk dat je voor jezelf spreekt? Ik vind het opzich niet zo'n tijd, om het in jou woorden te zeggen ;):D woeeii k vind het eigenlijk wel een fijne tijd (behalve 1 ding maar dat is weer een heel ander verhaal dan gedrag, ruzies wat dan ook ;))

Nah, dan zal ik wel bijzonder 'gezegend' zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 apr 2005 18:53

Lalage schreef:Nou ik ben blij dat ik de puberteit/opkrabbeltijd achter de rug heb, ook al had ik het erg naar m'n zin op school. Studeren heeft toch ook veel mooie kanten. Nu nog iemand die me kan vertellen dat werken ook voordelen heeft ten opzichte van studeren...

Voordeel: Je hebt veel meer geld te besteden
Nadeel: Je hebt veel minder tijd om het uit te geven

:roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2005 19:12

Marnix schreef:
Lalage schreef:Nou ik ben blij dat ik de puberteit/opkrabbeltijd achter de rug heb, ook al had ik het erg naar m'n zin op school. Studeren heeft toch ook veel mooie kanten. Nu nog iemand die me kan vertellen dat werken ook voordelen heeft ten opzichte van studeren...

Voordeel: Je hebt veel meer geld te besteden
Nadeel: Je hebt veel minder tijd om het uit te geven

:roll:

nog minder tijd?!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 20 apr 2005 19:56

het gaat richting off-topic, hoe interessant ook
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2005 19:57

Wat tijd betreft is het ook een beetje dubbel.

Nadeel: je moet achterlijk vroeg uit bed.
Voordeel: je hoeft niet meer in het weekend te werken.

Ik geloof dat het voordeel niet opweegt tegen alle verschrikkelijke implicaties van het eerste.. :shock:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 apr 2005 20:07

Ik vind het ook een beetje maf en kan me wel aansluiten bij Het Bureau, vaak liggen die problemen wel aan de pubertijd.. Ik mag toch wel om 12 uur thuiskomen? waarom niet.. *stampt boos naar boven*

Enzovoort.. heel bekend, heel frustrerend..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 20 apr 2005 20:29

Misschien wel leuk,

Mark Twain zei ooit:

When I was fourteen, my father was so ignorant I could hardly stand to have him around. When I got to be twenty-one, I was astonished at how much he had learned in seven years.

vrij vertaald:

Toen ik veertien was, was mijn vader zo'n sufferd dat ik hem nauwelijks uit kon staan. Toen ik eenentwintig werd, was ik verbluft over hoeveel hij had geleerd in zeven jaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”