ik denk dat bindingsangst vooral te maken heeft met je verleden. of je in een ''goede'' omgeving bent opgegroeid. Het is gebleken dat jonge kinderen van gescheiden ouders later meer moeite hebben met binden aan iemand.
Ik kende ook iemand met bindingsangst

daar moest ik voor hem achterkomen, auwtsch, minder prettig was dat.
maar als ik het goed begrijp denken jullie dus dat bindingsangst voortkomt uit het te snel hechten (in het verleden of nu) aan een persoon.
Ik denk juist dat het andersom is! Als jij je nooit hebt kunnen hechten aan personen (doordat je ouders zijn gescheiden of omdat je erg gepest bent waardoor je dus constant heen en weergeslingerd wordt tussen verschillende verzorgers en vrienden bijvoorbeeld) dan weet je niet hoe je emotioneel kan investeren in een persoon (die mss echt wel degene is voor jou)
Als die andere partij dat wel weet dan ontstaat een bepaalde afstand. omdat degene met bindingsangst hier niet mee om kan gaan, hij is dat immers niet gewend!
Maja dat is mijn idee erover

niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen hor, jullie zullen heus niet allemaal gescheiden ouders hebben of gepest zijn vroeger (omdat ik las dat sommigen van jullie denken bindingsangst te hebben), maar dit denk ik dus gewoon over bindingsangst.