Tante Pollewop schreef:Hij zegt het niet letterlijk inderdaad, maar zijn hele bijdrage ademt wel deze sfeer. Vooral die laatste zin.
Laatste bijdrage: van hetzelfde laken een pak. Waarom anderen zo de maat nemen? Laat een ieder gewoon in zijn of haar waarde. Dat keuzes van anderen niet die van jou zijn, is evident. Maar dan is het niet nodig meteen te roepen dat andermans geestelijk leven dan wel niet zoveel zal voorstellen.
Ik word er pislink van, zulk gedrag.
Sorry dat ik niet postmodern ben. Dat ik niet zo van dat 'zo ongeveer'-gezever ben. Op de manier zoals jij praat, wordt een bevindelijke toetssteen van waar en vals geloof onmogelijk. Dan moet alles bij voorbaat doorgaan voor waar geloof, want o wee, je zou toch eens iemand voor het hoofd stoten! Dan zouden zelfs de demonen geen reden meer hebben om te sidderen, want die geloven ook (Jakobus 2:19).
Zeg ik nou zulke vreemde dingen in mijn reactie op het nieuwsbericht over Ad de Boer? Ik dacht het niet. Ik geef gewoon mijn reactie door. En ja, er gaat bij mij wat wringen als ik van de meest onlogische en onmogelijke keuzen van sommigen verneem. Maar daar heb jij blijkbaar moeite mee, als ik dat verwoord. De onmogelijkste dingen met christelijk geloof combineren, en dat orthodox noemen, moet wat jou betreft blijkbaar kunnen. Daar mag ik blijkbaar geen kritiek op hebben. Sorry, dan ga ik je niet tevreden stellen, want ik ben niet postmodern of onverschillig.