Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 19:08

schelpje3 schreef:Nee, dat kan, maar jij trekt wel vaker conclusies.

jij gelukkig nooit he? LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Enneh, je eigen kinderen zijn natuurlijk altijd beter dan aangenomen kinderen, toch?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 mei 2013 19:18

boer schreef:Enneh, je eigen kinderen zijn natuurlijk altijd beter dan aangenomen kinderen, toch?

:shock:
Boer dat vind ik een hele nare opmerking ik snap werkelijk niet waarom je iemand op deze manier wil kwetsen.
Ik zou als ik nog een klein kind had het zo aan schelpje toe vertrouwen, zo,n vertrouwen heb ik wel in haar, omdat ik door alle postings die ik van haar lees, zie dat er heel veel warmte in haar is, en zeker ook voor kinderen die niet van haar zouden zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 mei 2013 19:38

boer schreef:Met al dit soort verwikkelingen komt steeds meer de mens centraal te staan, ipv Christus.
Wij doen wat wij het beste vinden, wat ons het beste past en wat het best is in onze ogen

Even terug in de realiteit dan maar?
Het grootste deel van deze wereld heeft helemaal niets met ons geloof. En jij wilt hen dat geloof dwingend opleggen?
Ze moeten dan ook precies de regels volgen waarvan jij gelooft dat ze de enige juiste zijn?
Wat volgt? De sharia wetgeving?

En verder bestaat de groep demonstranten voornamelijk uit rechtsradicalen en niet uit christenen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 19:42

schaapje schreef: :shock:
Boer dat vind ik een hele nare opmerking ik snap werkelijk niet waarom je iemand op deze manier wil kwetsen.
Ik zou als ik nog een klein kind had het zo aan schelpje toe vertrouwen, zo,n vertrouwen heb ik wel in haar, omdat ik door alle postings die ik van haar lees, zie dat er heel veel warmte in haar is, en zeker ook voor kinderen die niet van haar zouden zijn.

Ik veralgemeniseer.
En chargeer een beetje.
Want ik kan niet begrijpen dat er in een gemeenschap van mensen die in voorbestemming geloven hun kinderen niet inenten, maar wel aan K.I. doen.
Misschien is het allemaal wel zo voorbestemd dat sommigen onvruchtbaar zijn, zodat zij hun liefde en zorg aan een weesje kunnen geven.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 19:55

JeeWee schreef:
Even terug in de realiteit dan maar?
Het grootste deel van deze wereld heeft helemaal niets met ons geloof. En jij wilt hen dat geloof dwingend opleggen?
Ze moeten dan ook precies de regels volgen waarvan jij gelooft dat ze de enige juiste zijn?
Wat volgt? De sharia wetgeving?

Hoe kom je daar bij?
Ik bemoei me juist helemaal niet met al dat soort wereldse zaken en wat in de wereld speelt.
Lees nu eens goed.
Ik heb NIETS met calvinistische dwang-praktijken.
Maar jij bent degene die de christen hier wil doen wennen aan gewoonten en levenswijzen van een wereld waar Paulus het over heeft in zijn Korinthe brief.
De gemeente hoort zuiver en rein te zijn en blijven.De buitenplaats is een geestelijke benaming voor de wereld,.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 mei 2013 20:06

boer schreef:Ik veralgemeniseer.
En chargeer een beetje.
Want ik kan niet begrijpen dat er in een gemeenschap van mensen die in voorbestemming geloven hun kinderen niet inenten, maar wel aan K.I. doen.
Misschien is het allemaal wel zo voorbestemd dat sommigen onvruchtbaar zijn, zodat zij hun liefde en zorg aan een weesje kunnen geven.

Je smoesjes zijn goed maar je praatjes deugen niet, dat zei mijn vader altijd.
Iedereen kan zien dat jij op dit forum steeds maar weer hetzelfde slachtoffer uitkiest, op zoek naar fouten en dáár steeds maar weer op te wijzen. En als er geen fouten gevonden worden, dán maar de persoonlijke aanval op de mening van de ander!
Het neemt al een poosje in mijn ogen een dwangmatige vorm aan. [-X

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 20:18

Nou, als je schelpjes reactie nog eens leest, zie je dat zij juist degene is, die nu weer Kvinna aanpakt.
En dat doet ze voortdurend, lees maar terug.
Ik reageer op iets wat iemand schrijft, niet op de persoon die het schrijft.
Meestal zijn het wel dezelfde typen, ja, dat wel.
Of ze nu in een schelp zitten of een doek over hun hoofd hebben. :D
Neem het nu allemaal eens niet zo ernstig op, joh.
We zijn toch allemaal anoniem?
Je weet elkaars voornaam nog niet eens.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 mei 2013 20:24

boer schreef:De gemeente hoort zuiver en rein te zijn en blijven.De buitenplaats is een geestelijke benaming voor de wereld,.

Dit topic gaat niet over 'de gemeente' maar over een wetswijziging in Frankrijk.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 mei 2013 20:47

boer schreef:Nou, als je schelpjes reactie nog eens leest, zie je dat zij juist degene is, die nu weer Kvinna aanpakt.
En dat doet ze voortdurend, lees maar terug.
Ik reageer op iets wat iemand schrijft, niet op de persoon die het schrijft.
Meestal zijn het wel dezelfde typen, ja, dat wel.
Of ze nu in een schelp zitten of een doek over hun hoofd hebben. :D
Neem het nu allemaal eens niet zo ernstig op, joh.
We zijn toch allemaal anoniem?
Je weet elkaars voornaam nog niet eens.

Tja zo lus ik er ook nog wel een paar zeg. Achter deze schuilnamen zitten wel echte personen met echte gevoelens, .....en ben jij het niet die wel eens hamert over het gemis van onderlinge liefde? Heb ik toch wel eens gelezen, en ik dacht nog ....zal ik reageren....en confronteren...

Ik zie niet in waarom je er bijna alleen maar uit moet zijn op afbrekende kritiek en nooit eens iets wat voor de ander opbouwend is. Als je het ergens niet mee eens bent is het dan zo moeilijk om te zwijgen!
Laat de ander eens in zijn waarde,...... je kent vast wel een bijbeltekst die hier bij past.
De één acht de ander.......

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 21:31

JeeWee schreef:Dit topic gaat niet over 'de gemeente' maar over een wetswijziging in Frankrijk.

Maar refoforum is een verzamelplek van gemeenteleden, die dus een mening zouden moeten / kunnen hebben over de buitenplaats, de wereld.
Snap je de connectie een beetje? :lol:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 29 mei 2013 23:04

boer schreef: Maar refoforum is een verzamelplek van gemeenteleden, die dus een mening zouden moeten / kunnen hebben over de buitenplaats, de wereld.
Snap je de connectie een beetje? :lol:

Ach fysiek heb je je al een aardig eind van de wereld teruggetrokken.
Ik sta nog steeds in de wereld omdat ik er in geplaatst ben.
Voor jou is het nonnenklooster wellicht een optie...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mei 2013 23:33

JeeWee schreef:
Ach fysiek heb je je al een aardig eind van de wereld teruggetrokken.
Ik sta nog steeds in de wereld omdat ik er in geplaatst ben.
Voor jou is het nonnenklooster wellicht een optie...

mannen gaan naar monnikenkloosters hoor, je ''Gordon''-humor kun je achterwege laten.

En dat ''mystieke'' ergens in geplaatst zijn, ook.
Tenslotte roept de Schrift: gaat uit van haar, mijn volk!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 mei 2013 06:52

JeeWee schreef:En verder bestaat de groep demonstranten voornamelijk uit rechtsradicalen en niet uit christenen.
De relschoppers zijn voornamelijk rechtsradicalen. Van de 150.000 andere demonstranten weet ik dat zo net nog niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 mei 2013 06:57

boer schreef: mannen gaan naar monnikenkloosters hoor, je ''Gordon''-humor kun je achterwege laten.

Hun kun jij -gaat uit van haar, mijn volk!- nu weten wat 'Gordon-humor' is?

boer schreef:Tenslotte roept de Schrift: gaat uit van haar, mijn volk!

Tenslotte roept de schrift nergens op om de wereld te verlaten maar slechts om het wereldse te verzaken en een lichtend licht te zijn een zoutend zout.
Niet een bijtend zoutzuur zoals je helaas te vaak hier bent.
Ik mis de liefde.

Maar goed, opnieuw neem je een topic op jouw sleeptouw waarbij je vanuit je ivoren toren van rechtzinnig isolement op het zuidelijk halfrond, duizenden kilometers hier vandaan de goegemeente hier in het zondige Nederland zit te bekritiseren zonder ook maar de minste blijk te geven van enige vorm van zelfreflectie.
Jammer.

Hier gaat het er over of mensen het recht hebben om individuele keuzes te belemmeren zoals de Fransen dat doen in hun gewelddadige demonstraties tegen de openstelling van het huwelijk voor iedereen

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 mei 2013 06:59

elbert schreef: De relschoppers zijn voornamelijk rechtsradicalen. Van de 150.000 andere demonstranten weet ik dat zo net nog niet.

Da's een kwestie van nieuws volgen.
Prima als mensen de straat op gaan om hun mening te geven.
Maar als iets democratisch besloten is, is het ook klaar en dan moet je 'je verlies nemen' en niet meer de samenleving ontwrichten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”