Hier wordt het uitgelegd...
http://www.youtube.com/watch?v=Gs1zeWWIm5M
Moderator: Moderafo's
parsifal schreef:Verder stonden er in de Nature van 12 februari (sinds ik er zelf een goedkoop abonnement op heb, lees ik het ook nog wel eens) een heel aantal artikelen over hoogtepunten van de evolutietheorie. Ik begrijp lang niet alle artikelen, maar wat me wel opviel is dat men niet zo moeilijk doet om te erkennen dat er redelijk wat onopgeloste problemen zijn. Dat zijn echt geen problemen die allemaal even door een AiO opgelost worden. Het lijkt me ook niet zo verstandig om als reactie op het noemen van gaten door critici van de evolutietheorie deze gaten te gaan bagataliseren, of als makkelijk te vullen weg te zetten. Als dat gebeurt dan stel je wetenschap ook in een slecht daglicht.
DesertRose schreef:b. over meningsverschillen, niet in alle gevallen moet je bepalen wie er gelijk heeft. Er is geen probleem als de ene op basis van de Bijbel EN de wetenschap A zegt, en de ander zegt B. Zolang de Bijbelse principes maar niet aangetast worden, maar dan hebben we het over theologie. Er mogen best meningsvershcillen zijn in de wetenschap, maar wat in de Bijbel staat, dat staat vast. maar daarbuitenom is nog genoeg te ontdekken, en over de discusseren.
DesertRose schreef:De wetenschap is ook zeker niet verkeerd. dat staat in speuken. De wetenschap geeft licht. Maar zodra de wetenschap de Bijbel tégen gaat spreken, dán ga je op Bijbelse gronden ervanuit dat dat deel van de wetenschap niet correct is, en herzien moet worden.
Misschien een doorn in het oog voor de wetenschappers onder ons, maar zo denk ik er over.
DesertRose schreef:Over de snaartheorie zijn ze toch ook nog niet uit. Ze kunnen A en B toch ook nog even open laten liggen, totdat het ontdekt is?
Mortlach schreef:Je gelooft allerlei dingen, die in deze werkelijkheid, waargebeurd zijn. En alles laat sporen na. Die sporen kun je dus gaan zoeken en controleren. Vind je de sporen niet op de plaatsen waar je ze verwacht, dan klopt er dus iets niet.
Mortlach schreef:Je kunt het dus wel geloven, maar als iemand bewijst dat wat je gelooft, simpelweg niet kán,
Mortlach schreef:dan rest je alleen nog een beroep op God's almacht om de hele boel recht te breien, maar overtuigender wordt hyet er dan niet op.
Rijnmond schreef:Mortlach schreef:Je gelooft allerlei dingen, die in deze werkelijkheid, waargebeurd zijn. En alles laat sporen na. Die sporen kun je dus gaan zoeken en controleren. Vind je de sporen niet op de plaatsen waar je ze verwacht, dan klopt er dus iets niet.
Je bedoelt waar jij ze verwacht.
Mortlach schreef:Je kunt het dus wel geloven, maar als iemand bewijst dat wat je gelooft, simpelweg niet kán,
![]()
Mortlach schreef:dan rest je alleen nog een beroep op God's almacht om de hele boel recht te breien, maar overtuigender wordt hyet er dan niet op.
Nja... volgens mij heb jij een groter geloof dan ik.
Trouwens als je enige doel op dit forum is te bewijzen dat wij allemaal onzin geloven kan je misschien beter een andere hobby zoeken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten