Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2021 23:01

Marnix schreef:We willen feiten. Waar zijn die vele slachtoffers door de vaccinaties? Dat moet in de bevolkingsgroei / sterftecijfers te zien zijn he. Maar dat is niet zo.

Het is ook bijzonder verstandig om even te kijken waar men de cijfers vandaan haalt wanneer er weer eens gezegd wordt dat er 20.000 mensen zijn overleden door het vaccin. Het kan VAERS zijn, of EudraVigilance of een dergelijke overheidsdatabase. Aha! de overheid geeft het dus TOE! hoor ik de complotdenkers al roepen.

Ja, maar helaas komen de meldingen die deze systemen binnenkrijgen van het publiek zélf en worden ze tot nu toe niet gecontroleerd; wetenschappers hebben het momenteel een beetje druk! Ik kan mezelf letterlijk dood melden als ik dat zou willen. En dan zouden er 20.001 mensen zijn overleden door het vaccin! Of 20.002 als ik mezelf 2 keer dood meld...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 aug 2021 07:37

Mortlach schreef:Het is ook bijzonder verstandig om even te kijken waar men de cijfers vandaan haalt wanneer er weer eens gezegd wordt dat er 20.000 mensen zijn overleden door het vaccin. Het kan VAERS zijn, of EudraVigilance of een dergelijke overheidsdatabase. Aha! de overheid geeft het dus TOE! hoor ik de complotdenkers al roepen.

Ja, maar helaas komen de meldingen die deze systemen binnenkrijgen van het publiek zélf en worden ze tot nu toe niet gecontroleerd; wetenschappers hebben het momenteel een beetje druk! Ik kan mezelf letterlijk dood melden als ik dat zou willen. En dan zouden er 20.001 mensen zijn overleden door het vaccin! Of 20.002 als ik mezelf 2 keer dood meld...

Plus dat we vaak alleen wordt gekeken of er mensen overlijden in de weken na de vaccinatie zonder dat er wordt gekeken of er een verband is. Want men vergeet is dat er normaal ook mensen overlijden. Bij die sites wordt dat altijd wel aangegeven. Maar daar leest men gemakshalve even overheen. Daarom moet er naar het sterftecijfer worden gekeken, als vaccinaties tot talloze doden zou leiden moet je dat duidelijk terug kunnen zien in het sterftecijfer en anders is het een fabeltje.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 17 aug 2021 14:33

Niet voor te stellen hoe gebrainwashed men kan worden binnen het tijdsbestek van een luttel jaar en enkele maanden.

Niet voor te stellen hoe snel de wereld kan veranderen onder invloed van angstscenario's en paniek, cijfers, (gevolgen van) maatregelen, betutteling en bemoeizucht van overheid en medemens.

Niet voor te stellen hoe de relativering verdwenen is en hoe men wel haast gehypnotiseert lijkt, gedwee alles doet wat geadviseerd of opgedragen wordt. Zelfs wanneer dat een spuit in je eigen lichaam inhoudt. Sterker nog, daar naar te snakken. 'De experts weten wel wat goed voor ons is'.

Onvoorstelbaar.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 17 aug 2021 15:06

Dorpeling schreef:Niet voor te stellen hoe gebrainwashed men kan worden binnen het tijdsbestek van een luttel jaar en enkele maanden.

Niet voor te stellen hoe snel de wereld kan veranderen onder invloed van angstscenario's en paniek, cijfers, (gevolgen van) maatregelen, betutteling en bemoeizucht van overheid en medemens.

Niet voor te stellen hoe de relativering verdwenen is en hoe men wel haast gehypnotiseert lijkt, gedwee alles doet wat geadviseerd of opgedragen wordt. Zelfs wanneer dat een spuit in je eigen lichaam inhoudt. Sterker nog, daar naar te snakken. 'De experts weten wel wat goed voor ons is'.

Onvoorstelbaar.

Helemaal mee eens!
En de derde spuit/vaccinatie ligt al klaar.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 17 aug 2021 15:10

Dorpeling schreef:Niet voor te stellen hoe gebrainwashed men kan worden binnen het tijdsbestek van een luttel jaar en enkele maanden.

Onvoorstelbaar.

Overdrijven is ook een kunst. Alsof er alleen maar onschuldige zaken aan de hand waren en alsof elke reactie werd getypeerd door collectieve zinsbegoochelingen, hysterie en brainwash. Als je zo nodig wilt duiden, dan moet je wel de fasen die er in deze crisis te onderscheiden zijn eerbiedigen.

Het begon juist heel relativerend. Het zal zo'n vaart niet lopen. Carnaval! Maar toen de situatie in Italië mis ging, een land met een goede gezondheidszorg, maar geheel overlopen door de plotselinge infecties die tot vele zieken en doden leidde, was er wel degelijk een gerechtvaardigde schrik met een bijbehorende logische reactie: stringente maatregelen. We liepen tegen de capaciteit van zo'n beetje alles aan. En dat met de grote onbekendheid over het vervolg van de crisis die wereldwijd om zich heen greep!

Ook de tweede golf kwam weer eens onverwacht. Sneller en heftiger dan gedacht. Ook hier weer: we waren ons lekker aan het voorbereiden op een rustige zomer, 2020, een en al gevoel van "dat was het dan", maar toch was er plotseling de noodzaak om in te grijpen.

Idem dito met het opduiken van nieuwe varianten nog voordat de vaccinaties voldoende breed waren gezet.

Ik ben het wel met je eens dat we op dit moment wat relativerender kunnen worden, omdat er inderdaad heel veel goede voorzorgsmaatregelen zijn genomen, waaronder het vaccin dat het meest effectief is. Heel veel kan weer, de economie gaat verder open en eerlijk gezegd zie ik de paniek, de hysterie of de angst ook niet meer zo. Er zijn nu ruim 22.400.000 vaccins gezet in Nederland. Bij landgenoten die vast allemaal gebrainwashed zijn.
De stennis-schoppers hebben hun vizier ook alweer op de klimaat-adaptie gericht.

Ik waak er wel voor om in de val van de preventieparadox te stappen: dan beweer je bij hoog en bij laag dat het allemaal heel erg mee viel, dat die paniek en die vaccinaties helemaal niet nodig blijken te zijn (kijk maar om je heen: je kunt gewoon alles weer doen zonder problemen, dus door wie heb je je nu gek laten maken), terwijl je dan vergeet te melden (of niet wil zien) dat die gelukkige omstandigheden nu juist dankzij de maatregelen, dankzij de vaccinaties zijn ontstaan. Zie ook https://maartenboudry.be/2020/03/dit-is-de-paradox-hoe-beter-we-erin.html

De beste remedie is het goed kennisnemen van situaties waar niet of onvoldoende werd gevaccineerd. Dan ontkom je er niet aan om met hoge ziekte- en sterftecijfers geconfronteerd te worden. Em wordt het beeld weer wat realistischer. Je kunt de werkelijkheid namelijk niet verwijderen door deze weg te wensen.

Hou je hoofd cool met alles wat je doet.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 18 aug 2021 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 17 aug 2021 18:14

'Veel patiënten met verzwakte afweer onbeschermd door vaccins'© Copyright ANP 2021 'Veel patiënten met verzwakte afweer onbeschermd door vaccins' DEN HAAG (ANP) - Ongeveer een half miljoen patiënten in Nederland met een verzwakt of verstoord immuunsysteem zijn niet of onvoldoende beschermd door coronavaccins. Dat is een van de conclusies van een onderzoek van onder meer UMC Groningen, het Erasmus MC, UMC Utrecht en ZonMw, financier van onderzoek in de gezondheidszorg. Mogelijk kan een derde of een vierde prik (5e, 6e, 7e, enz. b) uitkomst bieden voor deze patiënten, maar dit moet nog onderzocht worden

mag dit zonder commentaar?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 aug 2021 18:31

ben db bd schreef:mag dit zonder commentaar?

Nee. :-)

Als je een verzwakt immuunsysteem hebt (afweer), dan is het toch hartstikke logisch dat een vaccin dat werkt door een immuunreactie op te roepen, minder goed werkt als bij mensen met een normaal immuunsysteem?

Dit is vervolgens toch reden te meer om zélf te zorgen dat je volledig gevaccineerd bent, juist om die 500.000 mensen - zeg maar de gehele gemeente Den Haag - te beschermen door zelf minder kans te lopen dat je het virus naar hen zult verspreiden? Dit is toch iets wat de vaccinatiegroep al vanaf het begin roept? Je doet het niet alleen voor jezelf, je doet het ook voor die half miljoen anderen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 aug 2021 11:52

nee

dat was wat ik mijzelf toestond. u blijft bij mij altijd welkom t.b.v. de voorkant van de reclameboodschap 'van algemeen nut', hoor Mortlach.
Nu toch achter het scherm, wil ik graag mijn roem uitspreken voor de keurige eerlijke berichtgeving van het ANP. zouden die nog niet verkocht en dus nog wel vrij zijn?
het is u zeker ook niet ontgaan dat de NOS van die half miljoen slinks honderdduizende maakte, wat natuurlijk 5x zo vriendelijk klinkt.
Ja hoor, het kan op hetzelfde neerkomen, daarom gebruik ik slechts het woord 'klinkt'.

En zit ik nou echt zo fout als ik zeg dat het hier niet zozeer om een gewone immuniteit oproep gaat. De duizenden waar ik bij aansloot, zijn zwaar tegen die spike eiwit, mRNA die veel meer kapot maakt als goed doet, wat ook weer hier achter zit, vrees ik.
Al 20 jaar heb ik braaf aan de gewone griepprikoproep gehoor gegeven. Maar dit vinden wij een gemene, waar ook nog eens schunnige bedoelingen achter zitten, welke - laten we nou even eerlijk zijn - al lang duidelijk zichtbaar worden.
'Tot sprekens na de zomer' zeg ik dan. Zullen we vast een naam verzinnen voor de volgende epidemie ? (het lab is er goed voor?...)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 12:37

ben db bd schreef:dat was wat ik mijzelf toestond. u blijft bij mij altijd welkom t.b.v. de voorkant van de reclameboodschap 'van algemeen nut', hoor Mortlach.
Nu toch achter het scherm, wil ik graag mijn roem uitspreken voor de keurige eerlijke berichtgeving van het ANP. zouden die nog niet verkocht en dus nog wel vrij zijn?
het is u zeker ook niet ontgaan dat de NOS van die half miljoen slinks honderdduizende maakte, wat natuurlijk 5x zo vriendelijk klinkt.
Ja hoor, het kan op hetzelfde neerkomen, daarom gebruik ik slechts het woord 'klinkt'.

En zit ik nou echt zo fout als ik zeg dat het hier niet zozeer om een gewone immuniteit oproep gaat. De duizenden waar ik bij aansloot, zijn zwaar tegen die spike eiwit, mRNA die veel meer kapot maakt als goed doet, wat ook weer hier achter zit, vrees ik.
Al 20 jaar heb ik braaf aan de gewone griepprikoproep gehoor gegeven. Maar dit vinden wij een gemene, waar ook nog eens schunnige bedoelingen achter zitten, welke - laten we nou even eerlijk zijn - al lang duidelijk zichtbaar worden.
'Tot sprekens na de zomer' zeg ik dan. Zullen we vast een naam verzinnen voor de volgende epidemie ? (het lab is er goed voor?...)

Oh ja? Welke bedoelingen? Wat is het belang van overheid / RIVM / onafhankelijke artsen, epidemiologen en virologen om het vaccin om de hele wereldbevolking in te enten met een middel wat veel meer kapot maakt dan goed doet, mensenlevens vernielt, hun gezondheid verwoest, massaal doet overlijden enz? Vertel eens, wat zijn de schunnige bedoelingen van overheid en medici?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2021 14:48

Marnix schreef:Oh ja? Welke bedoelingen? Wat is het belang van overheid / RIVM / onafhankelijke artsen, epidemiologen en virologen om het vaccin om de hele wereldbevolking in te enten met een middel wat veel meer kapot maakt dan goed doet, mensenlevens vernielt, hun gezondheid verwoest, massaal doet overlijden enz? Vertel eens, wat zijn de schunnige bedoelingen van overheid en medici?

Kies maar:
- New World Order
- Great Reset
- Mind control (ja, echt!)
- Mensen in 5G-ontvangers veranderen (ja, echt!)
- Medisch-fascistische dictatuur
- Meer winst voor Big Pharma
- Wereldbevolking uitroeien/uitdunnen
- Eindtijd bevorderen

Ik heb het allemaal al eens langs zien komen.

Weet je, er is het idee dat die e-mails die je wel eens van Nigeriaanse prinsen ontvangt expres vol met spelfouten staan. Op die manier filter je de mensen die toch al niet zo sterk in de schoenen staan af en verhoog je dus je kans op succes. Ik vraag me af of dat bij complotsites niet hetzelfde is. Hoe maller de samenzwering, hoe groter de kans dat de mensen die DAT slikken, ALLES zullen slikken en je dus een groep rabiate fans overhoudt voor wie niets te gek is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 14:57

ben db bd schreef:dat was wat ik mijzelf toestond. u blijft bij mij altijd welkom t.b.v. de voorkant van de reclameboodschap 'van algemeen nut', hoor Mortlach.

Maar ach en wee, wat lees ik nou bij de Nederlandse Omroep Stichting? Vandaag verschijnt daar een artikel waarin men het niet heeft over honderduizenden (wat in jouw beleving blijkbaar als minder klinkt dan een half miljoen) maar 700000 wordt er zelfs genoemd. Dat klinkt in mijn optiek zelfs als meer dan "een half miljoen" hoewel ik me afvraag of jij dat ook zo ziet. Het blijkt dat dit mainstream media platform niet zoveel moeite heeft om feitelijke cijfers te noemen dan jij eerder stelde. Lees het zelf maar.

https://nos.nl/artikel/2394288-van-diss ... goed-werkt

Oh ja, je leest er ook nog een paar andere dingen zoals:

- Dat men voor een kleine groep niets kan betekenen maakt de noodzaak om een vaccin te halen juist groter.
- Uit andere gegevens blijkt volgens Van Dissel dat de bescherming van de vaccins tegen ziekenhuisopname heel erg hoog is. Bij het Pfizer-vaccin beschermen twee doses 96 procent tegen ziekenhuisopname.
- Dat is ook te zien aan de ziekenhuisopnames. Van de opgenomen patiënten met een covid-infectie is 74 procent nog niet of alleen gedeeltelijk gevaccineerd.
- het is vooraf niet vast te stellen wie er een non-responder is. Uiteindelijk is het daarom van het allerhoogste belang dat de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk is in Nederland. Dat geeft voor iedereen de meeste rust en zorgt dat het virus minder goed rouleert.
- Mensen die mogelijk niet goed reageren op de vaccins zijn patiënten die afweeronderdrukkende medicijnen slikken, transplantatiepatiënten, (bloed)kankerpatiënten en mensen met aangeboren aandoeningen van het immuunsysteem. Ook mensen met hiv en mensen met het syndroom van Down lopen daar risico op.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 18 aug 2021 15:39

zag ik langskomen
1- New World Order
2- Great Reset
3- Mind control (ja, echt!)
4- Mensen in 5G-ontvangers veranderen (ja, echt!)
5- Medisch-fascistische dictatuur
6- Meer winst voor Big Pharma
7- Wereldbevolking uitroeien/uitdunnen
8- Eindtijd bevorderen
Punt 1 NWO, het is nog maar de vraag of die er niet is

Punt 4 er zijn er genoeg wetenschappers, mensen die meer weten dan wij bij elkaar die met duidelijke studies komen en het nuchter uiteenzetten, dat het kan, waarmee ik niet zeg dat ik voetstoots aanneem dat het ook zodanig gebruikt gaat worden, wel hou ik het op mijn agenda voor verder beschouwen.

Punt 6 en 7 is dat dan niet waar dan, ze hebben miljardenwinsten, ook dicteren zij vaak wat goed is, en hoe vaak hebben zij het niet mis, het woord "fascistische" is wel hard gesteld dan maar een vorm medische dictatuur is er wel degelijk, niet voor mij, ik kijk er doorheen maar wel voor veel argeloze mensen voor wie het recept een heilige graal is en centen uit hun zak gemoffeld wordt voor veel nutteloze dingen. Goede nadenkende artsen, want die zijn er even buiten beschouwing, dat zijn ook de artsen die niet in de eerste plaats met pilletjes komen, maar ook met goed logisch advies, ik heb het zelf meegemaakt.

Punt 8 daar kan ik duidelijk over zijn, we leven in de eindtijd dat is overduidelijk, of die nu bevordert wordt of niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 15:58

Antoon75 schreef:zag ik langskomen
1- New World Order
2- Great Reset
3- Mind control (ja, echt!)
4- Mensen in 5G-ontvangers veranderen (ja, echt!)
5- Medisch-fascistische dictatuur
6- Meer winst voor Big Pharma
7- Wereldbevolking uitroeien/uitdunnen
8- Eindtijd bevorderen
Punt 1 NWO, het is nog maar de vraag of die er niet is

Punt 4 er zijn er genoeg wetenschappers, mensen die meer weten dan wij bij elkaar die met duidelijke studies komen en het nuchter uiteenzetten, dat het kan, waarmee ik niet zeg dat ik voetstoots aanneem dat het ook zodanig gebruikt gaat worden, wel hou ik het op mijn agenda voor verder beschouwen.

Punt 6 en 7 is dat dan niet waar dan, ze hebben miljardenwinsten, ook dicteren zij vaak wat goed is, en hoe vaak hebben zij het niet mis, het woord "fascistische" is wel hard gesteld dan maar een vorm medische dictatuur is er wel degelijk, niet voor mij, ik kijk er doorheen maar wel voor veel argeloze mensen voor wie het recept een heilige graal is en centen uit hun zak gemoffeld wordt voor veel nutteloze dingen. Goede nadenkende artsen, want die zijn er even buiten beschouwing, dat zijn ook de artsen die niet in de eerste plaats met pilletjes komen, maar ook met goed logisch advies, ik heb het zelf meegemaakt.

Punt 8 daar kan ik duidelijk over zijn, we leven in de eindtijd dat is overduidelijk, of die nu bevordert wordt of niet.

Punt 1: Nee. Niet in de zin van een wereldwijd politieke agenda waarbij alle vrienden en vijanden van elkaar samenwerken om een nieuwe orde te realiseren. Daarvoor is er bewezen te weinig internationale samenwerking.

Punt 4: Misschien kan je het met heel veel kunst en vliegwerk theoretisch mogelijk maken maar het is 100% zeker dat het vaccin niet de middelen bevat om dat te kunnen realiseren. Want daar moet dan een microchip of zo inzitten of andere vorm van technologie en dat is nou eenmaal bewezen niet het geval.

Punt 6: Big Pharma maakt winst door de verkoop van medicijnen en de bedrijven die nu coronavaccins verkopen maken inderdaad veel winst daarmee. Dat is geen complottheorie nee. Dat is gewoon een feit. Maar ze hebben het virus niet verspreid met als doel om meer winst te kunnen gaan maken.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 18 aug 2021 17:07

Een ding is gewoon zeker, politici en zakenmensen zijn niet te vertrouwen, hoeveel voorbeelden hebben we niet en dan nog wat bedekt is of nog blijft, aanhangers van de NWO zouden weleens groter in getal kunnen zijn dan we nu denken, hoeveel complotten zijn er niet geweest in de geschiedenis die ten tijde niet openbaar waren, maar later of weleens vele jaren later wel duidelijk als complot beschouwd werden. de massa wil het niet zien of bedekken het of praten het goed met een soort Stockholm Syndroom.

Goedbeschouwd is het echt niet normaal en binnen dat kader hou ik overal rekening mee en nog wel met het meest onwaarschijnlijk scenario, over straling, 5g en vaccin kom ik nog terug.

De vaccin industie pieste in het verleden nogal eens naast de pot in hun haast, ik hou er rekening mee dat zij nu uit opportunisme handelen en hun zakken vullen, de halve wereld is zo, je kan het ze bijna niet kwalijk nemen, we leven in een verrotte maatschappij, ik beweer dus niet dat zij het virus in de wereld brachten, behalve als er aanwijzingen voor zijn, die zijn er volgens mij gewoon tot nu toe niet

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 aug 2021 08:16

Antoon75 schreef:Een ding is gewoon zeker, politici en zakenmensen zijn niet te vertrouwen, hoeveel voorbeelden hebben we niet en dan nog wat bedekt is of nog blijft, aanhangers van de NWO zouden weleens groter in getal kunnen zijn dan we nu denken, hoeveel complotten zijn er niet geweest in de geschiedenis die ten tijde niet openbaar waren, maar later of weleens vele jaren later wel duidelijk als complot beschouwd werden. de massa wil het niet zien of bedekken het of praten het goed met een soort Stockholm Syndroom.

Goedbeschouwd is het echt niet normaal en binnen dat kader hou ik overal rekening mee en nog wel met het meest onwaarschijnlijk scenario, over straling, 5g en vaccin kom ik nog terug.

De vaccin industie pieste in het verleden nogal eens naast de pot in hun haast, ik hou er rekening mee dat zij nu uit opportunisme handelen en hun zakken vullen, de halve wereld is zo, je kan het ze bijna niet kwalijk nemen, we leven in een verrotte maatschappij, ik beweer dus niet dat zij het virus in de wereld brachten, behalve als er aanwijzingen voor zijn, die zijn er volgens mij gewoon tot nu toe niet

Als je van het meest onwaarschijnlijke scenario vindt dat het wel eens waar zou kunnen zijn weten we wat we aan je hebben en van je kunnen verwachten. Verder zijn er in het verleden niet zoveel complotten geweest die als totaal onwaarschijnlijk werden gezien maar uiteindelijk toch waar bleken te zijn. Maar als je feiten hebt dit dat aantonen (en dat is wat anders dan: Nou ja weet het maar nooit he, het zou natuurlijk best kunnen dat de politiek wereldwijd een geheime gezamelijke agenda heeft waarbij ze opeens wel kunnen samenwerken) hoor ik ze graag.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”