homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 14:41

Aragorn schreef:
Cisca schreef:
johannes1 schreef:even tussendoor de vraag zijn 2 hetero mannen die de homosexualiteit bedrijven niet gewoon homo?

Nee, dat is totaal iets anders, dat is tegen je natuur ingaan, iets waar jullie zo op hameren, alsof dat ook zou gelden voor homo's.
Iets wat tegen je natuur in gaat kan ik niet respecteren, net als vreemdgaan zowel bij hetero's als homo's, daar ben ik pertinent tegen.

Vreemdgaan is niet echt tegen de natuur in hoor. Eerder andersom. :P

Dat schreef ik ook niet, goed lezen :wink:

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 06 jul 2005 15:04

moppie schreef:
Bharat schreef:
WAAR LIEFDE IS, IS GOD.

wrong answer

lees even psalm 133. En zing daarna ook psalm 133:3 even. "waar liefde woont gebied de Heer Zijn zegen" :wink:

johannes 1 schreef:
maar de bijbel spreekt duidelijk over de relatie tussen man en vrouw. het begint al bij adam. God gaf adam geen man om niet meer alleen te zijn, maar een vrouw.

als er 2 mannen waren geweest in het begin was er nu geen mensheid meer :? Daarom zijn er natuurlijk geen 2 mannen geschapen in den beginne :wink:
- Home is in my head -

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 15:48

froske schreef:als er 2 mannen waren geweest in het begin was er nu geen mensheid meer Daarom zijn er natuurlijk geen 2 mannen geschapen in den beginne

tuurlijk wel. God heeft de vrouw zo geschapen. dan had God toch ook zo kunnen scheppen dat het wel gekund had, niets is onmogelijk voor Hem.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

miss t

Berichtdoor miss t » 06 jul 2005 15:51

johannes1 schreef:
froske schreef:als er 2 mannen waren geweest in het begin was er nu geen mensheid meer Daarom zijn er natuurlijk geen 2 mannen geschapen in den beginne

tuurlijk wel. God heeft de vrouw zo geschapen. dan had God toch ook zo kunnen scheppen dat het wel gekund had, niets is onmogelijk voor Hem.

Maar dan had je alsnog verschil.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 15:52

miss t schreef:
johannes1 schreef:

Maar dan had je alsnog verschil.

waarmee ik maar wil aangeven dat God daarom de mens zo heeft geschapen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 06 jul 2005 16:34

oke ben ik vast een foutje in de schepping cker :? :( :cry:
- Home is in my head -

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 jul 2005 16:44

Ja, maar het is niet eerlijk en niet leuk voor de partner, toch?
Dus als je echt van elkaar houdt, dan houd je je in, als je in de verleiding komt.........
is mijn mening, hoor.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 16:44

froske schreef:oke ben ik vast een foutje in de schepping cker :? :( :cry:

Daar heb je het al leuk hoor, al die reacties :|

*geeft Froske een klopje op z'n schouder*

Kom op joh, je hebt net zoveel recht op een plekje in deze wereld, als ieder ander :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 17:06

ik zeg alleen maar dat God man en vrouw geschapen heeft en dat dat een liefdesrelatie kan zijn en gelijk krijg je zo reactie ach daar is weer zo botte reactie. beetje jammer, cisca

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 17:26

Misschien had je dan iets duidelijker of tactischer kunnen zijn, je ziet hoe het over kwam, dat is voor Froske ook niet leuk, daarbij, lees het topic eens door, en tel de negatieve reacties eens op, vreselijk gewoon, alsof deze mensen misdadigers zijn.
Waarmee ik niet bedoel, dat jij dat zegt.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 17:28

ik kan het mooi gaan zeggen hier, maar hoe dan ook kwets ik froske er mee, omdat hij er mee zit.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 17:37

Hm, hij zit er inderdaad mee, maar waarom zou je hem persé kwetsen met wat je zegt, dat snap ik niet.
Je kunt ook proberen iemand tot steun te zijn, dat is positief, en niet kwetsend, lijkt mij, maar, het is natuurlijk afhankelijk van hoe je tegenover dit onderwerp staat.
Naar mijn idee, moet het mogelijk zijn, dat iemand gelukkig zou moeten kunnen leven zoals hij is.
Het kan zijn, dat jij daar heel anders over denkt, en er tegen bent, dan wordt het een ander verhaal, en zou het best kunnen, dat je niet anders kan dan kwetsen, maar, zeg dan liever niets, want, dan krijgt iemand er weer een dreun bij.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 17:38

hij moet het toch van 2 kanten horen :wink:

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 06 jul 2005 17:39

ik kan wel tegen negatieve reacties en ik begrijp de meeste reacties wel. maar als je zegt dat God man en vrouw geschapen heeft en dat je daaruit concludeert dat 2 mannen of 2 vrouwen fout is vind ik een beetje jammer. Zo lijkt het alsof homo's en lesbo's een scheppingsfout zijn en dat ze daarom hier niet thuis horen. Ik begrijp jullie standpunt wel maar het is makkelijker praten als je zelf niet in zo'n situatie zit.

(p.s. thanks voor schouderklopje cisca :D )
Laatst gewijzigd door froske op 06 jul 2005 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 17:40

Oké, maar, dan nog, waarom zou dat kwetsend moeten zijn?

Terug naar “Archief”