MissF schreef:Dat vind ik echt nergens op slaan, excuses voor de benaming.
Je kunt de realiteit laten zien, maar je kunt ook delen van de realiteit die NIET overeenkomen met je geloofsovertuiging weglaten! En dat is geen illusie, dat is ook realiteit alleen dan in een geloofscontext, en volgens mij is dat wat de Eo moet doen, en ze in dit programma niet doen.
Ik ben helemaal geen doorgezakt type dat op elke slak zout legt, en dat nergens tegen kan. Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee om in de gewone wereld mensen half in hun niksie te zien lopen, het doet me niets eigenlijk, maar een tvzender die zegt het christelijk geloof aan te hangen, vind ik verkeerd bezig zijn door alle realiteit van de harde wereld te willen tonen op tv.
Waarom dan? Volgens mij ben je juist een zender van niks als je doet alsof het allemaal niet zo erg is... als je de realiteit niet onder ogen durft te komen. Waar kan je als omroep dan beter wat mee doen, met de dingen die wel goed gaan, of met de dingen die niet goed gaan in onze maatschappij. De EO toont juist deze realiteit omdat ze er wat aan willen doen. Als je de realiteit niet op deze manier weergeeft kan je er vervolgend weinig aan doen. Daarnaast, omdat mensen op seksueel vlak de realiteit vaak niet onder ogen willen zien krijgen ze geen objectief beeld van de werkelijkheid en krijg je al snel reacties als: "Nou, zo erg als het wordt weergegeven is het toch niet" of "dit zijn toch wel enorme extremen" en dan krijg je al snel taboes. Op deze manier wordt niet alleen het onderwerp in het algemeen maar ook de realiteit voor een hoop mensen bespreekbaar.... wordt het probleem goed weergegeven zodat er ook wat aan kan gebeuren.
Als christenen moet je niet doen alsof de zonde niet bestaat of niet zo erg is... en maar niet in beeld brengen omdat je een christelijke omroep bent en tegen zonde bent. Want daarmee gebeurt het nog wel en als je een helder tegengeluid wil laten horen moet je niet doen alsof het niet zo erg is door het allemaal maar niet in beeld te brengen.