40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2008 10:24

MissF schreef:Dat vind ik echt nergens op slaan, excuses voor de benaming.
Je kunt de realiteit laten zien, maar je kunt ook delen van de realiteit die NIET overeenkomen met je geloofsovertuiging weglaten! En dat is geen illusie, dat is ook realiteit alleen dan in een geloofscontext, en volgens mij is dat wat de Eo moet doen, en ze in dit programma niet doen.

Ik ben helemaal geen doorgezakt type dat op elke slak zout legt, en dat nergens tegen kan. Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee om in de gewone wereld mensen half in hun niksie te zien lopen, het doet me niets eigenlijk, maar een tvzender die zegt het christelijk geloof aan te hangen, vind ik verkeerd bezig zijn door alle realiteit van de harde wereld te willen tonen op tv.

Waarom dan? Volgens mij ben je juist een zender van niks als je doet alsof het allemaal niet zo erg is... als je de realiteit niet onder ogen durft te komen. Waar kan je als omroep dan beter wat mee doen, met de dingen die wel goed gaan, of met de dingen die niet goed gaan in onze maatschappij. De EO toont juist deze realiteit omdat ze er wat aan willen doen. Als je de realiteit niet op deze manier weergeeft kan je er vervolgend weinig aan doen. Daarnaast, omdat mensen op seksueel vlak de realiteit vaak niet onder ogen willen zien krijgen ze geen objectief beeld van de werkelijkheid en krijg je al snel reacties als: "Nou, zo erg als het wordt weergegeven is het toch niet" of "dit zijn toch wel enorme extremen" en dan krijg je al snel taboes. Op deze manier wordt niet alleen het onderwerp in het algemeen maar ook de realiteit voor een hoop mensen bespreekbaar.... wordt het probleem goed weergegeven zodat er ook wat aan kan gebeuren.

Als christenen moet je niet doen alsof de zonde niet bestaat of niet zo erg is... en maar niet in beeld brengen omdat je een christelijke omroep bent en tegen zonde bent. Want daarmee gebeurt het nog wel en als je een helder tegengeluid wil laten horen moet je niet doen alsof het niet zo erg is door het allemaal maar niet in beeld te brengen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2008 11:30

Ik vind niet dat ze het programma niet mogen laten zien, het onderwerp vind ik best goed.
Maar ik bedoel die flitsende beelden met halfnaakte meiden enzo. Dat hoeft van mij niet echt. Dat vind in niet overeenkomen met een christelijke identiteit eigenlijk. De onderwerpen vind ik prima, maar de beelden mogen van mij wel wat aangepast worden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 jan 2008 11:44

Maar die beelden laten toch juist de realiteit zien? Als je dat niet wil vertonen kan je volgens mij 'het probleem' ook niet onder de aandacht brengen. En soms is de realiteit misschien shocking, tja...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2008 12:33

Tja, van mij mogen ze, maar ik denk: als je een speciale zender wilt zijn, met een geloofsachtergrond, dan moet je soms de keuze maken om niet alle realiteit te laten zien. Ik vind het niet echt getuigen van principe. Maargoed, misschien is het ook moeilijk om echt anders te zijn als tv zender.
ik mis het iig erg in dit programma. Maar dat neemt niet weg dat ik het onderwerp zelf prima blijf vinden, en het prima vindt om realistisch te zijn. Maar ik vind wel dat het zonder die blote vrouwen ook prima kan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2008 13:34

MissF schreef:Tja, van mij mogen ze, maar ik denk: als je een speciale zender wilt zijn, met een geloofsachtergrond, dan moet je soms de keuze maken om niet alle realiteit te laten zien. Ik vind het niet echt getuigen van principe. Maargoed, misschien is het ook moeilijk om echt anders te zijn als tv zender.
ik mis het iig erg in dit programma. Maar dat neemt niet weg dat ik het onderwerp zelf prima blijf vinden, en het prima vindt om realistisch te zijn. Maar ik vind wel dat het zonder die blote vrouwen ook prima kan.

Ehh, flitsende beelden heb ik wel gezien maar blote vrouwen? Die ben ik nog niet tegengekomen.

Overigens heeft het met principes niets te maken, de EO is principieel tegen dat soort zaken. Daarom maken ze het programma juist en daarom geven ze de realiteit weer om er vervolgens tegenin te gaan, mensen leren daar anders mee om te gaan.

Het weergeven van iets wil niet zeggen dat je er mee instemt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2008 13:43

Ik had al eerder geschreven vrouwen met erg diepe decoletés enzo. Ik hoef dat echt niet te zien. Maar ik moet wel, als ik dit programma waar ik het onderwerp wel goed van vind, wil kijken. Ik vind het te ver gaan.
Maar het geeft niet, als de EO wel vindt dat het moet kunnen, dan is dat hun zaak. Ik hoef het gewoon allemaal niet zo nodig te zien.
Ik ben helemaal niet tegen TV, maar als je zelfs bij de EO niet meer om dat soort beelden heen kan, dan hoeft het voor mij persoonlijk niet zo meer.
Dan hou ik wel bij boer zoekt vrouw en wie is de mol enzo ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2008 14:00

MissF schreef:Ik had al eerder geschreven vrouwen met erg diepe decoletés enzo. Ik hoef dat echt niet te zien. Maar ik moet wel, als ik dit programma waar ik het onderwerp wel goed van vind, wil kijken. Ik vind het te ver gaan.
Maar het geeft niet, als de EO wel vindt dat het moet kunnen, dan is dat hun zaak. Ik hoef het gewoon allemaal niet zo nodig te zien.
Ik ben helemaal niet tegen TV, maar als je zelfs bij de EO niet meer om dat soort beelden heen kan, dan hoeft het voor mij persoonlijk niet zo meer.
Dan hou ik wel bij boer zoekt vrouw en wie is de mol enzo ;)

Dan moet je er idd gewoon niet naar kijken. En dat de EO niet om zulke beelden heen kan, dat kan wel.... maar dat willen ze niet omdat ze dan het werkelijke beeld toch een beetje proberen te verbeteren.... en de mensen die meedoen zich anders moeten gaan gedragen zonder dat ze dat zelf willen... waar het idee is dat ze zich anders gaan gedragen omdat ze dat zelf willen.

Het enige wat ik er uit op kan maken is dat de huidige realiteit te ver gaat. Prima. Maar daarom kan je dat nog wel in beeld brengen. Het is net als dat ik tegen zinloos geweld, oorlog etc ben, maar ik het journaal en netwerk wel kijk.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 jan 2008 14:17

Ik heb net de 2e uitzending bij uitzendinggemist gekeken. Ik vind het echt goed! Het goede vind ik oa dat ze de jongeren proberen dieper te laten kijken in zichzelf. Naar motieven ed. Zoals die persoonlijkheidstest bij Brechtje.
Het enige gekke vond ik dat ze een 'feestje' kreeg, terwijl ze het niet gehaald had... :)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 21 jan 2008 21:53

Russell schreef:Inderdaad. Het is natuurlijk onzin dat je asexueel moet zijn om niet constant als een willoze zombie achter je hormoontjes aan te rennen.

Ik had het natuurlijk niet over die super extremen die ze bij de EO laten zien. Maar als mensen verliefd zijn dan hebben ze enorm veel zin in sex. Maar dan ren je natuurlijk ook niet constant als een zombie achter je hormomen aan.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 22 jan 2008 10:50

Atheist1984 schreef:
Russell schreef:Inderdaad. Het is natuurlijk onzin dat je asexueel moet zijn om niet constant als een willoze zombie achter je hormoontjes aan te rennen.

Ik had het natuurlijk niet over die super extremen die ze bij de EO laten zien. Maar als mensen verliefd zijn dan hebben ze enorm veel zin in sex. Maar dan ren je natuurlijk ook niet constant als een zombie achter je hormomen aan.

Omdat als jij verliefd bent je enorm veel zin in sex hebt betekend dat niet automatisch dat dat voor de rest der nederlandsche bevolking ook geldt he!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jan 2008 11:45

Voor het grootste deel van de Nederlandse bevolking geldt dat wel. En vaak komt daar niet eens liefde bij kijken - hoewel gelukkig een kleine, voorzichtige, positieve ontwikkeling zichtbaar is.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 22 jan 2008 11:58

hehe tsja het zou idd ook kunnen doordat het bij niet geldt dat ík dat betrek op de rst van de nederlands bevolking :wink:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 22 jan 2008 15:21

kurtyo schreef:Voor het grootste deel van de Nederlandse bevolking geldt dat wel. En vaak komt daar niet eens liefde bij kijken - hoewel gelukkig een kleine, voorzichtige, positieve ontwikkeling zichtbaar is.

Hoezo? Het ging over mensen die verliefd zijn, remember.

En er is niks mis met zin in seks hebben als je verliefd bent. Sterker nog, dat is volkomen natuurlijk. Wat niet betekent dat dat je enige drijfveer is en je geen keuze hebt dan je daardoor te laten leiden. En dat is wel wat atheist1984 suggereerde.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 jan 2008 10:56

Zooo, en dat was gisterenavond 'aflevering Lan'! Wie heeft gekeken?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2008 11:35

Ik nog niet. Ik vond aflevering 2 wat minder dan aflevering 1 dus ik ben wel benieuwd. Wat vond je er van?

Terug naar “Archief”